Wygląda na to, że problem techniczny EE uniemożliwił klientom odbieranie połączeń i SMS-ów.
Problemy powodują, że klienci Vodafone oraz osoby podłączone do innych sieci nie mogą dzwonić na numery telefonów zarejestrowane w EE. Oznacza to jednak również, że ludzie nie mogą kontaktować się z osobami, które w przeszłości przeniosły swoje numery telefonów do innych sieci EE – nawet jeśli nie są już podłączone do sieci.
Vodafone otrzymało pewne skargi dotyczące Down Detector i innych witryn śledzących, a EE zasugerowało, że problemy dotyczą w szczególności połączeń z tej sieci. Vodafone stwierdził jednak, że w jego sieci nie występują problemy i że problem wystąpił w infrastrukturze EE.
„Możemy potwierdzić, że dzisiaj nie było żadnych problemów z siecią Vodafone, jednakże niektórych naszych klientów dotknął problem z siecią EE, który, jak rozumiemy, wymaga jak najszybszego naprawienia” – powiedział Vodafone. „Oznacza to, że że niektórzy klienci nie mogli łączyć połączeń z numerami EE, a problem dotyczył także klientów, którzy wcześniej zmienili numery z EE na Vodafone.”
EE nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz. Potwierdziła jednak na Twitterze, że klienci mają problemy z numerami Vodafone.
„Wiemy, że niektórzy z naszych klientów komórkowych mają problemy z dzwonieniem na numery Vodafone” – napisała firma. Pracujemy szybko nad rozwiązaniem tego problemu i bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności. Nie będzie to miało wpływu na połączenia z innymi sieciami, komórkową transmisję danych i wiadomości tekstowe.
Problemy zaczęły się wczesnym poniedziałkowym popołudniem w Wielkiej Brytanii, kiedy klienci zgłosili, że doświadczają szeregu nietypowych problemów. Niektórzy twierdzili, że mogli dzwonić do innych osób za pośrednictwem Vodafone, ale nie mogli na przykład rozmawiać z ludźmi w innych sieciach.
Wydaje się jednak, że połączenia danych działają normalnie.
Na Twitterze Vodafone odpowiedział dotkniętym użytkownikom, przepraszając i prosząc o więcej informacji. Zachęcamy użytkowników, których to dotyczy, do sprawdzenia Kontroler usług online Oznacza to, że w niektórych obszarach występują problemy.
Niektóre z tweetów wysłanych przez firmę wskazywały, że przyczyną problemu może być „problem z siecią EE wpływający na połączenia i wiadomości tekstowe”. Jednak użytkownicy Vodafone zgłosili również, że mieli trudności z połączeniem się z innymi sieciami, takimi jak sieć Three.
W przypadku witryny śledzącej Down Detector problemy rozprzestrzeniły się po całej Wielkiej Brytanii, a według samej witryny problem dotyczy szczególnie niektórych obszarów, takich jak Londyn, Manchester i Edynburg. Może to jednak wynikać po prostu z tego, gdzie zazwyczaj przebywają klienci.
Vodafone ma w Wielkiej Brytanii 18 milionów klientów korzystających z usług telefonii komórkowej i stacjonarnej. Jest trzecim co do wielkości operatorem komórkowym w Wielkiej Brytanii, po O2 i EE.
Obecnie jest w trakcie łączenia się ze stosunkowo małą brytyjską siecią komórkową Three. Firmy stwierdziły, że „zwiększony zasięg i niezawodność” będą jedną z korzyści wynikających z transakcji, która, jeśli zostanie zrealizowana, ma nastąpić w 2024 r.
Po ogłoszeniu transakcji analitycy zauważyli, że obie firmy „pozostają w tyle pod względem wydajności Internetu pomiędzy usługami szerokopasmowymi i mobilnymi”.
Najnowsze problemy pojawiły się po tym, jak w kwietniu Vodafone doświadczył ogromnej awarii, która pozbawiła klientów domowych łączy szerokopasmowych. Twierdziła, że awaria dotknęła tylko 1 procent jej klientów.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa