Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Farage Banks na Lloyds w związku z awanturą o zamknięcie konta NatWest |  Wiadomości biznesowe

Farage Banks na Lloyds w związku z awanturą o zamknięcie konta NatWest | Wiadomości biznesowe

Sky News może ujawnić, że były przywódca UKIP przenosi swoje umowy bankowe do największego brytyjskiego banku kilka miesięcy po awanturze bankowym, w wyniku którego Dame Alison Rose straciła pracę.

przez Mark Kleinman, redaktor miejski @markkleinmansky


Piątek, 13 października 2023 o 23:40, Wielka Brytania

Nigel Farage, były przywódca Partii Niepodległości Wielkiej Brytanii, ma rozpocząć działalność bankową w największym brytyjskim banku, kilka miesięcy po kłótni dotyczącej zamknięcia poprzednich kont, która doprowadziła do zwolnienia czołowego dyrektora branży.

Sky News może ujawnić, że pan Farage otworzył szereg rachunków w Lloyds Banking Group, która jest właścicielem sieci Halifax i Lloyds, a także usług zarządzania majątkiem.

Decyzja ta, rzekomo zatwierdzona przez kadrę kierowniczą Lloyds, stanowi najnowszy rozwój sytuacji, która wywołała szereg interwencji ministerialnych, dochodzeń regulacyjnych i miała konsekwencje dla niektórych czołowych dyrektorów banków w kraju.

W piątkowy poranek w rozmowie ze Sky News Farage potwierdził to posunięcie, mówiąc: „Po odmowie przyznania kredytów bankowych przez dziesięciu pożyczkodawców, z przyjemnością informuję, że Lloyds otworzył dla mnie rachunki.

„Dobrze jest widzieć, że przynajmniej jeden z dużych banków nie jest stronniczy politycznie”.

Wiadomość o decyzji Farage’a o przeniesieniu jego ustaleń bankowych do Lloyds pojawia się przed zakończeniem zleconego przez NatWest niezależnego przeglądu skandalu związanego z rozpadem banku, który ogarnął firmę latem.

Kancelaria prawnicza Travers Smith złożyła zarządowi NatWest raport w sprawie awantury, która kosztowała Dame Alison Rose utratę pracy.

Była szefowa NatWest została skutecznie zmuszona do rezygnacji w lipcu zeszłego roku, kiedy Downing Street dała jasno do zrozumienia, że ​​straciła pewność, że jest w stanie wykonać tę pracę.

Krótko przed swoim odejściem przeprosiła pana Farage’a w sposób upokarzający, próbując zachować pracę.

Przyznała, że ​​jest źródłem fałszywej i szkodliwej historii BBC o wpływowym prezenterze GB News i byłym polityku, który twierdził, że jego konta zostały zamknięte wyłącznie z powodów komercyjnych.

READ  Superchain firmy Optimism osiąga wartość 6 miliardów dolarów – co to oznacza dla OP?

W następstwie wniosku o dostęp do sprawy złożonego przez pana Farage’a okazało się, że kierownictwo Coutts i NatWest krytycznie odnosiło się do jego poglądów politycznych i szeregu przypisywanych mu komentarzy publicznych.

Wewnętrzny raport wydany przez bank również potwierdził, że w dalszym ciągu spełnia on komercyjne kryteria kwalifikowalności.

Od tego czasu Farage wszczął postępowanie prawne przeciwko pożyczkodawcy wspieranemu przez podatników, chociaż w piątek jego status nie był jasny.

Złożył także skargę do Biura Komisarza ds. Informacji w związku z ujawnieniem jego danych osobowych i oczekuje na bardziej szczegółowe informacje na jego temat posiadane przez NatWest.

Pani Allison nie była jedyną dyrektorką, która wyszła po kłótni.

Peter Flavell, szef Coutts Wealth Management, również odszedł w ciągu kilku dni od mianowania Paula Thwaite’a na jej tymczasowego następcę.

Farage powiedział, że Coates zaproponował, że jego konta pozostaną otwarte, ale upierał się, że skupi się na uzyskaniu odpowiedzi od firmy.

Sir Howard Davies, ustępujący prezes NatWest, również został ostro skrytykowany przez byłego przywódcę UKIP za sposób, w jaki poradził sobie ze skandalem.

Ministerstwo Skarbu zwróciło się do Komisji Nadzoru Finansowego o przeprowadzenie natychmiastowego przeglądu kwestii dotyczącej transakcji bankowych, ale w zeszłym miesiącu Farage skrytykował je, gdy stwierdził, że nie ma dowodów na to, że politykom odmawiano dostępu do rachunków ze względu na ich poglądy.

Farage zauważył, że w jego przeglądzie nie uwzględniono okresu obejmującego zamknięcie jego rachunków.

Rzecznik Lloyd’s powiedział Sky News: „Nie komentujemy relacji z klientami”.