Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

2024 KTM 1390 Super Duke R Evo: wszystko, co wiemy

2024 KTM 1390 Super Duke R Evo: wszystko, co wiemy

Przyjrzyjmy się bliżej najmocniejszym aktom Team Orange.

Rok 2024 to ważny rok dla KTM, a dokładniej dla gamy nagich wojowników ulicznych Duke. Scena ta pojawiła się po raz pierwszy w 1994 r., a w tym roku przypada 30. urodziny księcia i nie trzeba dodawać, że ten naked bike stał się wzorem do naśladowania. Duke w zasadzie ustanowił standardy na rynku rowerów typu naked w wadze średniej, a dziś dzięki modelowi 1390 Super Duke R podnosi poprzeczkę w segmencie ekstremalnych rowerów typu naked.

A skoro mowa o modelu 1390 Super Duke R, jest to doskonały sposób na huczne uczczenie 30. urodzin księcia. Zaprezentowany na targach EICMA 2023 Super Duke 1390 Duke R to najpotężniejszy i najbardziej zaawansowany technologicznie model noszący nazwę Super Duke, wyprzedzony przez swojego bardziej premium rodzeństwo, Super Duke R Evo. W poprzedniej generacji po raz pierwszy zobaczyliśmy Super Duke R Evo i wielu entuzjastów uważało wówczas, że jest to szczyt tego, co KTM ma do zaoferowania pod względem wydajności. Cóż, jak się okazuje, KTM jeszcze bardziej przesunął granice wydajności. Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się wewnętrznemu działaniu KTM 1390 Super Duke R Evo 2024.

Brzuch Bestii

Model KTM 1390 Super Duke Evo 2024 jest wyposażony w nowy silnik V-Twin o pojemności 1350 cm3.

Przyjrzyjmy się najpierw najważniejszej części tego motocykla: silnikowi. W roku 2024 Super Duke R Evo będzie wyposażony w przeprojektowany LC8 V-Twin. Przy pojemności skokowej zwiększonej o 1350 cm3 generuje ogromną moc wynoszącą 190 KM przy 10 000 obr./min i 40 Nm przy 8000 obr./min. Jest zatem o 49 cm3 większy i o 10 KM mocniejszy od swojego poprzednika. Nowy silnik LC8 uzyskuje wyższy stopień sprężania wynoszący 13,5:1 i oddycha przez większy i ulepszony airbox, a także dwa nowe korpusy przepustnicy o średnicy 60 mm. Oszczędność paliwa zapewnia technologia Keihin EFI.

Ostre podstawy

Dzięki krótkiemu rozstawowi osi i stosunkowo niewielkiej masie 1390 Super Duke R zapewnia nieograniczone możliwości poruszania się.

Poprzednia generacja KTM 1290 Super Duke R Evo posiadała charakterystyczną dla Team Orange kratową ramę i to samo zostało przeniesione do modelu 2024. Jest to kratowa rama ze stali chromowo-molibdenowej, pomalowana proszkowo na charakterystyczny pomarańczowy kolor KTM. Tak jak poprzednio, 1390 Super Duke R Evo otrzymuje od WP najlepsze elementy zawieszenia. Widelce WP APEX 48 mm są wyposażone w technologię półaktywną (SAT) z lżejszą regulacją z przodu dzięki ulepszonym czujnikom. Te same czujniki zapewniają wyraźną kontrolę w zależności od warunków drogowych.

Półaktywny układ zawieszenia WP obejmuje wiele trybów zawieszenia, które pozwalają rowerzystom dostosować prowadzenie roweru do własnych preferencji. Funkcje te obejmują tryb automatyczny, komfort, ulica, sport i nowy tryb deszczu zapewniający większe bezpieczeństwo. Tymczasem dla tych, którzy szukają tego, co najlepsze, KTM oferuje opcjonalny pakiet Suspension Pro, który obejmuje tryby Track i Pro z funkcjami Anti-Dive i Factory Start.

Model KTM 1390 Super Duke R Evo 2024 jest wyposażony w technologię półaktywną WP APEX (SAT).

Jeśli chodzi o hamulce, Super Duke R Evo jest wyposażony w czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema Monoblock z przodu i dwutłoczkowe zaciski Brembo z tyłu. Promieniowo zamontowane przednie zaciski są zamontowane na dużych tarczach o średnicy 320 mm, podczas gdy tylne hamulce składają się z pojedynczego układu o średnicy 240 mm. Tak jak poprzednio, ABS na zakrętach Bosch, a także tryb Super Moto ABS są w standardzie. Cała moc przenoszona jest na ziemię za pomocą masywnej tylnej opony 200/55 i (często spotykanej w powietrzu) ​​przedniej opony 120/70. Rower porusza się na 17-calowych kołach przednich i tylnych.

Wszystko zależy od technologii

Model 1390 Super Duke R Evo wyposażony jest w całą technologię wyścigową, o jakiej możesz marzyć.

