Szef Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), które reprezentuje ponad 300 linii lotniczych na świecie, powiedział, że linie lotnicze nie powinny płacić rachunków za masowy poziom zakłóceń w tym tygodniu.
przez Daniel Baines, reporter biznesowy
Środa 30 sierpnia 2023 o 17:05, Wielka Brytania
Szef Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) skrytykował krajowe służby ruchu lotniczego (NATS) za niedawny chaos na brytyjskich lotniskach i zażądał, aby firma poniosła rachunek za zakłócenia.
Willie Walsh, prezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych, które reprezentuje ponad 300 linii lotniczych na świecie, zastanawiał się, czy firma powinna w dalszym ciągu przejmować odpowiedzialność za obsługę ruchu lotniczego w Wielkiej Brytanii.
Przyjść po Setki lotów zostało odwołanych, a tysiące pasażerów utknęło na mieliźnie Po usterce komputera podczas Święta Bankowego poniedziałek spowodował chaos na lotniskach w Wielkiej Brytanii i za granicą, a zakłócenia będą trwały przez cały tydzień.
Martin Rolfe, dyrektor generalny NATS, powiedział: Zamieszanie wywołały „niewiarygodne” dane lotuChociaż pełne dochodzenie w sprawie tego, co poszło nie tak, jest w toku.
W oświadczeniu opublikowanym we wtorek pan Rolfe powiedział: „Chciałbym jeszcze raz przeprosić za naszą wczorajszą awarię techniczną.
„Chociaż szybko rozwiązaliśmy problem, jestem w pełni świadomy, że wiele osób podróżujących do i z Wielkiej Brytanii nadal odczuwa skutki uboczne o tak pracowitej porze roku”.
Ale pan Walsh Były dyrektor generalny IAG, właściciela British AirwaysPrzewoźnicy powiedzieli, że za awarię grozi im potencjalny rachunek w wysokości do 100 milionów funtów.
W wywiadzie dla Sky News wezwał Natsa do jasnego wyjaśnienia przyczyny problemu i stwierdził, że należy zadawać pytania dotyczące odporności systemów komputerowych kontroli ruchu lotniczego.
Powiedział: „Oni są [NATS] Powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialności i pokryć poniesione wydatki… Linie lotnicze są w tej sytuacji ofiarą, a nie przyczyną problemu”.
Czytaj więcej:
Co się stało i jak uniknąć nawrotów?
Dlaczego nie wolno Ci wysiąść z samolotu, jeśli Twój lot jest opóźniony?
Czy należy mi się odszkodowanie po bałaganie kontroli ruchu lotniczego?
Pan Walsh dodał: „W tej chwili muszę powiedzieć, że moje zaufanie do NATS zostało poważnie nadszarpnięte i dopóki nie będziemy w stanie ocenić przyczyny oraz działań podjętych przez NATS w celu rozwiązania tego problemu, będziemy mieli wątpliwości, czy czy nie, zrobią to.” Są właściwą stroną, aby kontynuować obsługę tego systemu”.
Kliknij, aby subskrybować Sky News Daily, gdziekolwiek znajdziesz swoje podcasty
Jest kolejną postacią branży lotniczej, która przemawia publicznie, po szefie Ryanair Michaelu O’Learym Krytykowała chaos jako „nie do przyjęcia”.. O’Leary powiedział, że linia lotnicza, dla której pracuje, musiała odwołać 250 lotów w poniedziałek i dziesiątki kolejnych we wtorek.
Urząd Lotnictwa Cywilnego zapowiedział wszczęcie dochodzenia, natomiast NATS – partnerstwo publiczno-prywatne, w którym udział biorą przewoźnicy – upierał się, że jego pracownicy ciężko pracowali, aby błąd się nie powtórzył.
Ale Walsh powiedział Sky News: „Jestem zdumiony, że Martin [Rolfe]dyrektor generalny NATS, jest przekonany, że problem się nie powtórzy.
„Musimy zobaczyć wiele szczegółów, zanim będziemy mogli przekonać się, że mamy pewność, że możemy kontynuować współpracę z NATS”.
Dodał: „To szokujący występ NATS, który doprowadził do ogromnych zakłóceń i jest wyraźnie niedopuszczalne, że mamy do czynienia z takim poziomem zakłóceń w szczytowym okresie roku – a właściwie o każdej porze roku – i myślę, że NATS mają wiele pytań, na które należy odpowiedzieć.”
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji