Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Statek towarowy napędzany wiatrem wyrusza w dziewiczy rejs |  Aktualności

Statek towarowy napędzany wiatrem wyrusza w dziewiczy rejs | Aktualności

Ocean Pyxis popłynie z Singapuru do Brazylii i prawdopodobnie przewiezie ładunek zboża do Danii.

Frachtowiec wyposażony w specjalne żagle wyruszył w swój dziewiczy rejs, aby zbadać, w jaki sposób wykorzystanie energii wiatrowej może zmniejszyć emisję i zużycie energii w sektorze żeglugi.

Przemysł morski – który odpowiada za prawie 3 procent światowych emisji dwutlenku węgla i znajduje się pod presją inwestorów i grup ekologicznych, aby przyspieszyć dekarbonizację – bada szereg różnych technologii, w tym amoniak i metanol, próbując odejść od brudniejsze paliwa. paliwo.

Cargill, jedna z największych firm czarterowych na świecie, bada napęd wspomagany wiatrem jako opcję czystej energii.

Wiatr był powszechnym środkiem napędu statków przed przejściem na silniki parowe i wysokoprężne, ale obecnie jest używany głównie tylko w przypadku mniejszych statków.

„To ryzyko. Nie ma gwarancji, że gospodarka będzie działać” – powiedział Jan Dielemann, dyrektor ds. transportu oceanicznego w firmie Cargill. „Ale to do nas należy pokazanie branży, co jest możliwe i, miejmy nadzieję, przekonanie większej liczby osób do zaufania tej technologii . ”

Maksymalizuj wykorzystanie wiatru

Pięcioletni Pyxis Ocean został zmodernizowany przy użyciu WindWings, dużych żagli o wysokości do 37,5 metra (123 stóp) i olinowanych na pokładzie frachtowca.

Diliman powiedział, że Cargill ma nadzieję zrekompensować koszty oszczędnościami paliwa.

„Jeśli nie chcemy żadnych prawdziwych niespodzianek, z pewnością zwiększymy tę skalę. Pytanie brzmi, jak i kiedy” – powiedział, odnosząc się do innych statków, które firma mogłaby zbudować.

Diliman powiedział, że Ocean Pyxis popłynie z Singapuru do Brazylii i prawdopodobnie przewiezie ładunek zboża do Danii.

Dodał, że statek prawdopodobnie pozostanie w regionie północnoatlantyckim, aby zmaksymalizować wykorzystanie wiatru.

Firma BAR Technologies, która zaprojektowała łodzie na Puchar Ameryki, opracowała żagle, które zostały zbudowane przez norweską firmę Yara Marine Technologies.

READ  Inflacja w Polsce może wkrótce osiągnąć 6%