Rowery KTM zawsze kładły duży nacisk na technologię i nie trzeba dodawać, że 1390 Super Duke R Evo jest największym pod względem technologicznym w historii. KTM wyposaża go w wiele trybów jazdy składających się z Rain, Street, Sport oraz wspomnianych wcześniej trybów Track i Performance. Posiada sześcioosiową bezwładnościową jednostkę pomiarową (IMU), która odblokowuje systemy wspomagające pokonywanie zakrętów, takie jak ABS reagujący na przechylenie i kontrolę trakcji. Ten sam chip zapewnia motocyklowi szeroką gamę opcjonalnych funkcji, w tym pięciostopniową kontrolę hamulca silnikowego, wyświetlacz telemetryczny, licznik okrążeń i pięciostopniową kontrolę jazdy na kołach.

Zestaw obejmuje funkcję parowania smartfona z Bluetoothem za pomocą KTMconnect, która pozwala rowerzystom sparować telefon z rowerem, aby uzyskać dostęp do nawigacji, słuchać muzyki oraz wykonywać i odbierać połączenia telefoniczne w drodze. Wszystko to można bardzo wyraźnie zobaczyć na 5-calowym, kolorowym wyświetlaczu TFT KTM, który ma teraz nową grafikę ułatwiającą nawigację. Za pomocą przełączników zamontowanych na kierownicy rowerzyści mogą uzyskać dostęp do tempomatu i przełączać wszystkie inne funkcje. Wreszcie motocykl otrzymuje również bezkluczykowy układ zapłonowy KTM Race On.

Nowa ładna twarz (nie taka).

Model KTM 1390 Super Duke R Evo 2024 ma nowy reflektor LED i zmodernizowane nadwozie.

Projekt KTM zawsze skupiał się na agresywnych, kanciastych liniach, które przyciągały uwagę swoim nieziemskim wyglądem. KTM wyraźnie chciał to wykorzystać w modelu 1390 Super Duke R Evo 2024, ponieważ teraz otrzymuje nowy reflektor projektora LED. Nowy projekt reflektorów jest co najwyżej polaryzacyjny, co stanowi wyraźne odejście od konfiguracji KTM z dwoma diodami LED w poprzednim modelu. Niektórzy ludzie opisują Twój nowy reflektor jako ohydny, inni uważają, że to dzieło sztuki. Tę decyzję pozostawiamy Tobie, bo jak to mówią, piękno jest w oku patrzącego.

Wiemy tylko, że jest wyposażony w mnóstwo technologii. Oprócz tego, że jest o 700 gramów lżejszy, reflektor może także automatycznie regulować jasność w zależności od oświetlenia otoczenia. Posiada również funkcję „powrotu do domu”, dzięki której światło pozostaje włączone przez pewien czas po wyłączeniu zapłonu, oświetlając drogę do garażu lub podjazdu po długiej nocy pełnej wrażeń jazdy.

Oprócz reflektorów, KTM 1390 Super Duke R Evo 2024 zyskuje nowe, muskularne nadwozie, które zauważalnie różni się od poprzedniego modelu, ale nadal jest to niewątpliwie KTM. Rower zdecydowanie wygląda jakby więcej czasu spędzał na siłowni, w efekcie zyskał większy zbiornik paliwa, czyli o 1,5 litra więcej w stosunku do poprzedniego modelu. Pojemność zbiornika paliwa wynosi teraz 4,6 galona (17,4 litra), co zapewnia nieco większy zasięg pomiędzy tankowaniami.

Kompaktowe wymiary

KTM twierdzi, że mokra masa wynosi zaledwie 441 funtów.

Pomimo całej mocy i technologii, jaką kryje w sobie KTM 1390 Super Duke R Evo 2024, udało mu się to zrobić w imponująco kompaktowej i lekkiej obudowie. KTM twierdzi, że masa na mokro wynosi 441 funtów, podczas gdy poprzedni motocykl przechylił szalę na 437 funtów – co oznacza wzrost o zaledwie cztery funty, co jest szczerze zdumiewające, biorąc pod uwagę, że nowy motocykl ma większy silnik i więcej technologii. Rozstaw osi wynoszący 58,7 cala jest niemal identyczny z rozstawem osi swojego poprzednika wynoszącym 58,9 cala, więc koła na mokrej nawierzchni są z pewnością gwarantowane. Ma również tę samą wysokość siedziska wynoszącą 32,8 cala, co jego poprzednik, więc zwróć na to uwagę, jeśli znajdujesz się po krótszej stronie spektrum.

Cena i dostępność

Sportowy design KTM 1390 Super Duke R Evo 2024 został zaktualizowany, ale nadal bez wątpienia jest to KTM.

Nowy KTM 1390 Super Duke R Evo jest już dostępny u dealerów KTM w całych Stanach Zjednoczonych. Jego początkowa sugerowana cena detaliczna wynosi 21 499 dolarów. Jednakże dostępność z pewnością będzie się różnić w zależności od regionu, dlatego zalecamy skontaktowanie się z najbliższym sprzedawcą KTM lub odwiedzenie jego oficjalnej strony internetowej u źródła, jak pokazano poniżej.

Czytaj więcej