Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy to kolejny podatek Sadiqa Khana nałożony na kierowców?  Nowe znaki zatwierdzone dla londyńskich tuneli Blackwall i Silvertown pokazują, że od 2025 r. kierowcy będą musieli zapłacić 4 funty za przejazd

Czy to kolejny podatek Sadiqa Khana nałożony na kierowców? Nowe znaki zatwierdzone dla londyńskich tuneli Blackwall i Silvertown pokazują, że od 2025 r. kierowcy będą musieli zapłacić 4 funty za przejazd

  • Korzystanie z tunelu Blackwall jest obecnie bezpłatne, ale wiążą się z nim opłaty w każdym kierunku

Zgodnie z planami burmistrza Londynu Sadiqa Khana, właściciele pojazdów mogą być zobowiązani do uiszczenia opłaty w wysokości 4 funtów za każde skorzystanie z tuneli Blackwall lub Silvertown od 2025 r., zgodnie z projektem oznakowania dróg zatwierdzonym przez Sekretarza Transportu.

Jak podaje „Evening Standard”, Mark Harper zatwierdził wniosek Transport for London (TfL) o zainstalowanie znaków drogowych informujących kierowców, że wkrótce będą musieli zapłacić za korzystanie z tuneli.

Chociaż korzystanie z tunelu Blackwall jest obecnie bezpłatne, po otwarciu tunelu Silvertown zostanie pobrana opłata, a opłaty mają zostać wprowadzone również w 2025 r.

Zgodnie z projektem znaków zamieszczonym na stronie internetowej TfL opłaty za przejazd będą obowiązywać w godzinach od 6:00 do 22:00 i będą dotyczyć wszystkich kierowców.

Nastąpiło to po tym, jak burmistrz Londynu rozpoczął na początku tego miesiąca zasadniczą rozbudowę Ulez, co zmusiło wszystkich właścicieli samochodów nieprzestrzegających limitów emisji do płacenia 12,50 funtów dziennie za poruszanie się po Wielkim Londynie.

Tablice projektowe pokazują proponowaną opłatę w wysokości 4 funtów za przejazd dla zmotoryzowanych i 8,50 funtów dla właścicieli większych pojazdów.
Nastąpiło to po tym, jak burmistrz Londynu rozpoczął na początku tego miesiąca zasadniczą rozbudowę Ulez

Znaki drogowe z logo TfL powyżej pokazują, że motocykliści zapłacą w tunelach „maksymalnie” 3 funty, kierowcy samochodów 4 funty, a pozostali kierowcy pojazdów 8,50 funtów.

Przeczytaj więcej: Sadiq Khan próbuje sprzedać światu swoją misję ULEZ: burmistrz po przebyciu 5500 mil do Nowego Jorku na szczyt klimatyczny wzywa w przemówieniu do „więcej uprawnień” w celu egzekwowania planów niskoemisyjnych

W obie strony obowiązują opłaty, ale zgodnie z oznakowaniem można je uiścić online.

Inne zaprojektowane znaki obejmują znaki powiadamiające oraz te, które prowadzą kierowcę do ostatniego wyjścia przed rozpoczęciem tuneli ładujących.

Jednak oceny nie są ostateczne, a zarzuty mogą ulec dalszym zmianom, jak wskazują oficjalne dokumenty.

Minister Transportu podpisał dokument, który zawiera zapisy umożliwiające zmianę numerów opłat, typów pojazdów i czasu trwania przewozów.

READ  Rynki ożywiają się, gdy gospodarka USA odnotowuje najszybszy wzrost od 1984 r. – biznes na żywo | Biznes

TfL podkreśliło, że nie podjęto żadnej decyzji, a liczby na znakach to po prostu „symbole zastępcze”. Norma wieczorna Raporty.

Dla porównania, kierowcy Dartford Crossing płacą obecnie 2,50 GBP, a większe pojazdy płacą 6 GBP.

Tunel Silvertown, którego ukończenie zaplanowano na 2025 r., będzie czteropasmowym tunelem o długości 1,5 km i połączy North Greenwich z Royal Docks.

Po raz pierwszy zaproponowano go w 2005 r. za czasów byłego burmistrza Kena Livingstone’a, ale poparł go także konserwatywny burmistrz Boris Johnson.

Jego celem jest zmniejszenie obciążenia tunelu Blackwall, w którym obecnie występuje wysoki poziom zatorów, oraz zmniejszenie emisji pojazdów.

Tunel Silvertown, który jest wciąż w budowie, ma na celu zmniejszenie zatorów w tunelu Blackwall (na zdjęciu)

Okazało się jednak kontrowersyjne, ponieważ grupy kampanii kwestionowały, czy faktycznie zmniejszy to emisję, a działacze na rzecz ochrony środowiska wzywali do całkowitego wyrzucenia go i wydania pieniędzy na transport publiczny.

Za poruszanie się po Londynie kierowcy pobierają obecnie wiele opłat. Opłata za zator, wprowadzona w 2003 r., wynosi dla londyńczyków 15 funtów, oprócz opłaty Ollie w wysokości 12,50 funtów.

Wielu mieszkańców Wielkiego Londynu skrytykowało koszty jazdy po tym, jak Sadiq Khan uruchomił usługę Ulez, obejmującą wszystkie dzielnice miasta.

Niektórzy wściekli kierowcy uciekali się do desperackich (i nielegalnych) środków, aby uniknąć oskarżenia o uszkodzenie kamer w Ulez.

Metropolitan Police od kwietnia do sierpnia tego roku odnotowała około 500 ataków na kamery w Ulez.

Niedawne próby obejmowały przecięcie słupa trzymającego kamerę Ulez na pół i zaparkowanie samochodu tak blisko poruszających się kamer, że nie mógł się on poruszać.

Zgłoszono również, że niektóre kamery mobilne są obecnie wyposażone w zespoły bezpieczeństwa, które chronią je ze względu na zagrożenie stwarzane przez społeczeństwo.

Rzecznik Transport for London (TfL) powiedział: „W celu uzyskania niezbędnych zezwoleń na nowe znaki drogowe wymagane w tunelu Silvertown, potencjalne oznakowanie zostało przesłane do Departamentu Transportu.

READ  Czy Avalanche ma wejść do 10 najlepszych klubów kryptowalut z 200% wzrostem?

„Żadne opłaty nie zostały jeszcze sfinalizowane, a wszelkie terminy i koszty zawarte we wniosku wskazują, że można go zatwierdzić.

„Ostateczne opłaty zostaną pobrane przed otwarciem tunelu Silvertown w 2025 r., po zakończeniu dalszego modelowania, w tym oceny koncesji”.