Porsche Taycan ma za sobą kilka ciekawych lat w Wielkiej Brytanii. Zaczęło się od pioniera na rynku samochodów elektrycznych, a używane egzemplarze sprzedawano po znacznie wyższych cenach w porównaniu z trudnymi do znalezienia nowymi samochodami. Ale potem siła rynkowa znów zaczęła działać, wprowadzając Taycana w okres resztkowego poślizgu i wyraźnych oznak nadpodaży. Aby poznać pełną historię, nie można zrobić nic lepszego niż doskonały wątek PH „Wiele nowych Porsche dostępnych natychmiast”. Być może nawet uda Ci się znaleźć ofertę.
Żaden z tych dramatów nie powinien jednak odwracać uwagi od głównego punktu – czyli tego, że Taycan to doskonały samochód elektryczny. Pomimo wysokiej ceny i faktu, że właściciele mogą uzyskać niższy zwrot ze sprzedaży, niż oczekiwali, pozostaje on wiodącym samochodem elektrycznym pod względem atrakcyjności prowadzenia. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy weźmie się pod uwagę stosunkowo słabe, jak dotąd, zakresy liczbowe.
Porsche nie stoi w miejscu, a Taycan Gen II, który tu widzicie po raz pierwszy, przejdzie poważną modernizację. Zmiany wizualne są na tyle małe, że ledwo można je porównać do liftingu, ale pod powierzchnią zastosowano kompleksową przeróbkę układu napędowego z większymi akumulatorami i nowym silnikiem tylnym. Doprowadziło to do znacznej poprawy zarówno zasięgu, jak i wydajności, i chociaż większość raportów prawdopodobnie zaczynałaby się od „jak szybko?”, od PH zaczniemy od „jak szybko?”
W przypadku zmodyfikowanego Taycana Turbo S odpowiedź będzie „bardzo” – łącznie 938 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 808 Nm. Wszystkie Taycany otrzymają lżejszy i wydajniejszy napęd na tylne koła – taki, który nadal będzie wyposażony w dwubiegową skrzynię biegów, ale będzie w stanie samodzielnie zapewnić moc do 556 KM i 435 Nm, a wraz z osiągnięciem szczytu przez nowy system Turbo S przy 188 KM i 435 lb-ft.ft.lbs. 34 lb-ft jest lepszy niż stary samochód. Z pewnością nie stawiają Taycana na tym samym poziomie co Tesla Model S Plaid (1020 KM), nie mówiąc już o Lucid Air Sapphire (1234 KM), ale stawiają go na pierwszym miejscu. ostry koniec. Śmiesznie szybki klip. Porsche twierdzi, że zwiększona moc i inteligentniejsza kontrola trakcji skróciły oficjalny czas od 0 do 100 km/h starego Taycana Turbo S o całe 0,3 sekundy, skracając go do 2,3 sekundy – i istnieje duże prawdopodobieństwo, że niezależne testy to poprawią.
Nie oznacza to, że nabywcy Turbo S będą przez cały czas cieszyć się pełną mocą. Porsche zastąpiło stosowaną w poprzednim samochodzie funkcję Overboost krótkiego zasięgu nowym przyciskiem dostępu do informacji drogowych, umieszczonym pośrodku pokrętła wyboru trybu jazdy na kierownicy. Będzie to wyposażenie standardowe w Turbo S oraz opcjonalne w Turbo i 4S w ramach pakietu Sport Chrono. Naciśnięcie tego przycisku w Turbo S zwiększa całkowitą moc do 857 KM na maksymalnie 10 sekund, a cyfrowy licznik czasu pokazuje, ile czasu pozostało. Co więcej, maksymalna moc 938 KM jest dostępna tylko przy włączonej kontroli startu. (Pomimo systemu drive-to-pass Porsche nadal nie oferuje w Taycanie trybu jazdy z jednym pedałem, uważając, że odwraca to uwagę od czystości wrażeń z jazdy).
