Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Indie, Niemcy i Polska: wszystkie kraje wykorzystują energię słoneczną dla kolei

Indie, Niemcy i Polska: wszystkie kraje wykorzystują energię słoneczną dla kolei

Podczas gdy Indie „solaryzują” swoje koleje, kraje europejskie również zdają sobie sprawę z potencjału pociągów zasilanych energią słoneczną.

Indyjska sieć kolejowa instaluje ponad 1000 hektarów energii słonecznej.

Central Rail, jeden z 18 okręgów kolejowych w kraju, zobowiązał się do opracowania modułów słonecznych o mocy 1 megawata w 81 lokalizacjach w swojej sieci.

Jest to część rosnącego trendu, w którym koleje wykorzystują swoje duże portfele gruntów, aby stać się bardziej ekologiczne i pomóc w osiągnięciu krajowych celów w zakresie energii odnawialnej.

Aby ułatwić instalację elektrowni słonecznych, zidentyfikowaliśmy około 2700 akrów [1,093 hectares] „Pusty lub niewykorzystany teren pod tory kolejowe” — wyjaśnia Shivraj Manaspur, główny specjalista ds. public relations kolei.

Miejsca te mają ogromny potencjał rozwojowy energia słoneczna infrastruktury i pomoże jeszcze bardziej zmniejszyć ślad węglowy kolei indyjskich”.

Kolej Centralna ma udokumentowane osiągnięcia; Prowadziła pierwszą w Polsce kolej pasażerską Indie 170 lat temu. Teraz wygrał przetarg na elektrownię słoneczną o mocy 1 MW w nowej lokomotywowni elektrycznej w Ajni w Nagpur, donosi Times of India.

Przybiera to formę Umowy Zakupu Energii (PPA) – umowy zawieranej między producentem energii elektrycznej a użytkownikiem. Według SolarPower Europe coraz więcej firm kolejowych zawiera umowy zakupu również w całej Europie.

Jakie są plany kolei słonecznej w Indiach?

Ostatnie ogłoszenie Central Railways jest częścią „megaplanu” Indian Railways dotyczącego instalacji elektrowni słonecznych na pustym terenie. W 2020 roku agencja rządowa oświadczyła, że ​​do 2030 roku dąży do 20 gigawatów mocy słonecznej.

Pomogą dworce kolejowe „Solar”. Indie Stać się „Atma-Nirbarem” – czyli samodzielnością, według komunikat prasowy Z Ministerstwa Kolei. Do grudnia 2023 roku ma osiągnąć 100-procentową elektryfikację.

Kolej z Bombaju również odgrywa swoją rolę, instalując panele słoneczne na dachach na wielu stacjach. Chce zbudować kolejną elektrownię słoneczną o mocy 1 MW w Pune w ramach umowy zakupu energii (PPA).

READ  Mistrzostwa Świata FIFA U19 Kobiet 2022 w Polsce – Dzień 4

„Ten projekt pokazuje zaangażowanie kolei w zwiększanie jej zasięgu w zakresie energii słonecznej i promowanie bardziej ekologicznej przyszłości”, dodał Manaspur.

Gdzie Europa przoduje w dziedzinie kolei solarnych?

W całej Europie koleje stają się niemal normą, aby mieć jakiś system PPA do wytwarzania energii odnawialnej, mówi Bethany Mebane, rzeczniczka Solar Power Europe.

Francusko-belgijski operator pociągów dużych prędkości, z którego korzystał Thalys 100 procent Zielona energia dla wszystkich pociągów przejeżdżających przez Francję, Belgię i Niemcy od 2020 roku.

Deutsche Bahn twierdzi, że jest obecnie największym konsumentem energii odnawialnej w Niemczech, częściowo dzięki swoim elektrowniom słonecznym. Podczas gdy PKP Polskie Koleje są właścicielem największego banku kolejowego w Europie – a składowanie Obiekt wykorzystujący nadwyżki mocy trakcyjnej do zasilania około 1500 regionalnych i dalekobieżnych pociągów pasażerskich i towarowych każdego miesiąca.

SNCB, belgijska narodowa spółka kolejowa, podnosi poprzeczkę Energia słoneczna na dachuI zainstalowanie 20 000 paneli na stacjach i budynkach. A francuski SNCF poszedł o krok dalej, uruchamiając spółkę zależną zajmującą się rozwojem Projekty solarne.

„Wszystko to jest bardzo mile widziane, być może nie jest to zaskakujące” – mówi Meban. Sieci kolejowe mają na ogół dużą powierzchnię do pracy, zarządzają dużymi dachami i muszą zaspokajać wysokie zapotrzebowanie na energię.

„Ponieważ podróżowanie koleją staje się coraz bardziej atrakcyjne dzięki ekologicznemu śladowi pociągu w porównaniu z samolotem, odnawialne źródła energii naprawdę wspierają nasze przyjazne dla planety punkty sprzedaży”.

Oprócz asymilacji „nisko wiszących owoców” z terenów położonych przy torach kolejowych, niektórzy przyszłościowi myśliciele eksperymentują z włączeniem energii słonecznej do samych linii. Szwajcarski startup Sun-Ways rozwija panele „jak dywan” na torze W pobliżu stacji w zachodniej Szwajcarii.

Deutsche-Bahn pilotował podobny projekt z brytyjską firmą Bankset, mocując płyty do dźwigarów między torami.