Policja potroiła kary za rozmowę przez telefon komórkowy podczas jazdy w ciągu czterech lat do 6 milionów dolarów.
Od zeszłego roku nałożyli także więcej kar za mobilne fotoradary, choć nie dotrzymali obietnicy, że będą częściej z nich korzystać.
Dzieje się to w czasie, gdy liczba ofiar śmiertelnych i poważnych obrażeń na drogach osiągnęła najwyższy poziom od pięciu lat, a jednocześnie rząd wycofuje niektóre środki drogowe do zera i kwestionuje ich skuteczność.
Wkraczając w pracowity sezon wakacyjny na otwartych drogach, Nowe numery dla policji drogowej Pokaż, gdzie przykładany jest nacisk.
W ciągu dziewięciu miesięcy poprzedzających wrzesień kierowcy zostali ukarani karami za korzystanie z telefonów komórkowych w wysokości 6 milionów dolarów, w porównaniu z zaledwie jedną trzecią tej kwoty w 2019 r. i 5 milionami dolarów w zeszłym roku.
W tym samym okresie prawie 400 000 kierowców zostało ukaranych grzywną za mobilny fotoradar, co stanowi wzrost o 40 procent do kasy Korony w porównaniu z karami sprzed roku. Jednak wykorzystanie aparatu wzrosło tylko o 4%, znacznie poniżej wartości docelowej.
Liczba mandatów za przekroczenie prędkości wydawanych przez funkcjonariuszy policji wzrosła o ponad 50 000 do 286 000.
W ciągu ostatnich kilku lat dramatycznie wzrosła także liczba naruszeń pasów bezpieczeństwa, które w ciągu dziewięciu miesięcy kosztowały kierowców 5,4 miliona dolarów za 37 000 naruszeń.
Policja przyznała rok temu, że ustawienia fotoradarów zostały zmodyfikowane, co skutkowało dziesiątkami tysięcy dodatkowych mandatów dla kierowców, którzy przekroczyli prędkość nieco powyżej dopuszczalnej prędkości.
W poniedziałek RNZ zapytało, czy ponownie zmienili ustawienia, ale policja nie odpowiedziała.
Zapytany przez RNZ, czy interweniowałby, gdyby progi fotoradarów wydawały się zbyt niskie, minister transportu Simon Brown powiedział, że ustawienia są sprawą operacyjną policji.
Podejmując decyzję o zniesieniu wprowadzonych przez poprzedni rząd ograniczeń prędkości na większej liczbie dróg i zredukowaniu drogi do zera, Brown powiedział: „Zachęcam wszystkich kierowców do przestrzegania przepisów drogowych i oznakowanych ograniczeń prędkości, zwłaszcza gdy wjeżdżamy do zatłoczonego obszaru. ” Okres wakacji.
„Ten rząd jest zaangażowany w poprawę bezpieczeństwa drogowego przy jednoczesnym zachowaniu wydajności. Nie chodzi tutaj o to, aby kierowcy przekraczali dozwolone prędkości.
„Koncentrujemy się na zapewnianiu bezpiecznej infrastruktury i skupianiu się na czynnikach przyczyniających się do śmiertelnych wypadków drogowych, umożliwiając kierowcom szybkie i bezpieczne podróżowanie”.
Jednakże liczba zgonów i poważnych obrażeń na drogach w dużej mierze zmierza w złym kierunku.
Liczba zgonów od początku roku do chwili obecnej sięgnęła 323, czyli jest niższa niż w roku ubiegłym, ale wyższa niż w 2020 (rokiem Covid-19) i 2021.
Zliczono również poważne obrażenia, co dało łączną liczbę 2894, czyli prawie 20 procent powyżej docelowej liczby 2418.
Osiągnięcie celu – poniżej 2085 r. do 2026 r. – wydaje się bardzo naciągane, zwłaszcza że liczba kilometrów pokonywanych przez flotę krajową rośnie, niezależnie od spowolnienia zamknięć związanych z koronawirusem w 2020 r.
„Wzrosło ryzyko DSI wynikające z kolizji w terenie i wypadków na skrzyżowaniach” – powiedział Waka Kotahi – stwierdziła w swoim najnowszym raporcie rocznym.
Dodała, że „spadające poparcie społeczne dla zmian prędkości w niektórych obszarach” w połączeniu z ograniczeniem przez Radę Ministrów liczby żądanych wolniejszych limitów oznaczało, że program agencji dotyczący prędkości i infrastruktury nie mógł zostać zrealizowany zgodnie z planem.
Prace skupiały się na zwiększeniu tempa realizacji kluczowej infrastruktury bezpieczeństwa, w tym barier środkowych i rond, aby ograniczyć DSI.
Wśród ponurych liczb jest kolejna: policja, która w ostatnich latach kilkakrotnie zobowiązała się do częstszego korzystania z mobilnych fotoradarów, po tym jak konsekwentnie nie osiągnęła celu przekraczającego 80 000 godzin rocznie, w latach 2022–2023 ponownie poniosła porażkę, odnotowując. Tylko 61 000 godzin. , czyli mniej więcej na tym samym poziomie, co w latach ubiegłych.
Wracając do roku 2021, policja obiecała inaczej: „Policja przyznaje, że nasze wyniki w zakresie kontroli trzeźwości i egzekwowania przepisów dotyczących prędkości mogły być lepsze w poprzednich latach, dlatego zobowiązujemy się do poprawy tego stanu rzeczy wraz z naszymi partnerami zajmującymi się bezpieczeństwem drogowym w przyszłości”.
Liczba testów alkomatem wzrosła w ubiegłym roku do 2,6 miliona, chociaż docelowo wynoszą trzy miliony.
Jednak w latach 2022–2023 liczba funkcjonariuszy korzystających z przenośnych fotoradarów wzrosła zaledwie o 4 procent, podczas gdy w tym samym czasie liczba zawiadomień o naruszeniu przepisów wzrosła o 21 procent, a kary o 40 procent.
RNZ zapytał policję, dlaczego liczba zawiadomień i grzywien rosła znacznie szybciej, niż została opublikowana. Waka Kotahi w przyszłym roku przejmie od policji fotoradary.
Kary za fotoradary stacjonarne spadły do 21 mln dolarów w tym okresie z 26 mln dolarów i 38,7 mln dolarów w 2019 r. w tym samym okresie.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi