Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Supersamochody badają wiele torów Cessnock

Supersamochody badają wiele torów Cessnock

Burmistrz Cessnock, Guy Soval (po prawej, na zdjęciu z Waynem Russellem z Novocastrian Motorsport), promujący pomysł
Burmistrz Cessnock Guy Soval (po prawej, na zdjęciu z Waynem Russellem z Novocastrian Motorsport), promujący ideę „Wine Country 500” w październiku 2023 r. Zdjęcie: „Jay Soval – Mayor of Cessnock” Facebook

Rada miasta Cessnock rzuciła kapelusz na ring, gdy radni sąsiedniego Newcastle odrzucili nową umowę dotyczącą wydarzenia na 2024 rok, a następnie ostatecznie ją anulowali.

Decyzja o zwycięstwie w Newcastle 500 podjęta w ostatniej chwili oznaczała, że ​​tegoroczne Mistrzostwa Repco Supercars rozpoczęły się w Mount Panorama i zostały połączone z wyścigiem 12 Hours, tworząc inauguracyjny „Bathurst SuperFest”.

Pomimo entuzjazmu wyrażanego przez burmistrza Bathurst, większość ludzi uważa, że ​​SuperFest byłby lepszy, gdyby zorganizowano go jednorazowym wydarzeniem ze względu na takie czynniki, jak kwestie prawne/umowne oraz – pomimo dużej liczby widzów w telewizji – zauważalnie mała publiczność podczas weekendu Supercars w porównaniu nawet z A 12 -godzinny weekend (co jest już niszową kartą, choć przyzwoitą, w porównaniu do Bathurst 1000).

Kliknij tutaj, aby wyrazić swoją opinię na temat stanu australijskiego sportu motorowego i wziąć udział w losowaniu, w którym można wygrać warsztat Kincrome Tool Armor o wartości 11 999 USD.

Chociaż Cessnock ma wiele pozytywów – między innymi to, że będzie czerpać mniej więcej z tego samego zasięgu co Newcastle 500, dla którego przewidziano finansowanie ze strony rządu stanowego na rok 2024 – kluczową kwestią jest kwestia okręgu wyborczego.

Dyrektor operacyjny Supercars, Tim Watsford, powiedział Speedcafe, że Cessnock będzie ogromnym impulsem do otwarcia sezonu 2025, ale kategoria, zarząd i dział turystyczny rządu stanowego (Destination NSW) prowadzą rozmowy pod kątem takiej możliwości.

„Mówiąc szczerze, myślę, że jesteśmy w zasadzie w «obozie bazowym»” – wyjaśnił podczas Bathurst SuperFest na temat propozycji „Wine Country 500”.

„[There is] Zainteresowanie ze strony wszystkich stron i to jest wspaniałe; Rada Cessnock – dobrze jest zaangażować region – stan Nowa Południowa Walia – dobrze jest zaangażować stan – i oczywiście nas, więc istnieje wspólna chęć sprawdzenia, co może się wydarzyć.

READ  Lydia Ko wygrywa na Florydzie

„Cessnock, nie stwierdzając oczywistości, będzie musiał przeprowadzić szereg prac, aby poprowadzić przez niego tor uliczny.

„Jak to wygląda, mam nadzieję, że coś takiego będę miał w pierwszym kwartale [or] Q2, to tylko małe wyobrażenie o tym, gdzie moglibyśmy potencjalnie pójść do przodu.

„Czy to Propozycja 25? Myślę, że w tym momencie będzie to trudne”.

„Nie wykluczam tego, ale jest to trudne.

„Jest kilka [circuit] lokalizacjach, ale myślę, że jest też inna kwestia: to, co sprawdza się w przypadku supersamochodów, może nie działać w regionie lub w kraju.

„Myślę więc, że teraz próbujemy ustalić, jak będzie wyglądać ścieżka w tym przypadku, a następnie przejdziemy przez proces angażowania, aby upewnić się, że wszyscy są zadowoleni i że to rzeczywiście może zadziałać.

