Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ustawa zniesie umowy FPA i zawiesi płaca minimalną

Ustawa zniesie umowy FPA i zawiesi płaca minimalną

Partia Prawa twierdzi, że jej pakiet polityki dla małych przedsiębiorstw zniósłby umowy o godziwym wynagrodzeniu, zawiesiłby podwyżki płacy minimalnej na trzy lata i zniósł święto państwowe przypadające 2 stycznia.

Partia podała, że ​​powodem odwołania święta państwowego było „pokrycie kosztów święta państwowego Matariki”, które w zeszłym roku po raz pierwszy obchodzono jako święto państwowe.

Zamiast porozumień w sprawie godziwych wynagrodzeń, które lider partii David Seymour określił jako politykę „antybiznesową”, byłyby one „pro wolnością umów”.

„Porozumienia o «godziwych płacach» oznaczają obowiązkowe uzwiązkowienie, które zmniejszyłoby produktywność i utrudniłoby pracodawcom rozwój ich przedsiębiorstw. Prawo natychmiast by się ich pozbyło.”

„To samo dotyczy płacy minimalnej – polityki, która brzmi ładnie, ale w rzeczywistości jest odwrotnie. W 2022 r. MBIE [Ministry of Business, Innovation and Employment] Rząd zalecał powolność w podnoszeniu płacy minimalnej i szacował, że w wyniku szybkiego wzrostu poziomu płacy minimalnej powstanie o tysiące mniej miejsc pracy.

Jednak w dokumencie gabinetu opublikowanym na początku tego roku przez Biuro Ministra ds. Stosunków i Bezpieczeństwa w Miejscu Pracy stwierdzono, że szacunki MBIE dotyczące ograniczeń zatrudnienia w 2022 r., wynikające z przeglądu płac minimalnych, są „z konieczności niedokładne”.

Gazeta zauważyła, że ​​„na rynek pracy wpływa wiele czynników i trudno określić wpływ podwyżek płacy minimalnej, nawet z mocą wsteczną”.

„W przeglądzie płacy minimalnej MBIE 2022 wykorzystano najnowsze dane z czasu, gdy je mi przekazano w listopadzie 2022 r. Chociaż od tego czasu stały się dostępne nowsze dane i prognozy dotyczące wzrostu płac, inflacji i innych czynników ekonomicznych, szacowane ograniczenia wzorowane na MBIE raport na Opcja z marżą do 7 procent jest stosunkowo niska.

„Niskie skutki ograniczenia zatrudnienia oczekuje się dla stawek, które nie przekraczają średniego wzrostu wynagrodzeń. Wzrost płac w roku do września 2022 r. wyniósł średnio 7,4 proc., a w roku do czerwca 2023 r. wzrost wynagrodzeń ma osiągnąć 6,8 proc. w Raporcie HYEFU 2022 wydane przez Departament Skarbu.

READ  Emerytury w Nowej Zelandii, ekonomia behawioralna i opcje inwestycyjne

Te ustalenia dotyczące ograniczeń w zakresie drobnego zatrudnienia są spójne z badaniami dotyczącymi podwyżek płacy minimalnej za granicą i w Nowej Zelandii.

„Podnosząc płacę minimalną zgodnie ze wskaźnikiem cen towarów i usług konsumenckich, zapewniamy, że zyski z ostatnich pięciu lat nie ulegną erozji i że nasi najniżej opłacani pracownicy będą w stanie nadążać za wzrostem kosztów utrzymania”.

Ustawa eliminowałaby także cła i zwalniała inwestorów zagranicznych z krajów OECD z konieczności występowania o zgodę do Biura Inwestycji Zagranicznych.

Seymour stwierdził w oświadczeniu, że pakiet strategiczny zakłada posiadanie „dobrze prosperującej i produktywnej gospodarki”, w której małe przedsiębiorstwa mogą z łatwością działać.

„Zakładanie firmy jest odważne i wiąże się z wielkim ryzykiem. Rozumiemy presję, pod jaką znajdują się właściciele firm, i chcemy wdrożyć rozsądną i praktyczną politykę, która ich wspiera. „

Inne zasady dotyczące małych przedsiębiorstw, przestrzegane przez ustawę, obejmują:

– Wprowadzenie systemu uprawnień opartego na wymiarze corocznego urlopu, twierdząc, że wyeliminuje to potrzebę stosowania „skomplikowanych przepisów repartycyjnych”.

– Zastąpienie systemu wiz pracowniczych tymczasowych systemem „niestandardowych cen”.

– Przywróć 90-dniowe wersje próbne dla wszystkich firm, a nie tylko tych zatrudniających mniej niż 20 pracowników. (Jest to zgodne ze zobowiązaniem Partii Narodowej.)

Okres próbny to okres do 90 dni, podczas którego pracodawca może zwolnić pracownika bez możliwości złożenia przez pracownika osobistej skargi na nieuzasadnione zwolnienie.

Obecnie z okresów próbnych dla nowych pracowników mogą korzystać wyłącznie firmy zatrudniające mniej niż 20 pracowników.

ACT twierdził, że jego plan „zmniejszy koszty bezpodstawnych osobistych skarg pracodawców”.

Przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy

Ustawa planuje także zreformować ustawę o umowach kredytowych i finansach konsumenckich, powołując ministra i departament ds. regulacji zajmujących się przeciwdziałaniem praniu pieniędzy (AML).

W ramach tego pakietu polityk zaplanowano również:

– Obniżenie kosztów przestrzegania przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

READ  Ostateczne pożegnanie, gdy The Caker zamyka swoje podwoje po 10 latach

– Zapewnienie jasnych wytycznych dotyczących przestrzegania przepisów (Urząd ds. Rynków Finansowych posiada wytyczne dotyczące zwalczania prania pieniędzy, które zaktualizował pod koniec ubiegłego roku).

– Usprawnienie procesów należytej staranności wobec klientów lub transakcji niskiego ryzyka, w tym złagodzone zasady dotyczące trustów niskiego ryzyka

– Umożliwienie podmiotom zgłaszającym uwierzytelnienia tożsamości, źródła majątku i źródła środków klientów, z którymi mają ugruntowane relacje

– Zezwolenie na akceptację zeskanowanych kopii

– Wydłużenie terminów zgłaszania się policji przez małe przedsiębiorstwa

Obecna zgodność z przepisami AML była „droga, frustrująca i nieskuteczna” – stwierdził Seymour.

„Przepisy stworzono z myślą o kasynach i bankach, ale od tego czasu zostały rozszerzone, aby objąć nimi małe firmy, które nie mają dedykowanych zespołów ds. zgodności i znajdują się w trudnej sytuacji, aby dotrzymać rygorystycznych terminów i grożą im wysokie kary za opóźnienia.

„ACT wdroży podejście w większym stopniu oparte na ryzyku, dostosowane do wielkości, charakteru i poziomu ryzyka różnych podmiotów.

„Minister ACT i Departament Regulacji usuną niepotrzebne regulacje i zapobiegną dodawaniu kolejnych”.