Choć będziemy musieli poczekać na ostateczne specyfikacje 4S i Turbo – oraz potwierdzenie, że Taycan GTS otrzyma drugą wersję – Porsche opublikowało szczegóły dotyczące zmienionego Taycana z napędem na tylne koła, który plasuje się na dole gamy. Będzie on korzystał z tego samego nowego silnika, co Turbo S, ale będzie ograniczony do 402 koni mechanicznych. Jest to ta sama moc wyjściowa overboost, co wersja RWD przed liftingiem, chociaż jest teraz dostępna w pełnym wymiarze godzin. Pomimo braku dodatkowej siły ognia, osiągi znacznie się poprawiły, a czas przyspieszania od 0 do 60 mil na godzinę przez Porsche wynosił 4,5 sekundy, czyli o całe 0,6 sekundy szybciej niż stary samochód.
Co prowadzi nas dokładnie do zasięgu, obszaru, w którym tylny kierowca przyćmiewa resztę swojego rodzeństwa. Podobnie jak poprzednio, oferowane będą dwa rozmiary akumulatorów, ale oba są znacznie ulepszone niż dotychczas. Pakiet standardowy oferuje obecnie pojemność 89 kWh, z czego do wykorzystania jest 83,6 kWh – liczba ta jest zaledwie o 0,1 kWh mniejsza niż użyteczna część większego akumulatora Performance Plus przed liftingiem. Nowy, większy akumulator, który będzie standardem w modelach Turbo i Turbo S oraz opcjonalnym w dolnej części gamy, zwiększa całkowitą pojemność do 105 kWh, z możliwością wykorzystania 97 kWh. Pomimo zwiększenia rozmiarów jest w rzeczywistości lżejszy, a akumulator o pojemności 105 kWh jest o 9 kg lżejszy od akumulatora, który zastępuje. Masa całkowita spadła o 15 kg, chociaż Taycan nadal będzie płacić więcej za parkowanie w Paryżu dzięki swojej masie 2290 kg.
Połączenie układu napędowego z napędem na tylne koła i akumulatora Performance Plus radykalnie zwiększy zasięg Taycana. Według wskaźników WLTP jego przebieg wynosi obecnie 700 km, co stanowi ogromną poprawę o 170 km w stosunku do poprzednika, podczas gdy wynik WLTP Turbo S wzrósł z 290 do 391 mil. Chociaż liczby te należy poddać zwykłemu filtrowi WLTP i filtrowi „ze świata rzeczywistego” – zapraszamy do dyskusji na temat liczb – dziennikarzom w USA udało się już przejechać 540 mil od przedprodukcyjnego samochodu RWD Performance Plus. .. Jeździ w południowej Kalifornii.
Inżynierowie Porsche zajmujący się układami napędowymi są również dumni z poprawy prędkości ładowania Taycana, która jest równie ważna dla skrócenia całkowitego czasu długich podróży. Dzięki architekturze 800 V Taycan będzie teraz w stanie regenerować prąd stały z mocą do 320 kilowatów, jeśli podłączysz go do odpowiedniej ładowarki 800 V. Bateria może również obsługiwać szybsze ładowanie w niższych temperaturach i będzie działać dłużej przy dużych prędkościach. W najlepszych warunkach możliwe jest zwiększenie poziomu naładowania akumulatora z 10% do 80% w zaledwie 18 minut, a szczytową moc wynoszącą 322 kW osiągnąłem po podłączeniu przedprodukcyjnego samochodu do jednego z wysokiej klasy gniazdek Porsche. Szybkie ładowarki w Weissach. Nowe akumulatory i silniki umożliwiają także znacznie lepszą regenerację na biegu jałowym; Napęd na wszystkie koła Taycan będzie teraz w stanie uzyskać do 400 kW mocy podczas hamowania przy dużych prędkościach.
Inną dużą zmianą sprzętową jest pojawienie się standardowego zawieszenia pneumatycznego, a stalowe sprężyny nie są już dostępne nawet w wersjach z napędem na tylne koła. Powodem jest komfort i kontrola, ale także fakt, że resory pneumatyczne zmniejszają prześwit, to kolejny sposób na poprawę zasięgu. Taycan jest również wyposażony w standardowe amortyzatory adaptacyjne, ale dostępna będzie dodatkowa, zapewniająca ostre wrażenia z jazdy opcja, obecnie nazywana Porsche Active Ride, która skutecznie zastępuje poprzednią opcję Porsche Dynamic Chassis Control w Taycanie.
