Wielki kahuna Stellantis Carlos Tavares broni decyzji producenta samochodów o budowie zupełnie nowego Mediolanu w Polsce. Zdaniem dyrektora generalnego gigantycznej firmy łączącej Fiata Chryslera i Peugeota Citroena, crossover marki Alfa Romeo kosztowałby dodatkowe 10 000 euro (około 10 700 dolarów), gdyby był montowany we Włoszech.
Ile w dzisiejszych czasach oznacza 10 000 euro? Na początek płaca minimalna w Polsce wynosi 4250 złotych, czyli niecałe 1000 euro. Dla porównania płaca minimalna w Republice Włoskiej nie istnieje, ponieważ we Włoszech nie ma przepisów w tym zakresie. Ustawa o płacy minimalnej z 2019 r. – która jeszcze nie została uchwalona – mogłaby ustalić krajową płacę minimalną na poziomie 9 euro za godzinę, co oznacza 1440 euro miesięcznie.
Brak ustawy o płacy minimalnej w Republice Włoskiej jest przyczyną jednego z najwyższych w Unii Europejskiej odsetka tzw. pracujących biednych. Jaka jest cena Alfa Romeo Milano 2024? Cena wywoławcza 29 900 euro za wersję Ibrida z łagodną hybrydą i w pełni elektryczną wersję Elletrica wynosi 29 900 euro, a dodatkowe 10 000 euro daje 39 990 euro, czyli około 42 870 dolarów.
Zupełnie niekonkurencyjne w tym przysłowiowym morzu małych crossoverów, prawda? Zamiast ograniczać potencjał Milanu na rynku, Carlos Tavares i jego załoga postąpili słusznie decydując się na tyską fabrykę w Polsce dla nowicjusza. Pomimo braku porozumienia ze związkami zawodowymi i włoskim rządem co do skali produkcji i wsparcia dla samochodów elektrycznych, Tavares ma w tej kwestii rację.
W rozmowie z Automotive News człowiek kierujący losami dawnego Fiata Chryslera i PSA również przyznał, że Stellantis Odmowa sprzedaży Alfy Romeo Oraz trzy francuskie marki, a mianowicie Citroen, Peugeot i bardziej wyszukany kuzyn Citroena, DS. Jeśli chodzi o Alfa Romeo, grupa zdecydowała się nie sprzedawać włoskiej marki z prostego powodu.
Dlatego w 2023 roku osiągnie zysk operacyjny na poziomie 500 mln euro, czyli 546 mln dolarów przy bieżących kursach wymiany. Choć nie jest to duża suma, trzeba mieć na uwadze, że Alfa Romeo do czasu debiutu Milano była producentem samochodów z potrójną literą A. Przesunięte do tyłu Giulia i Stelvio to imponujące maszyny, zwłaszcza z punktu widzenia dynamiki jazdy, ale widać ich wiek w różnych obszarach, w tym w systemie informacyjno-rozrywkowym pozbawionym ekranu dotykowego.
Z drugiej strony Tonale to mieszanka mieszana. Choć jest piękny i przestronny, nie da się ukryć, że Stellantis wykorzystał do niego bardzo starą platformę. Pamiętaj również, że Alfa Romeo Tonale dołącza do Dodge'a Horneta, który jest nieco tańszy w USA, ponieważ Tonale występuje wyłącznie jako samochód osobowy PHEV W tej części świata.
Zysk operacyjny w wysokości 500 milionów euro dla marki o stosunkowo niskim światowym obrocie to dobra wiadomość dla Alfa Romeo, która w 2023 roku przetransportowała około 70 500 pojazdów. To około 7 100 euro na pojazd, co jest liczbą nie do pomyślenia w porównaniu z tym, czego używała być. Kiedy Fiat Chrysler prowadził przedstawienie.
Niestety – lub na szczęście, jeśli nie jesteś fanem dziwnie wyglądającego przodu – Milano nie będzie sprzedawany w USA. Będzie jednak dostępny w Meksyku, a Alfa Romeo potwierdziła dostępność na rynku australijskim.
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu