Witamy w BQ Prime Brandsmiths i rozmowach na styku biznesu, brandingu, marketingu i technologii. W tym odcinku przedstawiamy Sooraj Balakrishnan, szefa marketingu w firmie Acer India Pvt. , w rozmowie z Ivorem Soansem, redaktorem ds. funkcji specjalnych, BQ Prime, w celu omówienia ewolucji i rozwoju jednej z najstarszych firm technologicznych, Acer, od tradycyjnej firmy do wielocentrycznej marki w erze cyfrowej, znaczenia koncentracji na kliencie oraz jak sztuczna inteligencja może pomóc spersonalizować doświadczenia użytkownika, przejść z plików cookie innych firm na dane własne i odzyskać klientów w sektorze technologicznym, który ma długi cykl życia produktu.
Suraj powiedział, że Acer przeszedł długą drogę od bycia tradycyjną marką do takiej, która pasuje do ery cyfrowej, dodając, że pandemia pomogła w przejściu na technologię cyfrową i przyjęciu narzędzi technologii marketingowej. Firma stawia ludzi w centrum wszystkiego, co robi, a zrozumienie podróży klienta — od pierwszej interakcji z marką do sfinalizowania transakcji — pomogło firmie Acer dostosować nie tylko marketing, ale także produkty i usługi do wymagań klientów.
„Poleganie na plikach cookie stron trzecich musi zostać ograniczone, a marketerzy muszą wykorzystywać własne dane za pośrednictwem witryny, aby uzyskać wgląd, dostarczać odpowiednią komunikację oraz personalizować i poprawiać wrażenia użytkownika” — powiedział Suraj. Dużą rolę może w tym odegrać sztuczna inteligencja (AI).
W branży, w której cykl życia produktów jest długi, a klient może ponownie wejść w interakcję z marką dopiero po kilku latach, zrozumienie klienta i spersonalizowanie oferty staje się jeszcze ważniejsze. Suraj powiedział, że system wielokanałowy, który umożliwia technologia, może pomóc w zapewnieniu, że klient nie zostanie utracony.
„Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik jedzenia. Subtelnie czarujący badacz alkoholu. Zwolennik popkultury”.
More Stories
Ding! Christopher Ward ogłasza nowe Bel Canto
Najlepszą reklamą podczas wydarzenia Apple Mac była bezpłatna aktualizacja pamięci RAM dla MacBooka Air
Startup zajmujący się obserwacją Ziemi wychodzi z zapomnienia z 12 milionami dolarów