Grupa prowadząca kampanię ostrzegła, że niedawne opóźnienia w nowych pociągach metra Tyne and Wear będą „niszczycielskie” dla pasażerów.
Długo oczekiwana flota budowana przez szwajcarskiego giganta produkcyjnego Stadler poniosła kolejną porażkę, a dyrektorzy ds. transportu twierdzili, że przed oddaniem ich do użytku potrzebne są bardziej szczegółowe testy, jak okazało się w poniedziałek. Pierwotnie pierwszy z 46 nowych pociągów miał rozpocząć obsługę pasażerów latem 2023 r., ale operator metra Nexus potwierdził, że obecnie dąży do tego, aby data uruchomienia przypadała przed końcem 2024 r.
Kevin Dickinson z grupy dojeżdżającej do pracy Sort Out the Metro powiedział Local Democracy Reporting Service, że odkrycie to „niszczycielska wiadomość dla osób dojeżdżających do pracy, które codziennie doświadczają opóźnień i odwołań pociągów w ramach znacznie skróconego rozkładu jazdy”. Ogłoszenie Nexusa nastąpiło zaledwie kilka tygodni po tym, jak pasażerowie musieli znosić rekordową liczbę opóźnień w związku z coraz większą zawodnością starzejących się wagonów metra, przy historycznym najniższym poziomie wynoszącym zaledwie 61% pociągów przybywających na czas w ciągu czterech tygodni w listopadzie i grudniu.
Dickinson dodał: „Opóźnienie [to the new fleet] Prawdopodobnie będzie to oznaczać więcej awarii i ograniczenie usług przez wiele nadchodzących miesięcy. Jest to najnowszy z serii projektów Nexusa, które ucierpiały z powodu opóźnień i pozornie braku kontroli ze strony członków rady.
„Niemożliwe stało się przewidzenie, ile czasu zajmie podróż metrem do miejsca docelowego. Ma to naprawdę wpływ na tych, którzy muszą korzystać z metra, aby dojechać do pracy, na wizyty w szpitalu albo złapać pociąg lub samolot. To jest to był smutny dzień dla Północnego Wschodu. Posiada system transportu publicznego, z którego jesteśmy dumni”.
Hugh Lewis, dyrektor ds. obsługi klienta w Nexusie, upierał się, że metro „pozostaje usługą, na której klienci mogą polegać” oraz że liczba pasażerów wzrosła w ciągu ostatniego roku o 13,5% – choć przyznaje, że „sytuacja musi się poprawić”.
Radny Liberalnych Demokratów w Newcastle Tom Campion powiedział, że należy odpowiedzieć na „poważne pytania” dotyczące dostawy nowego taboru kolejowego po ostatnim niepowodzeniu i stwierdził, że systemy transportowe w regionie były „źle zarządzane politycznie”. Dodał: „Bez względu na to, czy chodzi o wybór pociągów produkcji szwajcarskiej, czy o opcję lokalną [Hitachi, which has a factory in County Durham]czyli często pomijany kamień milowy dekady, jasne jest, że między Nexusem a Stadlerem coś poszło poważnie.
Carl Johnson, zastępca burmistrza North Tyneside z Partii Pracy i starszy członek Wspólnej Komisji ds. Transportu Północno-Wschodniego, nalegał, aby użytkownicy metra „nie zwracali uwagi na długoterminową nagrodę” oraz że testowanie nowych pociągów powinno „być w sam raz, aby kiedy się zacznie, nie będziemy mieli już żadnych problemów.” Ludzie rzeczywiście nimi podróżują.” Powiedział: „Uruchomienie nowego taboru metra to projekt historyczny i największy w historii sieci, dlatego jest absolutnie niezbędne, aby nowe pociągi są dokładnie testowane przed wprowadzeniem do eksploatacji klientów.
„Nexus i Stadler stwierdziły, że potrzebne będą dalsze testy i rozumiem, że usłyszenie tej wiadomości będzie frustrujące dla pasażerów. Jednakże nie pozostawiono kamienia bez zmian, aby przygotować te nowe pociągi i aby kilka pierwszych pociągów kursowało później W tym roku.” „
Za opóźnienie obwinia się potrzebę przeprowadzenia dodatkowych testów zdolności nowej floty do holowania w „niespodziewanie złych” warunkach, przy czym poprzednie niepowodzenia były również powiązane z takimi czynnikami, jak wojna na Ukrainie i inflacja. To sprawi, że inżynierowie w zajezdni metra Gosforth będą musieli walczyć o dłuższe działanie istniejących pociągów sieci, które są w użyciu od otwarcia sieci w 1980 r. i mają już za sobą okres swojej świetności.
Lewis dodał: „Ciężko pracujemy, aby informować naszych klientów o wszelkich planowanych usługach i poważnych przerwach w działalności, a naszym celem jest zapewnienie jasnych i przystępnych informacji, aby mogli efektywnie planować swoje podróże. Oprócz dalszego korzystania z naszej strony internetowej, osobistych asystentów i rozwiązań cyfrowych ekrany na stacjach Promujemy także i zachęcamy klientów do pobrania naszej bezpłatnej aplikacji Pop. Aplikacja zapewnia bardziej spersonalizowane informacje i umożliwia klientom śledzenie najbliższego pociągu metra w czasie rzeczywistym oraz sprawdzanie najnowszych godzin odjazdów z ich lokalnych stacji. Może być również służy do planowania podróży metrem z wyprzedzeniem. Może to zrobić w dowolnym miejscu i czasie za pomocą telefonu, a pobrało ją już prawie 100 000 klientów.
„Nadal koncentrujemy się na uzyskaniu jak najlepszej wydajności naszych istniejących pociągów. Stadler ściśle współpracuje z dostawcami, aby dostarczać części zamienne dla starzejącej się floty, a ponadto zainwestowaliśmy więcej w utrzymanie istniejących pociągów, wprowadzając do nich grzejniki pochodzące z przemysłu lotniczego chronić je przez zimę, co już pomogło poprawić dostępność floty.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji