CMA twierdzi, że obecnie przygląda się także korzystaniu przez supermarkety z programów lojalnościowych, w szczególności oferujących promocje tylko tym, którzy się zarejestrowali.
przez James Sellars, reporter biznesowy @Sky News Biz
Środa 29 listopada 2023 o 08:15, Wielka Brytania
Dostawcy markowych towarów, w tym fasolki po bretońsku i karmy dla zwierząt domowych, „podnieśli ceny o więcej, niż kosztują” – stwierdził organ nadzoru konkurencji.
Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zbadał 10 kategorii produktów, próbując dowiedzieć się, czy kupujący, którzy już borykają się z trwającymi… Kryzys kosztów życiaulega rozerwaniu.
Powiedziała, że chociaż niektóre podwyżki były uzasadnione w celu pokrycia zwiększonych kosztów takich pozycji, jak energia i składniki, wyraźnie doszło do spekulacji.
„Dowody zebrane przez CMA wskazują, że w ciągu ostatnich dwóch lat około trzy czwarte markowych dostawców produktów takich jak odżywki dla niemowląt, fasolka po bretońsku, majonez i karma dla zwierząt domowych – zwiększyło rentowność swoich jednostek, a w ten sposób przyczyniły się do wyższych Inflacja cen żywnościW oświadczeniu napisano.
Wyjaśniła jednak, że zmiany prawdopodobnie przyniosą odwrotny skutek, a kupujący wyraźnie zwrócą się ku tańszym zamiennikom marek własnych supermarketów, chcąc zaoszczędzić pieniądze.
Organ regulacyjny ma nadzieję, że konkurencja pomoże obniżyć ceny markowych towarów.
Jednak marki powiedziały ankietowanym, że gdy ich koszty zaczęły spadać, zamiast obniżać standardowe koszty swoich produktów, oferowały klientom promocje.
Urząd ds. Rynków Kapitałowych stwierdził, że potrzebne są dalsze badania, w tym w dziedzinie preparatów do początkowego żywienia niemowląt, co było przedmiotem prac Sky News i zostało ogłoszone przez Światową Organizację Zdrowia. Rodziny „wyzyskiwane”.
Znalazła jednak dowody na nieuzasadnione podwyżki cen i wyraziła obawę, że dwa przedsiębiorstwa kontrolują 85% rynku.
CMA ogłosiło również, że na kolejnym etapie dochodzenia dokona przeglądu planów lojalnościowych supermarketów.
Front and Center oferuje promocje wyłącznie klientom, którzy wykupili karty stałego klienta.
Organ regulacyjny wydał aktualizację po tym, jak wcześniej stwierdził, że ceny w sklepach są wyższe Nie jest to wynik słabej konkurencji Wśród sieci supermarketów.
Organ nadzorczy wezwał jednak do wprowadzenia bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących tzw. cen jednostkowych – kosztu każdego produktu obejmującego wersje tego samego produktu – w celu zwiększenia przejrzystości cen.
Dowiedziałem się również wcześniej, że postąpili tak operatorzy paliw w supermarketach Kierowcy pobrali dodatkowe 900 milionów funtów W 2022 roku poprzez podniesienie marży na sprzedaży benzyn i oleju napędowego.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa