AO Racing zabierze na tegoroczne spotkanie Rennsport Reunion w Laguna Seca siedem kultowych samochodów wyścigowych Porsche, w tym oszałamiające Porsche 911 RSR 2017 w barwach FAT International.
Ujawniony wczoraj RSR 2017, o którym mowa, to jedyny samochód, który AO zabierze na zawody, a który w tym okresie nie był ścigany.
Za kierownicą samochodu zasiądzie Ferdi Porsche, który po raz pierwszy przetestuje Laguna Seca. Będzie nosił barwy FAT International, firmy logistycznej znanej ze sponsorowania Porsche od lat 80. do 2000. XX wieku.
„Jestem niezwykle zaszczycony możliwością ścigania się AO Racing 911 RSR 2017 podczas Rennsport Reunion – wydarzenia, z którego cała rodzina Porsche jest niezwykle dumna” – powiedział Porsche. „Gunnar i zespół w niesamowity sposób przyczynili się do tego przez ostatnie dwa miesiące. I właśnie to koleżeństwo czyni Porsche wspaniałym.
„Dołączenie Ferdiego do naszego RSR z kultową marką FAT jest czymś wyjątkowym, zwłaszcza że nasze 962 ścigało się w barwach FAT w Le Mans” – dodał Gunnar Jannett, szef zespołu AO Racing i kierowca. „Nie mogę się doczekać, aż zobaczę, jak zasiądzie za najlepszym samochodem Porsche GT w Laguna Seca”.
AO przywiezie na imprezę także trzy dodatkowe Porsche wyprodukowane po roku 2000.
Najstarszym z całej trójki jest Porsche RS Spyder z 2007 r., które mieszkało w Penske, prowadzonym przez Rodrigo Sales.
W pewnym momencie Helio Castroneves, Ryan Briscoe, Sacha Massen i Emmanuel Collard dzielili samochód. Ma cztery zwycięstwa w klasie LMP2, w tym dwa w klasyfikacji generalnej i dwa dodatkowe zwycięstwa w klasie LMP2 w kultowej amerykańskiej serii Le Mans, która jest obecnie Mistrzostwami IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Pozostałe dwa samochody to samochody GT. Pierwszym z nich jest Porsche RSR 9901 z 2014 r., które pozostaje jedynym samochodem GT, który zwyciężył w klasyfikacji generalnej Petit Le Mans.
Prowadzony przez Patricka Belleta, Nicka Tandy’ego, Richarda Litza i Michaela Christensena samochód nie tylko wygrał legendarny wyścig wytrzymałościowy, ale także zdobył mistrzostwo GTLM w United SportsCar Championship, obecnie IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
Dzięki pięciu zwycięstwom w klasach i siedmiu stacjom na podium w ciągu trzech sezonów imponująca historia tego samochodu uczyniła z niego ikonę dla entuzjastów motoryzacji. Maszyna ta dołączy również do działań wystawienniczych GT na Reunion.
„Ważne jest, aby te trzy niezwykle wyjątkowe samochody wyjechały na tor wyścigowy, gdzie można nimi jeździć zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem” – powiedział Sells.
„Reunion Rennsport to idealne miejsce do przejażdżki, ponieważ tysiące fanów i właścicieli Porsche może je zobaczyć i cieszyć się nim. Wielkie podziękowania dla fantastycznego zespołu AO Racing za świetną robotę w przygotowaniu ich do startu”.
Najnowszym tego przykładem jest obecne 911 GT3 R 992 firmy AO Racing, które rywalizowało w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship z PJ Hyettem, Sebem Priaulxem, Gunnarem Jeannette i Harrym Tincknellem w ulubionych przez fanów barwach „Rexy”. Będzie brał udział w wystawie GT.
Począwszy od XX wieku, AO Racing oferowało również modele ANDIAL Porsche 935L z 1982 r., Porsche 962-HR1 z 1985 r. i Porsche 962-012 z 1990 r.
Model 935L został wprowadzony w kolorze białym, niebieskim i pomarańczowym, wygrywając 24-godzinny wyścig Daytona w 1983 r. Prowadzili go Preston Henn, AJ Foyt, Bob Wolleck, Claude Ballot Lena, Mario Andretti, Michael Andretti, Al Hulbert, Derek Bell, Hurley Haywood i Billa Whittingtona w okresie jego funkcjonowania. Na Zjeździe będzie rywalizować w grupie 4: Puchar Weissach za kierownicą, właścicielem AO Racing, PJ Hyettem.
Samochód ma także szczególne znaczenie dla menadżera zespołu Gunnara Jannetta, którego ojciec Kevin był częścią zwycięstwa zaledwie 40 lat temu. Firma AO zaprezentowała także barwę „Swap Shop” podczas tegorocznej edycji Rolex 24 w Daytona w GTD.
Zbudowany przez Holbert Racing w 1985 roku, 962-HR1 był pierwszym specjalnie zbudowanym 962 w historii Porsche. Jako uczestnik Holbert Racing samochód zdobył 18 miejsc na podium w ciągu trzech sezonów wyścigowych, w tym 10 zwycięstw w wyścigach. Samochód ten zdobył mistrzostwo Camel GT w latach 1985, 1986 i 1987, a prowadzony był przez legendarnych kierowców Al Hulbert, Derek Bell, Al Unser Jr. i Chip Robinson. Samochód weźmie udział w grupie G: Puchar Stuttgartu.
Ostatnim samochodem jest jedno z ostatnich fabrycznie produkowanych Porsche 962, Porsche 962 z 1990 r., które było samochodem bazowym Joest Racing we wszystkich dziewięciu rundach Światowych Mistrzostw Prototypów Sportowych, z najlepszymi wynikami: czwartym na torze Silverstone i piątym – miejsce w rankingach Mistrzostw.
Samochód zajął siódme miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1991 r., z kierowcami takimi jak Derek Bell, Hans Stuck, Bob Wolleck, Bernd Schneider, Frank Gilinski i John Winter. Będzie rywalizować w grupie G: Puchar Stuttgartu, którego kapitanem będzie Gunnar Janet.
Rennsport Reunion 7, który będzie uczcić 75. rocznicę Porsche i 60. rocznicę powstania 911, odbędzie się w dniach 28 września–1 października na torze WeatherTech Raceway Laguna Seca.
Zdjęcia dzięki uprzejmości AO Racing
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów