Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Reklamy SUV-ów Toyoty zakazane w Wielkiej Brytanii ze względów środowiskowych |  Reklama

Reklamy SUV-ów Toyoty zakazane w Wielkiej Brytanii ze względów środowiskowych | Reklama

Brytyjski organ nadzorujący reklamę w przełomowym orzeczeniu zakazał dwóch reklam Toyoty przedstawiających tolerowanie jazdy, która ignoruje jej wpływ na środowisko, stwierdzając, że reklamy SUV-ów powstały bez „poczucia odpowiedzialności wobec społeczeństwa”.

To pierwszy raz, kiedy Urząd ds. Standardów Reklamowych (ASA) zakazał reklamy SUV-ów ze względu na naruszenie odpowiedzialności społecznej w kontekście ochrony środowiska.

Organ regulacyjny zakazał dwóch reklam, które po raz pierwszy pojawiły się w kampanii 2020: plakatu i filmu pokazywanego w mediach społecznościowych, w którym dziesiątki Toyot Hilux jeżdżą po nierównym terenie, w tym po rzece, a lektor opisuje tę scenę jako „ jeden z spektakli natury. „Prawdziwy”. Następnie pojazdy wjeżdżają na drogę i jadą przez obszar miejski, po czym na podjazd wjeżdża samotny samochód, a lektor kontynuuje: „Toyota Hilux. Urodzona, by wędrować”. Plakat przedstawia na pierwszym planie dwa SUV-y, a za nimi tłum innych samochodów przecinających skalisty teren nad chmurą pyłu.

Skargę złożyła Adfree Cities – sieć grup próbujących usunąć reklamy z przestrzeni publicznej. We współpracy z brytyjską grupą kampanii Badvertising twierdzą, że reklamy tolerują zachowania szkodliwe dla środowiska i wzywają do zaprzestania reklamowania produktów i usług wysokoemisyjnych.

Urząd ds. Norm Bezpieczeństwa orzekł, że reklamy „tolerowały używanie pojazdów w sposób ignorujący ich wpływ na przyrodę i środowisko… i nie były tworzone w poczuciu odpowiedzialności wobec społeczeństwa”.

Plakat przedstawiający dwa SUV-y Toyoty Hilux, za którymi podąża tłum innych samochodów.
Plakat przedstawiający dwa SUV-y Toyoty Hilux, za którymi podąża tłum innych samochodów. Zdjęcie: Urząd ds. Standardów Reklamowych/PA

Veronica Wignall, zastępca dyrektora w Adfree Cities, powiedziała: „Te reklamy uosabiają całkowite lekceważenie natury i klimatu przez Toyotę, prezentując ogromne, silnie zanieczyszczające środowisko pojazdy pędzące przez rzeki i dzikie pastwiska”.

Wignall powiedział, że istnieje rozdźwięk między sposobem reklamowania SUV-ów – przy czym kampanie często przedstawiają te pojazdy w trudnych warunkach – a rzeczywistością, tam gdzie są one przeważnie używane. badania Wykazało, że trzy czwarte nowych SUV-ów w Wielkiej Brytanii jest zarejestrowanych dla mieszkańców obszarów miejskich. „To cyniczne wykorzystywanie natury do promowania czegoś, co jest dla niej niezwykle destrukcyjne”.

READ  Nowa Zelandia: Gospodarka popada w recesję po podwyżce stóp procentowych

„To orzeczenie to dobry moment, aby zastanowić się nad granicami tego, co może zrobić organ regulacyjny” – stwierdziła, zauważając, że organ polegał na społeczeństwie obywatelskim w zakresie monitorowania reklam pod kątem potencjalnych szkód. „ASA może podejmować działania wyłącznie w związku z reklamami, które szkodzą środowisku w wyniku naruszenia przepisów dotyczących reklamy… Jednak szkody spowodowane reklamą wysokoemisyjną sięgają znacznie głębiej.

„Reklamy SUV-ów napędzają popyt na duże, pochłaniające paliwo i powodujące duże zanieczyszczenie pojazdy w środowiskach miejskich w czasach, gdy chcemy bezpieczniejszych, czystszych ulic i [accessible] „System transportu jest niskoemisyjny” – powiedział Wignall, dodając, że sytuacja była podobna w przypadku lotów, mięsa i produktów mlecznych.

Wezwała rząd do „zaprzestania reklamy wysokoemisyjnej u źródła” poprzez wprowadzenie zakazu na wzór wyrobów tytoniowych. „Podobnie załamanie klimatyczne coraz bardziej szkodzi zdrowiu w Wielkiej Brytanii, a także na całym świecie, gdzie skutki są najpoważniejsze”.

Toyota broniła kampanii Hilux, stwierdzając, że pojazd jest przeznaczony do pracy w najcięższych warunkach, ponieważ osoby pracujące w takich branżach, jak rolnictwo i leśnictwo, naprawdę potrzebują pojazdów terenowych. Nie przedstawiła żadnego z tych pracowników w reklamie, ale stwierdziła, że ​​nie powinna.

W 2021 r. regulator ogłosił plany przeprowadzenia szeregu dochodzeń w sprawie twierdzeń i praktyk reklamowych związanych z ochroną środowiska. W Zgłoszenie do Izby Lordów W tym samym roku American Standards Association odnotowało, że otrzymało niewielką liczbę skarg dotyczących odpowiedzialności społecznej, określając ją jako „obszar, który naszym zdaniem będzie wymagał w przyszłości większej kontroli regulacyjnej”.

Pomiń poprzednią promocję newslettera

Urząd ds. Bezpieczeństwa Drogowego wydał już wcześniej projekt orzeczenia zakazującego reklamy pojazdu terenowego Land Rover Defender w 2021 roku ze względu na odpowiedzialność społeczną, przed jego uchyleniem.

Rzecznik Toyoty powiedział: „Toyota nie toleruje zachowań, które szkodzą środowisku. W rzeczywistości w ciągu ostatnich trzech dekad Toyota była nie tylko jednym z liderów branży motoryzacyjnej pod względem redukcji emisji gazów cieplarnianych we wszystkich swoich pojazdach, ale także udostępnił setki licencji o sumie zerowej” praw własności, umożliwiając innym korzystanie z jej technologii elektroenergetycznej.

„W ramach szerokiej gamy globalnej oferty pojazdów Toyota zaspokaja potrzeby klientów potrzebujących opcji mobilności do niezawodnego użytkowania w najtrudniejszym terenie – osób pracujących w terenie i w odległych środowiskach”.

Ujęcia w reklamie zostały nakręcone na prywatnym terenie za granicą, poza Wielką Brytanią, za pozwoleniem i „w środowisku niewrażliwym na środowisko” – powiedział rzecznik, dodając, że w plakacie reklamowym wykorzystano obrazy wygenerowane komputerowo i w związku z tym „nie ma to wpływu na środowisko”. ”. uderzenie”.

Chociaż definicja SUV-a jest różna, w ostatnich latach w Wielkiej Brytanii popularność tych pojazdów wzrosła i stanowią prawie jedną trzecią sprzedanych pojazdów. W Europie udostępniaj SUV-y w rejestracjach nowych samochodów W tym roku osiągnął on rekordowy poziom 51%.

Wpływ rosnącej sprzedaży SUV-ów oraz fakt, że są one zwykle cięższe niż wcześniej kupowane modele konwencjonalne, oznacza, że ​​według organizacji przeciętny samochód z silnikiem konwencjonalnym zakupiony w 2023 r. będzie charakteryzował się wyższą emisją dwutlenku węgla niż jego odpowiednik w 2013 r. kampanię klimatyczną.