Z miesięcznego porównania wyłania się podobnie trudny obraz. W porównaniu do października 2023 r. sprzedaż detaliczna spadła o 2,8 proc., co wskazuje na spadek wydatków konsumenckich. Spadek ten jest jeszcze bardziej widoczny, gdy spojrzymy szerzej na okres od stycznia do listopada 2023 r., kiedy sprzedaż rok do roku spadła o 2,4%, co stanowi wyraźny kontrast w stosunku do wzrostu o 5,4% odnotowanego w 2022 r.
Natomiast sprzedaż internetowa w cenach bieżących odnotowała w listopadzie znaczący wzrost o 27,2% w porównaniu do października 2023 r. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem wzrósł z 9% w październiku do 11,7% w listopadzie 2023 r. Według GUS.
Sektor handlu detalicznego w Polsce odnotował w listopadzie 2023 r. spadek o 0,3 proc. w porównaniu z 2022 r., przy spadku o 2,8 proc. w porównaniu z październikiem 2023 r. i o 2,4 proc. w okresie od stycznia do listopada 2023 r. Sprzedaż internetowa wzrosła w listopadzie o 27,2 proc. W branży tekstylnej, odzieżowej i obuwniczej znaczący wzrost sprzedaży internetowej z 19,9 proc. do 24,5 proc.
To przejście w kierunku platform cyfrowych jest widoczne w różnych grupach detalicznych, przy zauważalnym wzroście w sektorze tekstyliów, odzieży i obuwia. Udział sprzedaży internetowej w tej kategorii wzrósł z 19,9 proc. do 24,5 proc.
Biuro informacyjne Fiber2Fashion (DP).
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
W Polsce odkryto setki artefaktów, w tym hełm celtycki z brązu
Giełdy w Polsce spadają pod koniec sesji; Indeks WIG30 spada o 0,45% Według Investing.com
Ukraiński mistrz boksu Oleksandr Usyk został zwolniony po krótkim zatrzymaniu w Polsce