Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

EasyJet priorytetowo traktuje klientów wakacyjnych przy ustalaniu, którzy pasażerowie wybiorą się na loty z przepełnieniem rezerwacji

EasyJet priorytetowo traktuje klientów wakacyjnych przy ustalaniu, którzy pasażerowie wybiorą się na loty z przepełnieniem rezerwacji

Jest mało prawdopodobne, aby największa tania linia lotnicza w Wielkiej Brytanii powstrzymywała pasażerów przed wejściem na pokład samolotu z przepełnieniem, jeśli wybierają się linią EasyJet. Niezależny Nauczyłem się.

Podobnie jak wiele linii lotniczych, EasyJet rutynowo sprzedaje więcej biletów niż jest miejsc na pokładzie w przypadku typowych odlotów. Linie lotnicze twierdzą, że typowy wskaźnik niepojawień na lotnisku wynosi 5 procent, co oznacza średnio dziewięciu pasażerów na cały lot.

Czasami, gdy EasyJet jest bezpodstawnie optymistycznie nastawiony do liczby przypadków niestawienia się, pasażerowie muszą zostać usunięci z samolotu. To samo dotyczy sytuacji, gdy podczas lotu następuje „spadek skali” i dotyczy on mniejszego statku powietrznego, niż pierwotnie planowano.

W takich przypadkach europejskie przepisy dotyczące praw pasażerów linii lotniczych nakładają na linię lotniczą obowiązek poszukiwania ochotników, którzy w zamian za płatność gotówką odlecą późniejszym lotem. Jeśli nie uda się znaleźć wystarczającej liczby wolontariuszy, personel naziemny EasyJet wybiera osoby, które przywiezie je wbrew ich woli, ale robi wyjątek dla klientów oddziałów na wakacje.

Polityka ta wyszła na jaw później Niezależny Wszczęto dochodzenie w sprawie incydentu, w wyniku którego na lotnisku im. Johna Lennona w Liverpoolu rozdzielono dalszą rodzinę.

W kwietniu Gemma Archer wraz z rodziną zameldowała się na lotnisku Merseyside, aby złapać lot EasyJet do Faro w Portugalii. Cała grupa 10 osób podróżowała do Algarve w ramach pakietu wakacyjnego easyJet.

Problem techniczny oznaczał konieczność wymiany pierwotnego samolotu na mniejszy, co oznaczało konieczność wysadzenia części osób.

Trzej członkowie grupy pani Archer mogą wejść na pokład samolotu, ale ona i sześciu innych członków jej rodziny zostają wybrani, aby się w nim rozbić.

READ  Ikoniczna wieża wznosząca się nad centrum Manchesteru przygotowuje się do renowacji, aby „zmniejszyć ryzyko Covid”

Okazało się to jednak sprzeczne z polityką firmy, która ma na celu ochronę pasażerów EasyJet Holiday.

powiedziałem Niezależny: „EasyJet mówił przez telefon personelowi naziemnemu, że musimy wsiąść do samolotu, ponieważ mieliśmy wakacje integracyjne i byliśmy chronieni przez osoby, które miały tylko loty”.

Dla pani Archer i sześciu członków jej rodziny, którzy zeszli na ląd, kłopoty dopiero się zaczynały. Czterech z nich zostało wysłanych następnego ranka na lot z Liverpoolu do Faro z 24-godzinnym opóźnieniem.

Pani Archer, jej mąż i zięć mieli zarezerwowany kolejny lot z Manchesteru do Faro. Zostało to odwołane i stamtąd wzięli taksówkę do Gatwick.

Potwierdził to rzecznik easyJet Holidays Niezależny Rodzina pani Archer została niesłusznie zwolniona ze stanowiska, mówiąc: „Nasz personel naziemny otrzymuje wskazówki dotyczące grup klientów, z których powinni unikać rezygnacji, gdy w przypadku opuszczenia samolotu nie zgłosi się wystarczająca liczba ochotników, co obejmuje szereg grup, takich jak ci, którzy potrzebują specjalnej pomocy, klienci easyJet Holidays, jeśli to możliwe.

„Przy tej okazji, ze względu na późną zmianę samolotu i dużą aktywność przy bramce, nasi partnerzy w zakresie obsługi naziemnej niestety nie uznali tej rodziny za wakacyjnego klienta easyJet, czego ubolewamy”.

Polityka priorytetów klientów easyJet Holidays zwiększa ryzyko, że tylko pasażerowie na pokładzie lub ci, którzy zarezerwowali bilet u innego organizatora wycieczek, odmówią przyjęcia na pokład.

Rzecznik dodał: „Zawsze staramy się nie latać ochotnikami, jeśli musimy operować mniejszym samolotem w zamian za alternatywne opcje podróży, lub odmawiamy odszkodowania za wejście na pokład, które w przypadku wolontariuszy może wynieść nawet 500 funtów”.

„Chociaż zawsze staramy się nie dzielić rezerwacji, nasi agenci czasami oferują zmianę rezerwacji na osobne loty, aby klienci mogli jak najszybciej dotrzeć do miejsca docelowego – zwłaszcza jeśli w miejscu docelowym jest ograniczona dostępność miejsc”.

READ  Pracownicy Wilco przetrwali po upadku sprzedawcy detalicznego

Pani Archer i sześciu innych przymusowo zwolnionych członków rodziny otrzymali odszkodowanie w wysokości 350 funtów każdemu, zgodnie z wymogami prawa.