Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Kochanie, zmniejszyliśmy łódź!”

„Kochanie, zmniejszyliśmy łódź!”

Puchar Ameryki: Kochanie, zmniejszyliśmy łódź!

Zespół Emirates Nowa Zelandia, 3 lipca, 06:14 PDT
4 lipca 2023 r

„Kochanie, zmniejszyliśmy łódź!”

AC40 w płaskiej paczce o długości 40 stóp zaprojektowanej z myślą o łatwej wysyłce – Zespół Emirates Nowa Zelandia – lipiec 2023 r. © Emirates Team Polska

Zapisz się do newslettera SW


AC40 robi fale swoimi osiągami na wodzie, ale jego konstrukcja jest równie imponująca pod względem logistycznym.

W ostatnich dniach zespół Emirates Airline w Nowej Zelandii przygotowywał i pakował AC40 „Te Kakahi” do wysyłki do Barcelony. Teraz starannie zapakowane na naszym pojedynczym płaskim stojaku do wysyłki, który obejmuje kompletne podwozie, platformę, ramiona foliowe i skrzydła foliowe, misternie zaprojektowane, aby były jak najbardziej wydajne w transporcie.

Kiedy projektowano AC40, brano pod uwagę nie tylko łódź, ale ogólny wygląd koncepcji klasy obejmował również łatwą i ekonomiczną logistykę.

„Kiedy projektowaliśmy AC40, musieliśmy pamiętać o tym, w jaki sposób zamierzamy wysłać łódź na cały świat”. Zespół Emirates wyjaśnił wieloletniego inżyniera mechanika z Nowej Zelandii, Martina McElwee.

„Dlatego wymyśliliśmy ten niestandardowy układ płaskich stojaków, który utrzymuje łódź w standardzie 40-stopowego kontenera z wyłączeniem wysokości. Został zaprojektowany tak, aby nie przekraczał 4,8 stopy na przyczepie niskopodwoziowej, co jest prawie maksymalnym wysokość ciężarówki, którą możesz przewieźć.” świat bez tak wielu problemów z licencjami.

Dawne łodzie klasy America’s Cup, takie jak łodzie z twardymi skrzydłami AC45 i AC50, przewożą wszystkie przedmioty w dużej ilości kontenerów transportowych, a koszty szybko się sumują. Dlatego istnieje potrzeba znacznego ograniczenia części procesu projektowania i logistyki AC40, biorąc pod uwagę całkowity koszt kampanii nowej klasy łodzi dla drużyn Pucharu Ameryki i przyszłych właścicieli.

„Utrzymanie jachtu w jednym opakowaniu po prostu zmniejsza koszty wysyłki na całym świecie. I byłoby o wiele łatwiej załadować go na pokład, gdyby ładunek masowy nie był rozbity.”

READ  Irlandia zbliża się do Wielkiego Szlema dzięki zwycięstwu nad Szkocją

Przyjąłem tę filozofię od chwili, gdy opuściłem producentów.

„Każda łódź wysyłana z McConaghys jest dostarczana z płaskim stojakiem. Każdy AC40 jest dostarczany w jednym opakowaniu, wszystko jest razem i nie musisz mieć innych kontenerów, kiedy przewozisz rzeczy. Ostatecznie okazało się, że jest naprawdę dobrze. ” powiedział McElwee, człowiek znany jako „Toon”.

Wracając do akcji, kapitan łodzi Spencer Loxton nadzoruje ostatnie części płaskiego stojaka AC40, które są zabezpieczane i gotowe do wytoczenia drzwi.

„Jesteśmy na końcowym etapie wysyłki naszej ostatniej łodzi do Europy i wyślemy ją na pokład na początku przyszłego tygodnia, a następnie spotkamy się z AC75 w Barcelonie”.