Raport czytelnika: Mieliśmy Toyotę RAV (2L) z 1997 r., która niestety zatonęła podczas powodzi w Westport w lipcu 2021 r. Została zastąpiona przez RAV z 2005 r. z silnikiem 2,3 l.
Zużycie benzyny było prawie takie samo dla obu pojazdów, ale musieliśmy biec do domu z naszego mieszkania na czas naprawy. To był tylko krótki dystans, a naprawdę zauważyliśmy, ile zużywamy benzyny… dziewięć litrów na 100 kilometrów.
Nasza córka miała benzynową Toyotę Fielder (1,5 l) i uzyskała dzięki niej doskonałą oszczędność. Ponieważ zmiana była konieczna, został zmieniony na hybrydową Toyotę Fielder, co znacznie zmniejszyło zużycie benzyny.
To skłoniło mnie do przyjrzenia się i zrozumienia, czym są hybrydy, pojazdy elektryczne i wtyczki.
Mieszkając na zachodnim wybrzeżu, odległość, jaką samochód mógł pokonać między tankowaniami, była bardzo ważna. Oczywiście hybryda ma wszystkie zalety. Podczas użytkowania silnik benzynowy w połączeniu z hamowaniem rekuperacyjnym utrzymuje akumulator na najwyższym poziomie i jest używany. Komputer samochodu bilansuje dystans pozostały do przejechania i łączy ilość pozostałej benzyny/akumulatora oraz średnie dotychczasowe zużycie energii, co jest bardzo przydatne.
Ponownie odwiedziliśmy dealera Toyoty i zapytaliśmy o zakup Toyoty Fielder Hybrid, model 2017. Trzy miesiące później przyjechała podobna do naszej córki hybryda Fielder, dzięki czemu nasze zużycie gazu zostało znacznie zmniejszone w porównaniu z RAV.
Co więc poświęciliśmy?
Postanowiliśmy nie holować więcej przyczep, więc odmówiliśmy holowania piłki. Fielder to wózek. Nasz oryginalny RAV miał napęd na cztery koła, który i tak był rzadko używany w trybie napędu na wszystkie koła. I na tym się kończy. Fielder Hybrid ma lepszą głośność i jeździ jak zwykłe samochody.
Stosunkowo mały silnik jest cichszy, a tylko obrotomierz informuje, czy silnik pracuje. Nie ma ciszy ani cykli, gdy siłą napędową jest silnik elektryczny. Mocne pokonywanie wzniesień jest bardzo dobre, silnik elektryczny płynnie łączy się z silnikiem benzynowym, wytwarzając dodatkowy moment obrotowy.
Podczas jazdy po mieście fajnie jest unikać zgaśnięcia silnika benzynowego, co wymaga mniej agresywnego pedałowania i bardziej zaawansowanej uwagi na drodze. Wszystko jest bardzo płynne – wystarczy skakać, biegać i jechać. Samochód zadecyduje o sile napędowej. Gdy jest wyłączony, słychać jedno lub dwa kliknięcia lub buczenie w tle, co jest normalne w przypadku hybrydy.
Jedynym wyzwaniem będą pytania dotyczące baterii — jak długo będzie działać i jak często będziesz musiał ją wymieniać? Według dealera Toyoty zastępują one tylko te w niektórych poprzednich Toyotach.
Nasze maszyny polowe są używane, importowane przez Toyotę, przechodzą przez fabrykę w Tamizie po przybyciu do Nowej Zelandii i mamy gwarancje na akumulatory. Jednak bateria hybrydowa jest znacznie mniejsza niż EV, więc jej wymiana jest o wiele tańsza. Koszt paliwa zaoszczędzony w ciągu roku powinien wystarczyć na nowy akumulator, jeśli tak się stanie.
Różne doniesienia medialne i statystyki dotyczące pożarów baterii wywołują przebłysk niepokoju, dopóki nie pomyśli się o szansach na spowodowanie wypadku drogowego, który jest o wiele większym niebezpieczeństwem.
Prawdziwym plusem jest brak konieczności odwiedzania stacji benzynowej. Kiedy to robimy, zwykle jest to pół baku napełniającego, gdy jest 12 centów za litr. Z pełnym zbiornikiem paliwa moglibyśmy z łatwością odbyć podróż powrotną do Blenheim z Westport i nadal zostało nam około 12 litrów z tego 36-litrowego zbiornika.
Po naszym pierwszym roku, jeśli o nas chodzi, hybryda jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi