Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Federalna Administracja Lotnicza uziemiła 171 samolotów Boeing po eksplozji w powietrzu na pokładzie samolotu Alaska Airlines

Federalna Administracja Lotnicza uziemiła 171 samolotów Boeing po eksplozji w powietrzu na pokładzie samolotu Alaska Airlines

Wyjaśnienie wideo,

Obejrzyj: „Lot z piekła rodem”: W samolocie podczas wybuchu powietrza

Amerykański organ regulacyjny ds. lotnictwa nakazał uziemienie niektórych samolotów Boeing 737 MAX 9 po tym, jak część samolotu spadła podczas lotu liniami Alaska Airlines.

Federalna Administracja Lotnicza (FAA) podała, że ​​inspekcjami obejmie 171 samolotów.

W piątek samolot linii Alaska Airlines został zmuszony do awaryjnego lądowania po wystartowaniu z amerykańskiego stanu Oregon.

United Airlines poinformowały, że przeprowadziły inspekcje na zlecenie Federalnej Administracji Lotniczej na niektórych z 79 samolotów Boeing 737 MAX 9.

Linia lotnicza podała w oświadczeniu, że oczekuje się, że wycofanie części samolotów z eksploatacji w sobotę spowoduje odwołanie lotów około 60 samolotów.

Wcześniej Federalna Administracja Lotnicza oświadczyła, że ​​„nakaże tymczasowe uziemienie niektórych samolotów Boeing 737 MAX 9 eksploatowanych przez amerykańskie linie lotnicze lub na terytorium USA”.

Dodała, że ​​wymagane inspekcje będą trwały około czterech do ośmiu godzin w przypadku każdego statku powietrznego.

Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) potwierdził, że w Wielkiej Brytanii nie ma zarejestrowanych żadnych samolotów 737 MAX 9.

„Napisaliśmy do przewoźników zagranicznych i spoza Wielkiej Brytanii, aby poprosić o inspekcje przedoperacyjne w brytyjskiej przestrzeni powietrznej” – napisali na X, znanym wcześniej jako Twitter.

Według danych śledzenia lotu, w piątek samolot linii Alaska Airlines lecący z Portland w stanie Oregon do Ontario w Kalifornii osiągnął wysokość 4876 metrów (16 000 stóp) i rozpoczął awaryjne lądowanie.

Linia lotnicza, która przewoziła 177 pasażerów i załogę, wylądowała bezpiecznie w Portland.

Zdjęcia przesłane mediom pokazywały nocne niebo widoczne przez szczelinę w kadłubie, widać było także materiał izolacyjny i inne zanieczyszczenia.

Nie było bezpośrednich oznak przyczyny widocznego zawalenia się konstrukcji i nie zgłoszono żadnych obrażeń.

Pasażer Evan Smith powiedział: „W lewej tylnej części samolotu rozległ się bardzo silny dźwięk eksplozji i wszystkie maski powietrzne opadły”.

„Powiedzieli, że w tej klasie był dzieciak, któremu odcięto koszulkę i wysiadł z samolotu, a jego matka trzymała go, żeby mieć pewność, że z nim nie poleci”.

Wyjaśnienie wideo,

Posłuchaj: lot Mayday na Alasce, wezwanie kontroli ruchu lotniczego

Na nagraniu audio słychać, jak pilot rozmawia z kontrolą ruchu lotniczego i prosi o zmianę kierunku lotu.

„Mamy stan wyjątkowy” – powiedziała. „Jesteśmy przygnębieni, musimy wracać”.

Ze zdjęć wynika, że ​​dotknięty obszar znajdował się w tylnej części samolotu, za skrzydłem i silnikami.

Wydaje się, że część kadłuba, o której mowa, to obszar, który niektórzy operatorzy mogliby wykorzystać jako dodatkowe drzwi ewakuacyjne, ale nie na Alasce.

Terry Tozer, były pilot linii lotniczych, który obszernie pisał o bezpieczeństwie lotniczym, powiedział, że przegroda powinna była zostać przykręcona, jeśli nie była używana jako wyjście awaryjne.

Powiedział BBC News, że pasażerowie z wnętrza kabiny nie byli w stanie stwierdzić, czy to miejsce nie jest zwykłym oknem.

Tozer dodał, że chociaż utrata tej sekcji mogła nie mieć wpływu na lot samolotu, mogło istnieć „znaczne ryzyko” dla osób znajdujących się w pobliżu.

„Na szczęście na tym siedzeniu przy oknie nikt nie siedział. Gdyby pasy były poluzowane, mogłyby zostać wyrwane” – powiedział.

„Żaden samolot nie powróci do służby do czasu zakończenia pełnej konserwacji i kontroli bezpieczeństwa” – powiedział dyrektor generalny Alaska Airlines Ben Minicucci, ogłaszając wstępne uziemienie 65 samolotów.

W późniejszym oświadczeniu stwierdzono, że ponad jedna czwarta tych samolotów została skontrolowana i powróci do służby, jeśli nie zostaną wykryte żadne problemy.

Boeing oświadczył w oświadczeniu, że popiera decyzję FAA. Współpracował w dochodzeniu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu w sprawie incydentu linii lotniczych Alaska Airlines.

„Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem i głęboko żałujemy wpływu, jaki to wydarzenie miało na naszych klientów i ich pasażerów” – powiedział Boeing.

To najnowszy problem najlepiej sprzedającego się modelu Boeinga, który był uziemiony przez prawie dwa lata po wypadkach w latach 2018 i 2019.

READ  Czy filmy i programy Marvela zostaną wycofane?