- Plany premiera rozgniewały część konserwatywnych parlamentarzystów
Wczoraj wyszło na jaw, że plan Rishiego Sunaka dotyczący opóźnienia wprowadzenia zakazu dotyczącego nowych samochodów benzynowych i diesla na rok 2030 może zostać zablokowany w parlamencie.
Premier, który wczoraj rozmawiał na owczym polu ze stażystami rolniczymi, wskazał w środę, że według rządu może uniknąć parlamentarnej rozgrywki w związku z jego planami spowolnienia dążenia do zera netto.
Jednak źródła rządowe potwierdziły wczoraj, że opóźnienie przejścia na samochody elektryczne o pięć lat, zgodnie z postanowieniami ustawy Labour’s Climate Change Act z 2008 r., może wymagać zgody zarówno Izby Gmin, jak i Izby Lordów.
Plany Sunaka rozgniewały niektórych konserwatywnych parlamentarzystów, w tym byłego przewodniczącego Cop26 Sir Aloka Sharmę i byłego kanclerza netto o zerowej wartości netto Chrisa Skidmore’a, którzy nie zgodzili się na przedstawienie w tej sprawie wotum nieufności wobec Sunaka.
Głosowanie wystawiłoby na próbę prawdziwą siłę opozycji, ale członkowie Partii Konserwatywnej powiedzieli premierowi, że rebelianci w partii ograniczają się do kilku „odstających”.
Sunak powiedział, że spodziewa się, że jego plany zyskają „szerokie poparcie nie tylko w naszej partii, ale w kraju”.
Jednak ministrowie mogą stanąć przed trudniejszym wyzwaniem w Izbie Lordów, gdzie rząd nie ma większości.
W ławach konserwatystów w Izbie Lordów zasiada wielu zaangażowanych działaczy na rzecz ochrony środowiska, którzy krytykowali plany Sunaka, w tym były sekretarz środowiska Zac Goldsmith i były przewodniczący Komisji ds. Zmian Klimatu Lord Deben.
Po wczorajszej wizycie w szkole rolniczej w Essex premier powiedział: „Rozmawiałem z [the apprentices] O zmianach, które ogłosiłem, abyśmy osiągnęli zero netto, ale róbmy to w sposób proporcjonalny i praktyczny, który minimalizuje wpływ na pracujące rodziny, a wszystko to przy jednoczesnym osiągnięciu wiodących na świecie celów.
Dodał: „Te zmiany są szczególnie ważne dla naszych społeczności wiejskich i rolniczych, które borykają się z wysokimi kosztami i stanowią podstawę naszej lokalnej gospodarki. Podejmę ważne decyzje, które będą odpowiednie dla długoterminowych interesów naszego kraju. „
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa