Przez większą część roku 2023 pracownicy Auckland Panel and Painting byli w pełni przygotowani do przeprowadzania napraw, a czas oczekiwania na rezerwacje wydłuża się.
„Kiedyś zdarzało się to w przyszłym tygodniu” – powiedział o rezerwacjach kierownik oddziału Vladimir Roussimoff. „Ludzie wokół nas spędzają dwa lub trzy miesiące, a niektórzy już rezerwują pobyt na nowy rok”.
Powiedział, że coraz więcej osób ulega awariom, a AA Insurance zgadza się z tym.
„W ciągu ostatnich 12 miesięcy 267 000 Kiwi uczestniczyło w kolizjach” – powiedział Bo Babaroa, dyrektor ds. roszczeń komunikacyjnych w firmie ubezpieczeniowej.
„Kiedy głębiej przyjrzysz się niektórym zachowaniom kierowców, naprawdę zobaczysz, że rozproszenie uwagi kierowcy odgrywa główną rolę”.
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę ubezpieczeniową wynika, że wypadki najczęściej powodują osoby w wieku od 18 do 29 lat, a rozproszenie uwagi kierowcy jest przyczyną 34% wypadków samochodowych.
Złe warunki pogodowe znalazły się na drugim miejscu ze wskaźnikiem 14%, a lekkomyślna lub niebezpieczna jazda na trzecim miejscu ze wskaźnikiem 11%.
„To wszystko, gdzie porusza się samochód” – wyjaśnił Babaroa zapytany, co kwalifikuje się jako „wypadek samochodowy”.
„Może to być nieruchomy obiekt, taki jak dom lub płot, albo przesunięcie samochodu w bok podczas parkowania, aż do typowego wypadku na parkingu, jaki możesz zobaczyć, gdy zderzają się dwa samochody”.
Zderzenie mogło być też poważniejsze.
Roszczenia samochodowe również kosztują firmy ubezpieczeniowe więcej pieniędzy. Z danych Izby Ubezpieczeń wynika, że między rokiem 2020 a rokiem ubiegłym wysokość rachunków z tytułu tych roszczeń wzrosła o 25%.
AA Insurance stwierdziło, że ceny części samochodowych nie pomagają.
„Typowy zderzak, który mógł składać się z 10 elementów, obecnie składa się ze 100 elementów, co wiąże się ze złożonością procesu naprawy, wydłużeniem czasu naprawy i oczywiście do tego dochodzi koszt tych części, są one droższe” – stwierdził Babaroa.
Te zwiększone roszczenia i koszty mogą mieć wpływ na składki ubezpieczeniowe klientów, powiedział.
„Zamierzamy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby jak najlepiej zarządzać tymi kosztami… Chodzisz w kawałku metalu, chcemy mieć pewność, że ludzie dotrą z punktu A do punktu B tak bezpiecznie, jak możliwy.” „
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”