„Ale z perspektywy pensjonatu przespanych nocy jest więcej niż Newcastle, więc może się sprawdzić.

„Mamy nadzieję, że raczej wcześniej niż później będziemy mogli faktycznie zacząć układać gumę na drodze – przepraszam za tę grę słów – i położyć pewne podstawy, aby to się sprawdziło”.

Przeczytaj więcej: Supersamochody zarzuciły szeroką sieć na otwarcie sezonu 2025

Burmistrz Cessnock, Guy Soval, wkroczył do akcji, gdy sprawy z Radą Miasta Newcastle osiągnęły punkt krytyczny i wyścig Newcastle 500 został odwołany, początkowo tylko na rok 2024, w październiku ubiegłego roku.

Według Watsforda – byłego dyrektora naczelnego Northern Territory Major Events Company, która promuje Potrójną Koronę Darwina – istnieje „ogromne zainteresowanie” gościniem supersamochodów (niekoniecznie konkretnego wydarzenia otwierającego sezon), biorąc pod uwagę atrakcyjność turystyczną mistrzostw i Turniej. Zastrzyk ekonomiczny tworzony wyłącznie przez zespoły i pracowników kategorii.

To dobrze wpisuje się w nową mantrę „Większy, lepszy, więcej” towarzyszącą imprezom Supercars, z nadzieją, że inne wydarzenia będą mogły naśladować atrakcyjny Gold Coast 500 i staną się częścią struktury mistrzostw.

READ  Bez walki zdobywa 163. Puchar Melbourne
Gold Coast 500 został nakręcony w październiku 2023 roku
Supersamochody chcą więcej akcji ze względu na trwałość i rozgłos Gold Coast 500. Zdjęcie: InSyde Media

„Mówiąc szczerze, cieszymy się ogromnym zainteresowaniem w całej Australii” – powiedział Watsford.

„Zarówno regiony, jak i stany zastanawiają się, jak wygenerować ekonomię odwiedzających w oparciu o najważniejsze wydarzenia, a liczba osób, które możemy sprowadzić, jest prawdziwym narzędziem sprzedaży.

„Mamy szczęście, że wzbudziliśmy pożądanie w całej Australii, a nasza reakcja w Nowej Zelandii była niesamowita, więc jesteśmy w uprzywilejowanej pozycji.

„Chcemy zrobić więcej, chcemy być więksi – myślę, że takie jest pragnienie zarządu, Shane [Howard] Nasz dyrektor generalny, zespół wykonawczy, chce spojrzeć na przyszłość tej kategorii z perspektywy wielkiego wydarzenia – a chcemy być czołowi.

„Dlatego zdecydowanie w przygotowaniu są tory uliczne i większe wydarzenia.

„Jak to zrobić i zbudować zrównoważoną ofertę? Chcemy przyjechać do miasta, założyć je i zapomnieć, mówiąc szczerze, i pozostać tam na zawsze. „

„Przyjrzyj się niektórym z najważniejszych wydarzeń, takich jak Gold Coast – które jest obecnie podstawową częścią ich kalendarza wydarzeń przez większą część 30 lat – więc z pewnością chcemy być tam w przyszłości”.

Zainteresowanie przyszłomiesięcznym powrotem do Nowej Zelandii do Taupo International Motorsport Park było tak duże, że firma Supercars ogłosiła w zeszłym miesiącu nową trybunę i nową pojemność.

Canberra znalazła się ostatnio na pierwszych stronach gazet w sporcie motorowym ze względu na inauguracyjny Festiwal Prędkości w Canberze, a także odważną kampanię wyborczą w sprawie nowego stałego toru, chociaż perspektywa wyścigu supersamochodów w stolicy kraju po raz kolejny wydaje się odległa w dającej się przewidzieć przyszłości.

W nadchodzących tygodniach mistrzostwa będą rozgrywane przed publicznością w ramach projektu ustawy wspierającej Grand Prix Australii Formuły 1 Rolex w Albert Park.