Chrisa McCaina
Kontenerowiec opuszczający Auckland wytwarza chmurę czarnego dymu, gdy holownik wraca do portu.
Gdyby statki towarowe były krajem, powodowałyby większe zanieczyszczenie klimatu niż Korea Południowa, ósmy co do wielkości emitent na świecie.
Urzędnicy ze 178 krajów negocjują obecnie w Londynie, jak zająć się tą sprawą 667 milionów ton dwutlenku węgla Wyprodukowane przez światową branżę transportową w 2021 roku.
Państwa Pacyfiku zaproponowały Międzynarodowej Organizacji Morskiej opodatkowanie każdej tony. – poinformowały władze Nowej Zelandii Rzeczy Popierają tego rodzaju „środki gospodarcze”.
Propozycja zyskała na popularności podczas tygodniowych negocjacji, a sekretarz generalny WTO Kitak Lim zapewnił we wtorek, że przedsiębiorstwa żeglugowe, które nie zredukują emisji gazów cieplarnianych, zostaną opodatkowane, Według CNBC.
Ponieważ spotkanie ma potrwać do piątku czasu brytyjskiego (sobota czasu nowozelandzkiego), projekt podatków i cen nie został jeszcze ogłoszony.
Wyspy Marshalla i Wyspy Salomona zaproponowały, aby każda tona podlegała opłacie w wysokości 100 USD (162 NZ).
Ministerstwo Transportu nie odpowiedziało na pytanie dotyczące tej propozycji. Ale rzeczniczka departamentu, Holly Walker, powiedziała, że środek ekonomiczny „taki jak podatek od gazów cieplarnianych w celu zlikwidowania luki cenowej między paliwami niskoemisyjnymi i bezemisyjnymi a paliwami kopalnymi” może zachęcić do bardziej ekologicznej żeglugi i zwiększyć dochody z działań na rzecz dekarbonizacji.
„Podczas gdy koszt dekarbonizacji sektora morskiego może oznaczać wyższe koszty transportu w przyszłości, koszt braku działania może być znacznie większy”.
Rzeczy
Rzeki wylewające się z brzegów, gwałtowne powodzie i intensywniejsze huragany — jak zmiany klimatu powodują, że powodzie stają się bardziej intensywne.
Nowozelandzcy negocjatorzy „naciskają na ambitny wynik zgodny z porozumieniem paryskim [Agreement] Nasze lokalne zobowiązania, wraz z wynikami, wspierają region Pacyfiku” – powiedział Walker.
Dodała, że globalna zasada stworzy sprawiedliwy i zrównoważony sektor morski.
Nick Henry, rzecznik sprawiedliwości klimatycznej w Oxfam Aotearoa, poparł propozycję zdecydowanych działań Wysp Marshalla i Salomona.
„Rząd Nowej Zelandii powinien stanąć po stronie Pacyfiku i poprzeć ich żądania dotyczące globalnego podatku”.
Powiedział, że kluczowe znaczenie ma wsparcie przejścia na ładowanie energią odnawialną. Podatek może przynieść duże sumy pieniędzy, chociaż dopóki nie zostanie ustalona stawka, nie można oszacować potencjalnego dochodu.
„Pieniądze mogą… wesprzeć kraje rozwijające się, w tym region Pacyfiku, w dostarczeniu infrastruktury, której potrzebują do ładowania odnawialnej, niskoemisyjnej energii. Oznacza to, że biedniejsze kraje rozwijające się nie ponoszą zwiększonych kosztów, ale otrzymują wsparcie w przeprowadzeniu transformacji”.
Nasz cotygodniowy biuletyn e-mailowy autorstwa Olivii Wannan z Forever Project dotyczy najnowszych działań na rzecz klimatu. Rejestracja tutaj.
„Fanatyk muzyki. Profesjonalne rozwiązywanie problemów. Czytelnik. Wielokrotnie nagradzany telewizyjny ninja”.
More Stories
Obietnice wyborcze Kamali Harris przypominają obietnice Jacindy Ardern
Wybory w USA: Joe Biden mógł pomóc Trumpowi w jego „śmieciowych” gafach.
Wydarzenie Trumpa w Madison Square Garden zostało zakłócone prymitywnymi uwagami wstępnymi