Jason Holder 5,3 kg 2019 Trek Emonda SLR RSL nie pozostawia żadnych kamieni obojętnie w dążeniu do maksymalnej lekkości.
Artykuł reklamy MPU
Od przyklejanego siodełka i uchwytu na komputer rowerowy Garmin po wygolone tarcze Boa, Holder w pełni uwzględnił problem dodatkowej wagi.
Holder pojedzie na rowerze podczas Krajowych Mistrzostw w wspinaczce górskiej 2023 w Ambleside. To jego pierwsze mistrzostwa krajowe, ale motocykl brał już udział w wyścigach, a Holder zajął trzecie miejsce w tegorocznej edycji Haute Route Alps.
Wypełniony zestaw wykończeniowy
Rama Trek Emonda SLR RSL 2019 została zdjęta z uchwytu aż do gołego włókna węglowego z poprzedniej wersji.
Od tego czasu Holder co roku maluje rower zwykłą farbą w sprayu, co kosztuje około 2 gramy za warstwę – a waga, którą uważa za „wartą ładnie wyglądającego niebieskiego roweru”.
Najwyższej klasy ramy Trek Emonda mają zintegrowaną sztycę podsiodłową.
Holder rozebrał sztycę do surowego węgla i zastąpił zacisk podstawowy Darimo Sub4.
Na potrzeby tej niestandardowej konstrukcji do wspinaczki górskiej Holder usunął pręty z siodełka Coco Design Spline i przykleił je do górnej części masztu podsiodłowego. Oznacza to oczywiście, że regulacja kąta siodełka nie wchodzi w grę.
W kokpicie znajduje się mostek Extralite Hyper i kierownica Prime Primavera X-Lite o szerokości 40 cm.
Standardowe plastikowe mocowanie Garmin zostało obcięte o ćwierć obrotu i przyklejone do mostka, aby wyeliminować gumowe paski montażowe.
Prawa czerwona dźwignia zmiany biegów SRAM została wypolerowana do surowego węgla. Jest to połączone z lewą manetką Shimano Di2.
Stalową śrubę zaciskową na lewej manetce zmiany biegów zastąpiono śrubą ze stopu, aby zaoszczędzić 4 g. Ponieważ jest to rower wspinaczkowy, nic dziwnego, że nie ma osłon.
Radość z wiertła
Przerzutka tylna SRAM Rival CX1 została znacznie zmodyfikowana.
Na początek został wywiercony z dokładnością do jednego cala i wypolerowany z powrotem do surowego wlewka.
Śruby ograniczające zostały również zastąpione śrubami z tworzywa sztucznego, a standardowe stalowe śruby obrotowe zastąpiono zaciskanymi sworzniami ze stopu aluminium z przerzutki SRAM XO.
W przypadku The Struggle Holder wybrał kasetę 12-32 ton, której liczba zębów została zmniejszona z 11 do zaledwie 7. Jest ona połączona z tarczą Absolute Black 46t zamontowaną na mechanizmie korbowym SRAM Red wyposażonym w miernik mocy Quarq.
W przypadku bardziej stromych podjazdów zazwyczaj używał kasety 12-25 i tarczy 34t. Według Holdera zmniejsza to masę roweru do 4,8 kg.
Modyfikacja poza rowerem
Modyfikacje Holdera zmniejszające wagę wykraczają poza jego rower.
Jego buty Specialized Exos — jedne z najlżejszych dostępnych butów do jazdy na rowerze szosowym — mają tarcze z obszyciami Boa.
Jego śruby mocujące zostały zastąpione dwoma śrubami aluminiowymi i jedną śrubą tytanową. Dwie z trzech podkładek bloku są wykonane z ciętych łańcuchów wewnętrznych ze stopu.
Holder ujawnił, że przykleił także korki do swoich butów i czuje, że może całkowicie pozbyć się śrub.
Uchwyt Jason 5,3 kg 2019 Trek Emonda SLR RSL
Artykuł reklamy MPU
- Zestaw opon: 52cm 2019 Trek Emonda SLR RSL
- Zestaw kół: Shimano DuraAce C24
- Opony: Vittoria Corsa Evo CX 21mm
- Przekładnia tylna: Modyfikacja SRAM Rival CX1
- Korba: SRAM Red z miernikiem mocy Quarq, 165 mm, tarcza Absolute Black 46t
- Prawa skrzynia biegów: Sram Czerwony 22
- Lewa skrzynia biegów: Regulacja Shimano Di2
- Sztyca + siodełko: Zmodyfikowany maszt podsiodłowy Trek Emonda z zamontowanym na stałe siodełkiem Coco Design Spline
- Yanbu: Bardzo lekki hiper
- Kierownice: Prime Primavera X Lite, rozmiar 40 cm
- całkowita waga: 5,3 kg
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa