FIFA zażądała 20 000 bezpłatnych biletów na mecze Mistrzostw Świata Kobiet w Nowej Zelandii, ponieważ rosną obawy dotyczące liczby kibiców na turnieju w Aotearoa.
W ogłoszeniu w Wellington dziś rano Xero – oficjalny partner FIFA Women’s Soccer – potwierdził, że rozda 5000 darmowych biletów na mecz w każdym z czterech miejsc w Nowej Zelandii.
„Chcemy tylko, aby mieszkańcy Kiwi mogli doświadczyć niektórych z tych niesamowitych sportowców na tym wydarzeniu, które będzie najbardziej uczęszczanym kobiecym wydarzeniem sportowym w historii” — powiedziała Valerie Walsh, dyrektor generalny ds. marki i operacji w firmie Xero.
Oznacza to, że fani Kiwi, którzy wystarczająco szybko zdobędą bilet, będą mogli bezpłatnie uczestniczyć w następujących grach:
- Mecz 3: 21 lipca, 17:00 – Dunedin – Filipiny – Szwajcaria
- Mecz 5: 21 lipca 19:30 – Wellington-Hiszpania-Kostaryka
- Mecz 6: 22 lipca, 19:00 – Hamilton – Zambia – Japonia
- Mecz 20: 26 lipca 19:30 – Auckland – Hiszpania – Zambia
Fani, którzy chcą odebrać bilety, będą mogli to zrobić online od południa z kodem 23XERO. Ograniczone do maksymalnie czterech.
„Zdobycie tych biletów oznacza, że więcej osób będzie miało okazję zainspirować się tymi sportowcami i mamy nadzieję na lokalny rozwój gry w naszych klubach piłkarskich w całym kraju” – powiedział Walsh.
Ogłoszenie pojawia się, gdy sprzedaż w Nowej Zelandii nadal pozostaje w tyle za Australią, a FIFA potwierdziła, że osiągnęła „znaczący kamień milowy” 1,25 miliona sprzedanych biletów, chociaż tylko 320 000 biletów dotyczyło meczów w Aotearoa.
Dyrektor naczelny Pucharu Świata kobiet, Dave Peachey, powiedział, że „naprawdę ulżyło” postępowi w Nowej Zelandii.
„Oczywiście jest kilka gier, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród Nowozelandczyków i niektórych czołowych drużyn, ale jesteśmy zadowoleni z ogólnego postępu”.
Beach dodał, że jakość piłki nożnej „pokonałaby Nowozelandczyków”.
„Zachęcam Nowozelandczyków do wybrania gry, wybrania drugiej drużyny, przyjęcia tej drużyny i wyjścia, pomalowania twarzy na kolor, dogadania się i zrobienia trochę hałasu”.
Dzieje się tak po tym, jak dyrektor ds. piłki nożnej kobiet w FIFA, Saray Barman, powiedziała w zeszłym miesiącu, że kładzie większy nacisk na sprzedaż w Nowej Zelandii, ponieważ Football Ferns nie mają takiej samej „siły sprzedaży” jak Matildas w Australii.
„W Australii są ulubieńcami kraju. Sam Kerr jest wielką gwiazdą, a cały kraj lubi piłkę nożną dzięki Matildom” – powiedziała.
Football Ferns przerwał serię 10 zwycięstw w Napier w poniedziałek, wygrywając 2: 0 z Wietnamem – ostatni mecz towarzyski przed rozpoczęciem kampanii Pucharu Świata w Eden Park w następny czwartek przeciwko Norwegii.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”