PDDC był układem stabilizującym, który wykorzystywał 48-woltowe silniki do przekazywania momentu obrotowego na stabilizatory samochodu w celu przeciwdziałania obciążeniom na zakrętach. Active Ride to nowy układ elektrohydrauliczny wykorzystujący pompę 800 V do kierowania płynu pod wysokim ciśnieniem do każdego narożnika, aby osiągnąć ten sam efekt. Ale nie tylko to, ponieważ Active Ride będzie także w stanie przeciwstawić się obciążeniom wzdłużnym, kompensując przechyły podczas hamowania i nurkowanie podczas hamowania. Dostępna będzie także funkcja „go-tilt”, która cofa samochód w zakręt (jak rower), aby zmniejszyć obciążenia boczne; Brzmi to podobnie do trybu zakrętu oferowanego przez Mercedesa z elektrohydraulicznym systemem stabilizującym.
Ostatnie i ostatnie to zmiany w projekcie, których podsumowanie nie zajmie dużo czasu. Z przodu Taycan otrzymał ulepszone reflektory, które są teraz w standardzie w pełni diodowe i z opcją bardziej zaawansowanych, automatycznie wyłączanych świateł matrycowych. Światła stały się nieco bardziej płaskie i wymagały drobnego przeprojektowania przedniego zderzaka i błotników. Z tyłu zmiany ograniczają się do droższych wersji. Po pierwsze i najważniejsze, jeśli chodzi o dostrzeżenie droższego samochodu, to legenda PORSCHE na tylnym pasku świetlnym, która w modelach Turbo i Turbo S będzie teraz świecić na czerwono. Po drugie, niektórzy inżynierowie Porsche wydają się być co do tego mniej przekonani. – Pojawienie się czegoś, co wygląda na otwory wentylacyjne po obu stronach tylnego zderzaka. Jednak po bliższym przyjrzeniu się okazuje się, że jest to podróbka. Oficjalnym powodem jest to, że kształt i rozmiar poprawiają właściwości aerodynamiczne; Projektanci uznali, że lepiej będą wyglądać w przypadku poziomych linii.
Zmiany we wnętrzu są równie niewielkie. Cyfrowy wyświetlacz wskaźników został poprawiony i teraz będzie wyświetlać przewidywaną maksymalną prędkość ładowania, jaką samochód powinien być w stanie obsłużyć, biorąc pod uwagę aktualny stan pakietu akumulatorów. System nawigacji stał się również inteligentniejszy pod względem planowania podróży wokół różnych ładowarek, punktów szczególnych i preferowanego poziomu naładowania baterii na koniec podróży.
Taycan będzie także jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w funkcję CarPlay+ firmy Apple, umożliwiającą teraz zarządzanie funkcjami klimatyzacji z poziomu aplikacji. Jednak największą zmianą w wystroju wnętrza jest raczej usunięcie niż dodanie. Po dodaniu opcjonalnego trzeciego wyświetlacza po stronie pasażera będzie on teraz wyposażony w filtr jednokierunkowy (podobny do tych, które czasami montuje się w laptopach ze względów bezpieczeństwa), co oznacza, że nie będzie go widać z siedzenia kierowcy i dlatego nie będzie już go widać używany do danych dynamicznych. Dodatkowe. Oczywistą zaletą tego rozwiązania jest to, że pasażer będzie mógł legalnie oglądać transmisję wideo. Wadą jest to, że kierowca nie będzie mógł zobaczyć niczego na ekranie w różnych trybach i prawdopodobnie nadal będzie rozpraszany słuchaniem Police Academy IV.
Nie będziesz zaskoczony, gdy usłyszysz, że ceny wzrosną ze względu na ulepszenia zasięgu, wydajności i standardowego wyposażenia. Ceny zaczynają się od 86 500 funtów za sedana RWD Taycan i kończą na 162 500 funtów za Taycan Cross Turismo Turbo S.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji