Brytyjski organ nadzorujący reklamę w przełomowym orzeczeniu zakazał dwóch reklam Toyoty przedstawiających tolerowanie jazdy, która ignoruje jej wpływ na środowisko, stwierdzając, że reklamy SUV-ów powstały bez „poczucia odpowiedzialności wobec społeczeństwa”.
To pierwszy raz, kiedy Urząd ds. Standardów Reklamowych (ASA) zakazał reklamy SUV-ów ze względu na naruszenie odpowiedzialności społecznej w kontekście ochrony środowiska.
Organ regulacyjny zakazał dwóch reklam, które po raz pierwszy pojawiły się w kampanii 2020: plakatu i filmu pokazywanego w mediach społecznościowych, w którym dziesiątki Toyot Hilux jeżdżą po nierównym terenie, w tym po rzece, a lektor opisuje tę scenę jako „ jeden z spektakli natury. „Prawdziwy”. Następnie pojazdy wjeżdżają na drogę i jadą przez obszar miejski, po czym na podjazd wjeżdża samotny samochód, a lektor kontynuuje: „Toyota Hilux. Urodzona, by wędrować”. Plakat przedstawia na pierwszym planie dwa SUV-y, a za nimi tłum innych samochodów przecinających skalisty teren nad chmurą pyłu.
Skargę złożyła Adfree Cities – sieć grup próbujących usunąć reklamy z przestrzeni publicznej. We współpracy z brytyjską grupą kampanii Badvertising twierdzą, że reklamy tolerują zachowania szkodliwe dla środowiska i wzywają do zaprzestania reklamowania produktów i usług wysokoemisyjnych.
Urząd ds. Norm Bezpieczeństwa orzekł, że reklamy „tolerowały używanie pojazdów w sposób ignorujący ich wpływ na przyrodę i środowisko… i nie były tworzone w poczuciu odpowiedzialności wobec społeczeństwa”.
Veronica Wignall, zastępca dyrektora w Adfree Cities, powiedziała: „Te reklamy uosabiają całkowite lekceważenie natury i klimatu przez Toyotę, prezentując ogromne, silnie zanieczyszczające środowisko pojazdy pędzące przez rzeki i dzikie pastwiska”.
Wignall powiedział, że istnieje rozdźwięk między sposobem reklamowania SUV-ów – przy czym kampanie często przedstawiają te pojazdy w trudnych warunkach – a rzeczywistością, tam gdzie są one przeważnie używane. badania Wykazało, że trzy czwarte nowych SUV-ów w Wielkiej Brytanii jest zarejestrowanych dla mieszkańców obszarów miejskich. „To cyniczne wykorzystywanie natury do promowania czegoś, co jest dla niej niezwykle destrukcyjne”.
„To orzeczenie to dobry moment, aby zastanowić się nad granicami tego, co może zrobić organ regulacyjny” – stwierdziła, zauważając, że organ polegał na społeczeństwie obywatelskim w zakresie monitorowania reklam pod kątem potencjalnych szkód. „ASA może podejmować działania wyłącznie w związku z reklamami, które szkodzą środowisku w wyniku naruszenia przepisów dotyczących reklamy… Jednak szkody spowodowane reklamą wysokoemisyjną sięgają znacznie głębiej.
„Reklamy SUV-ów napędzają popyt na duże, pochłaniające paliwo i powodujące duże zanieczyszczenie pojazdy w środowiskach miejskich w czasach, gdy chcemy bezpieczniejszych, czystszych ulic i [accessible] „System transportu jest niskoemisyjny” – powiedział Wignall, dodając, że sytuacja była podobna w przypadku lotów, mięsa i produktów mlecznych.
Wezwała rząd do „zaprzestania reklamy wysokoemisyjnej u źródła” poprzez wprowadzenie zakazu na wzór wyrobów tytoniowych. „Podobnie załamanie klimatyczne coraz bardziej szkodzi zdrowiu w Wielkiej Brytanii, a także na całym świecie, gdzie skutki są najpoważniejsze”.
Toyota broniła kampanii Hilux, stwierdzając, że pojazd jest przeznaczony do pracy w najcięższych warunkach, ponieważ osoby pracujące w takich branżach, jak rolnictwo i leśnictwo, naprawdę potrzebują pojazdów terenowych. Nie przedstawiła żadnego z tych pracowników w reklamie, ale stwierdziła, że nie powinna.
W 2021 r. regulator ogłosił plany przeprowadzenia szeregu dochodzeń w sprawie twierdzeń i praktyk reklamowych związanych z ochroną środowiska. W Zgłoszenie do Izby Lordów W tym samym roku American Standards Association odnotowało, że otrzymało niewielką liczbę skarg dotyczących odpowiedzialności społecznej, określając ją jako „obszar, który naszym zdaniem będzie wymagał w przyszłości większej kontroli regulacyjnej”.
Urząd ds. Bezpieczeństwa Drogowego wydał już wcześniej projekt orzeczenia zakazującego reklamy pojazdu terenowego Land Rover Defender w 2021 roku ze względu na odpowiedzialność społeczną, przed jego uchyleniem.
Rzecznik Toyoty powiedział: „Toyota nie toleruje zachowań, które szkodzą środowisku. W rzeczywistości w ciągu ostatnich trzech dekad Toyota była nie tylko jednym z liderów branży motoryzacyjnej pod względem redukcji emisji gazów cieplarnianych we wszystkich swoich pojazdach, ale także udostępnił setki licencji o sumie zerowej” praw własności, umożliwiając innym korzystanie z jej technologii elektroenergetycznej.
„W ramach szerokiej gamy globalnej oferty pojazdów Toyota zaspokaja potrzeby klientów potrzebujących opcji mobilności do niezawodnego użytkowania w najtrudniejszym terenie – osób pracujących w terenie i w odległych środowiskach”.
Ujęcia w reklamie zostały nakręcone na prywatnym terenie za granicą, poza Wielką Brytanią, za pozwoleniem i „w środowisku niewrażliwym na środowisko” – powiedział rzecznik, dodając, że w plakacie reklamowym wykorzystano obrazy wygenerowane komputerowo i w związku z tym „nie ma to wpływu na środowisko”. ”. uderzenie”.
Chociaż definicja SUV-a jest różna, w ostatnich latach w Wielkiej Brytanii popularność tych pojazdów wzrosła i stanowią prawie jedną trzecią sprzedanych pojazdów. W Europie udostępniaj SUV-y w rejestracjach nowych samochodów W tym roku osiągnął on rekordowy poziom 51%.
Wpływ rosnącej sprzedaży SUV-ów oraz fakt, że są one zwykle cięższe niż wcześniej kupowane modele konwencjonalne, oznacza, że według organizacji przeciętny samochód z silnikiem konwencjonalnym zakupiony w 2023 r. będzie charakteryzował się wyższą emisją dwutlenku węgla niż jego odpowiednik w 2013 r. kampanię klimatyczną.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji