Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Klejone siodło, plastikowe gwoździe i wspaniałe wiercenie |  Niesamowity Trek Emonda o wadze 5,3 kg

Klejone siodło, plastikowe gwoździe i wspaniałe wiercenie | Niesamowity Trek Emonda o wadze 5,3 kg

Jason Holder 5,3 kg 2019 Trek Emonda SLR RSL nie pozostawia żadnych kamieni obojętnie w dążeniu do maksymalnej lekkości.

Artykuł reklamy MPU

Od przyklejanego siodełka i uchwytu na komputer rowerowy Garmin po wygolone tarcze Boa, Holder w pełni uwzględnił problem dodatkowej wagi.

Holder pojedzie na rowerze podczas Krajowych Mistrzostw w wspinaczce górskiej 2023 w Ambleside. To jego pierwsze mistrzostwa krajowe, ale motocykl brał już udział w wyścigach, a Holder zajął trzecie miejsce w tegorocznej edycji Haute Route Alps.

Wypełniony zestaw wykończeniowy

Hold’s Emonda ma zintegrowaną sztycę podsiodłową.
Jack Locke/Nasze media

Rama Trek Emonda SLR RSL 2019 została zdjęta z uchwytu aż do gołego włókna węglowego z poprzedniej wersji.

Od tego czasu Holder co roku maluje rower zwykłą farbą w sprayu, co kosztuje około 2 gramy za warstwę – a waga, którą uważa za „wartą ładnie wyglądającego niebieskiego roweru”.

Najwyższej klasy ramy Trek Emonda mają zintegrowaną sztycę podsiodłową.

Holder rozebrał sztycę do surowego węgla i zastąpił zacisk podstawowy Darimo Sub4.

Jason Uchwyt 5,3 kg Trek Emonda (14 z 15)

Holder zdjął pręty z siodła i przykleił skorupę bezpośrednio do szczytu masztu.
Jack Locke/Nasze media

Na potrzeby tej niestandardowej konstrukcji do wspinaczki górskiej Holder usunął pręty z siodełka Coco Design Spline i przykleił je do górnej części masztu podsiodłowego. Oznacza to oczywiście, że regulacja kąta siodełka nie wchodzi w grę.

W kokpicie znajduje się mostek Extralite Hyper i kierownica Prime Primavera X-Lite o szerokości 40 cm.

Jason Uchwyt 5,3 kg Trek Emonda (14 z 15)

Klej jest lżejszy od gumy i tylko to się liczy dla Holdera.
Jack Locke/Nasze media

Standardowe plastikowe mocowanie Garmin zostało obcięte o ćwierć obrotu i przyklejone do mostka, aby wyeliminować gumowe paski montażowe.

Prawa czerwona dźwignia zmiany biegów SRAM została wypolerowana do surowego węgla. Jest to połączone z lewą manetką Shimano Di2.

Stalową śrubę zaciskową na lewej manetce zmiany biegów zastąpiono śrubą ze stopu, aby zaoszczędzić 4 g. Ponieważ jest to rower wspinaczkowy, nic dziwnego, że nie ma osłon.

Radość z wiertła

Przerzutka tylna SRAM Rival CX1 została znacznie zmodyfikowana.

Na początek został wywiercony z dokładnością do jednego cala i wypolerowany z powrotem do surowego wlewka.

Śruby ograniczające zostały również zastąpione śrubami z tworzywa sztucznego, a standardowe stalowe śruby obrotowe zastąpiono zaciskanymi sworzniami ze stopu aluminium z przerzutki SRAM XO.

Uchwyt Jason 5,3 kg Trek Emonda

Odpowiednia maskotka dla każdego alpinisty, który posiada wiertarkę akumulatorową.
Jack Locke/Nasze media

W przypadku The Struggle Holder wybrał kasetę 12-32 ton, której liczba zębów została zmniejszona z 11 do zaledwie 7. Jest ona połączona z tarczą Absolute Black 46t zamontowaną na mechanizmie korbowym SRAM Red wyposażonym w miernik mocy Quarq.

W przypadku bardziej stromych podjazdów zazwyczaj używał kasety 12-25 i tarczy 34t. Według Holdera zmniejsza to masę roweru do 4,8 kg.

Modyfikacja poza rowerem

Buty przystosowane do wspinaczki górskiej

Dostosowywanie butów to kolejny poziom lekkości.
Jasona Holdera

Modyfikacje Holdera zmniejszające wagę wykraczają poza jego rower.

Jego buty Specialized Exos — jedne z najlżejszych dostępnych butów do jazdy na rowerze szosowym — mają tarcze z obszyciami Boa.

READ  Nvidia jest teraz warta więcej niż cały indeks FTSE 100

Jego śruby mocujące zostały zastąpione dwoma śrubami aluminiowymi i jedną śrubą tytanową. Dwie z trzech podkładek bloku są wykonane z ciętych łańcuchów wewnętrznych ze stopu.

Holder ujawnił, że przykleił także korki do swoich butów i czuje, że może całkowicie pozbyć się śrub.

Uchwyt Jason 5,3 kg 2019 Trek Emonda SLR RSL

Jason Uchwyt 5,3 kg Trek Emonda (15 z 15)

Co sądzisz o poprawkach Holdera? Daj nam znać w komentarzach.
Jack Locke/Nasze media

Artykuł reklamy MPU

  • Zestaw opon: 52cm 2019 Trek Emonda SLR RSL
  • Zestaw kół: Shimano DuraAce C24
  • Opony: Vittoria Corsa Evo CX 21mm
  • Przekładnia tylna: Modyfikacja SRAM Rival CX1
  • Korba: SRAM Red z miernikiem mocy Quarq, 165 mm, tarcza Absolute Black 46t
  • Prawa skrzynia biegów: Sram Czerwony 22
  • Lewa skrzynia biegów: Regulacja Shimano Di2
  • Sztyca + siodełko: Zmodyfikowany maszt podsiodłowy Trek Emonda z zamontowanym na stałe siodełkiem Coco Design Spline
  • Yanbu: Bardzo lekki hiper
  • Kierownice: Prime Primavera X Lite, rozmiar 40 cm
  • całkowita waga: 5,3 kg