- Napisane przez Nicholasa Bourne’a i Bena Price’a
- wiadomości BBC
Walijscy ministrowie i szefowie Tata mają w przyszłym tygodniu kontynuować rozmowy na temat przyszłości lokalizacji w Port Talbot.
Rząd Wielkiej Brytanii i Tata uzgodniły umowę o wartości 1,2 miliarda funtów, aby zabezpieczyć jej przyszłość i 5000 z 8000 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii, w tym 4000 w fabrykach.
TV Narendran, prezes Tata Steel, powiedział, że jego fabryka traci do 1,5 miliona funtów dziennie.
Lokalni mieszkańcy, tacy jak Olivia Martin, której ojciec i partner pracują dla Taty, powiedzieli BBC, że jakakolwiek redukcja zatrudnienia może mieć „ogromny wpływ” na życie ludzi.
„Dzięki temu ludzie mają wiele dachów nad głowami” – stwierdziła pani Martin z Commavan.
Zamiast produkować stal pierwotną, zakład będzie produkował stal pochodzącą z recyklingu.
Rząd Wielkiej Brytanii stwierdził, że umowa „może chronić ponad 5000 miejsc pracy w Wielkiej Brytanii”.
Urzędniczka związku społecznego Barbara Evans powiedziała, że lokalne firmy są zależne od zakładu Tata i obawiają się o przyszłość swoją, a także pracowników Tata.
„Tak naprawdę chcemy jasnej decyzji co do tego, z czym będzie dla nas wiązać się ta inwestycja” – powiedziała.
„Branża stalowa jest pracodawcą co czwartego, co oznacza, że na każde stanowisko w branży stalowej szukasz czterech powiązanych stanowisk pracy w społeczności lokalnej.
„To nie tylko Port Talbot, to szerszy obszar Południowej Walii. Nie mieszkam lokalnie, ale pracuję tu od prawie 30 lat”.
Andrew O’Connor, emerytowany hutnik z Port Talbot, powiedział, że wszelka niepewność co do miejsc pracy w branży stalowej powodowała wcześniej „naprawdę niezdrową i okropną atmosferę do pracy w tak niebezpiecznym środowisku”.
W miejskiej kawiarni klient Ken Down powiedział, że huty stali od dawna stanowią integralną część lokalnego życia i że utrata miejsc pracy „zniszczy to miasto”.
„Przez wiele lat miasto skupiało się wyłącznie na hutach stali jako głównym źródle dochodów” – powiedział.
„Fizyczny cios dla tysięcy rodzin”
Anthony Hunt, przewodniczący Rady Torfaen, który reprezentuje także Walijskie Stowarzyszenie Samorządów Lokalnych ds. Finansów, powiedział: „W tym bardzo niepokojącym czasie pilnie potrzebna jest jasność i wsparcie dla pracowników”.
„Każda utrata pracy na taką skalę byłaby ogromnym ciosem dla tysięcy rodzin, a szersze wstrząsy byłyby dotkliwie odczuwalne w gospodarce i społeczeństwach” – dodał.
Ian Price, przewodniczący CBI Wales Business Leaders Group, powiedział: „Ważne jest, aby decydenci i lokalne przedsiębiorstwa wkroczyły już teraz, aby zaoferować wsparcie i zapewnić pracownikom Tata stojącym przed perspektywą zwolnienia narzędzia potrzebne do szybkiego powrotu na rynek pracy. rynek pracy.” .
„Ich wiedza specjalistyczna jest niezbędna w obliczu rosnącej luki w umiejętnościach, przed którą stoi wiele branż”.
Walijska minister ds. zmian klimatycznych Julie James powiedziała: „Inwestycja jest dobra, chociaż uważamy, że powinni byli to zrobić już dawno temu. Inwestycje są oczywiście mile widziane w hutach stali, ale dla nas to tylko kropla w morzu.” „Czego potrzebują, aby prawidłowo zdekarbonizować huty stali”.
Dodała, że ogłoszenie zostało ogłoszone bez niczego, co mogłoby uspokoić pracowników i otaczającą społeczność.
Minister gospodarki Vaughan Gething powiedział, że po piątkowym spotkaniu z urzędnikami związkowymi spotka się z Tatą ponownie w przyszłym tygodniu, aby kontynuować rozmowy.
„Rząd walijski będzie w dalszym ciągu ściśle współpracować ze związkami zawodowymi i firmą, aby zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby zminimalizować utratę miejsc pracy” – dodał.
Rzecznik Walijskiej Partii Konserwatywnej Paul Davies powiedział: „Bez inwestycji rządu Wielkiej Brytanii ryzyko dla miejsc pracy i produkcji stali w regionie zależnym od przemysłu będzie większe”.
Dodał: „W miarę kontynuowania negocjacji premier pracuje nad zabezpieczeniem przyszłości produkcji stali w Port Talbot, która będzie bardziej skupiona na redukcji emisji dwutlenku węgla i ochronie środowiska”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa