Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Fundusz twórców TikToka o wartości 1 miliarda dolarów został zamknięty

Fundusz twórców TikToka o wartości 1 miliarda dolarów został zamknięty

Jak poinformowała dzisiaj użytkowników, fundusz Creator Fund TikToka o wartości 1 miliarda dolarów wygaśnie 16 grudnia 2023 roku.

Rzeczniczka TikTok, Maria Jung, powiedziała, że ​​twórcy w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji nie będą już mogli zarabiać na swoich treściach za pośrednictwem oryginalnego pudełka. Zmiana nie miała wpływu na TikTokerów we Włoszech i Hiszpanii.

Fundusz twórców został pierwotnie wprowadzony w 2020 r., a firma obiecała zapłacić 1 miliard dolarów w ciągu trzech lat osobom, które utworzą treści wirusowe dla aplikacji. Po drodze wpływowi i inni twórcy treści zauważyli czasami niższe zyski Wystarczy kilka dolarów za miliony wyświetleń – uniemożliwienie utrzymania się wyłącznie z Funduszu Twórców. TikTok nie odpowiedział na pytania, czy zapłacił cały 1 miliard dolarów.

Teraz przychody twórców opierają się na wyświetleniach i innych wskaźnikach zaangażowania

W lutym tego roku platforma wprowadziła nową metodę monetyzacji, która według niej doprowadzi do wyższych wypłat dla popularnych twórców: Program Kreatywności. W przeciwieństwie do oryginalnego Boxa, Creativity wymaga od twórców tworzenia filmów dłuższych niż jedna minuta – co jest zauważalną różnicą w przypadku aplikacji, która na początku eksplodowała krótkimi klipami. Zamiast ogłaszać pulę pieniędzy, z której będą pochodzić wypłaty, TikTok powiedział, że zarobki będą oparte na wyświetleniach i innych wskaźnikach zaangażowania. Od momentu uruchomienia nowego systemu TikTok zaprasza kwalifikujących się twórców do wzięcia udziału w programie kreatywności; Young twierdzi, że twórcy mogą zarobić 20 razy więcej niż zarobiliby w ramach pierwotnego funduszu.

To, że pierwotny fundusz TikTok dobiega końca, nie jest zaskoczeniem, ponieważ program ograniczał się do trzyletniego zobowiązania z ustaloną kwotą do przekazania. Twórcy z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji należący do funduszu będą mogli przystąpić do programu kreatywności.

Zarabianie na TikToku zawsze było nieprzewidywalne w porównaniu z innymi platformami, takimi jak YouTube czy Twitch. W szczególności YouTube wykorzystał problem niskich wypłat, oferując dzielenie się przychodami z reklam w Shorts, konkurentie TikTok.

READ  10 porad i wskazówek dotyczących Roku zapewniających najlepsze wrażenia podczas przesyłania strumieniowego