Europa: Polska spółka CLIP Intermodal przyznała firmie Alstom kontrakt na dostawę 13 wielosystemowych lokomotyw elektrycznych Traxx trzeciej generacji certyfikowanych do użytku we Francji, Belgii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii i Polsce.
Sławomir Cyza, dyrektor generalny Alstomu na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie, powiedział, że ogłoszone 25 marca zamówienie jest pierwszym tego rodzaju zamówieniem złożonym przez producenta na dostawę placów dla prywatnego operatora obsługującego pociągi w korytarzu między Francją a Polską. Obejmuje dwa lata konserwacji.
Zakłady obsługujące prędkość 160 km/h w Kassel zostaną zmontowane na podwoziach z Wrocławia i wyposażone w system ETCS Onvia (dawniej Atlas) firmy Alstom.
„Po rozbudowie naszego terminalu intermodalnego w Swarzędzu zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych to kolejny kamień milowy w rozwoju Grupy CLIP” – powiedziała Prezes Grupy Agnieszka Hipś. „Biorąc pod uwagę fakt, że nasz terminal posiada osiem pasów przeładunkowych, roczną zdolność przeładunkową przekraczającą 1 milion TEU oraz własną flotę składającą się z 500 wagonów intermodalnych, naturalnym jest dla nas inwestowanie we własne holowniki”.
Dodała, że firma postawiła na transport multimodalny, „bo ma ogromny potencjał, szczególnie w kontekście ograniczenia emisji gazów cieplarnianych”. Rozwój tego rodzaju transportu jest także najlepszą odpowiedzią na wyzwania stojące na drodze do poprawy przepustowości sieci i bezpieczeństwa ruchu.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu