Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Specjalista ds. Rabatów: Pepco Group jest spółką macierzystą dystrybutora dyskontowego Poundland

Pepco Group została wyceniona na 4,3 miliarda funtów przed jej pierwszą ofertą publiczną w Warszawie

Właściciel Poundland, Pepco Group, jest wart 4,3 miliarda funtów przed pierwszą ofertą publiczną w Warszawie

  • Oczekuje się, że cena sprzedaży akcji w wysokości 7,61 GBP wzrośnie o nieco ponad 600 mln GBP w przypadku Pepco Group.
  • Pepco twierdzi, że obecnie ma 3200 sklepów i miesięczną bazę klientów wynoszącą 50 milionów
  • Oprócz Poundland, Pepco prowadzi również Dealz, sprzedawcę detalicznego szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych

Właściciel Poundland, Pepco Group, został wyceniony na oszałamiające 5 miliardów euro (4,3 miliarda funtów) przed pierwszą ofertą publiczną (IPO) na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Oczekuje się, że sprzedaż 7,61 GBP za akcję przyniesie firmie Pepco, której spółką matką jest Steinhoff International, sprzedawca detaliczny z RPA nieco ponad 600 mln GBP.

Steinhoff ogłosił w zeszłym miesiącu, że chce sprzedać co najmniej 15 procent Pepco, aby rozwinąć działalność, która obecnie ma 3200 sklepów w całej Europie i miesięczną bazę klientów wynoszącą 50 milionów, jak podaje jej strona internetowa.

Specjalista ds. Rabatów: Pepco Group jest spółką macierzystą dystrybutora dyskontowego Poundland

Specjalista ds. Rabatów: Pepco Group jest spółką macierzystą dystrybutora dyskontowego Poundland

Oprócz Poundland, Pepco prowadzi w Polsce dyskont o tej samej nazwie, który jest szybko zmieniającym się sprzedawcą produktów FMCG Dealz oraz globalnym dostawcą produktów PGS.

W czasie pandemii firma radziła sobie dobrze, a jej przychody wzrosły o 4,4 procent, a grupa powiększyła swoje zasoby o kolejne 225 sklepów w okresie od sześciu miesięcy do 31 marca, pomimo tego, że nie sprzedawała towarów przez Internet i była zmuszona do czasowego zamykania punktów sprzedaży.

Decyzja o wejściu na giełdę w Warszawie jest ciosem dla londyńskiej giełdy papierów wartościowych, która utknęła w pierwszych ofertach publicznych w tym roku, w tym Deliveroo, internetowym sprzedawcą kart okolicznościowych Moonpig i startupem zajmującym się cyberbezpieczeństwem Darktrace.

Covid-19 odłożył debiut Pepco, ale przyjmuje się, że jego akcje przekroczyły IPO ponad pięciokrotnie. Firma ogłosiła również dzisiaj, że zebrała już około 200 milionów euro ze sprzedaży 23 milionów akcji swoim pożyczkodawcom.

Prezes Andy Bond powiedział: „ Jesteśmy dumni, że możemy dołączyć do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie w jej największej dotychczas ofercie publicznej w 2021 roku i stać się jedną z największych spółek giełdowych w Warszawie.

Nasza grupa działa w atrakcyjnym europejskim sektorze handlu detalicznego, a dzięki trzem wiodącym na rynku markom – PEPCO, Dealz i Poundland – jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do wykorzystania ogromnych możliwości wzrostu, jakie przed nami stoją.

Niska cena: Pepco Group prowadzi również sprzedaż detaliczną Pepco w Polsce

Niska cena: Pepco Group prowadzi również sprzedaż detaliczną Pepco w Polsce

Cieszymy się, że otrzymaliśmy duże zainteresowanie i wsparcie ze strony szerokiego grona wysokiej jakości międzynarodowych i polskich inwestorów, w tym dużego popytu detalicznego, z których wszyscy docenili jakość naszych wyników finansowych i możliwości długoterminowego rozwoju supermarketów, które moglibyśmy z łatwością finanse.

Notowanie nastąpiło prawie dwa lata po tym, jak Steinhoff zaczął oceniać opcje grupy detalicznej w następstwie skandalu księgowego w 2017 roku, w którym firma sztucznie zawyżyła swoje zyski i wartość aktywów.

Dochodzenie wykazało, że w ciągu ośmiu lat firma zarejestrowała około 7,4 miliarda dolarów w nieregularnych transakcjach. Kontrowersje spowodowały spadek kursu akcji o ponad 90 proc. I rezygnację prezesa Marcusa Joosta.

Steinhof powiedział później: „Transakcje, które zostały zidentyfikowane jako nieprawidłowe, są złożone, dotyczą wielu podmiotów na przestrzeni wielu lat i zostały poparte dokumentami, w tym dokumentami prawnymi i innymi opiniami zawodowymi, które powstały w wielu przypadkach po faktach i retrospektywnie.

Reklamy