Widzieliśmy zdjęcia szpiegowskie i przeczytaliśmy (i napisaliśmy) kilka artykułów dotyczących tych dwóch zupełnie nowych motocykli Triumph, ale dziś po raz pierwszy rozmawiamy o szczegółach nowych Triumph Speed 400 i Scrambler 400 X!
I to nie tylko zupełnie nowe motocykle lądujące w zupełnie nowej dywizji – to także pierwsze maszyny, które powstały w wyniku partnerstwa Triumph z motoryzacyjnym gigantem Bajaj, marką, która jest synonimem maszyn zyskujących popularność w segmencie lekkich i średnich pojazdów A2.
Przegląd Triumph Speed 400 i Scrambler 400X.
Chociaż te dwa motocykle mają wiele wspólnych części, dzieli je więcej niż na pierwszy rzut oka. Silnik, zwany serią TR, jest oczywiście wspólnym komponentem, chociaż istnieją drobne różnice, takie jak przekładnia główna, która różni się między dwiema nowymi maszynami. To samo dotyczy pojedynczego cylindra, 398 cm3, konfiguracji z czterema zaworami. Oba mają geometrię DOHC i wyważone, dociążone korby, które zapewniają niskie chrząknięcie i właściwości jezdne. Każda maszyna jest wyposażona w części pokryte DLC i uruchamianie zaworów typu toe-slave, oba generują moc 40 KM (39 KM) i moment obrotowy 37,5 Nm (27 lb-ft).
Mówi się, że chłodzony cieczą singiel przekracza normy Euro-5, co oznacza, że jego przyszłość w gamie Triumph musi być zabezpieczona na kilka nadchodzących lat.
Każda maszyna ma również wspólną ramę i przykręcaną ramę pomocniczą, chociaż podwozie każdego roweru jest bardzo różne. Speed 400 jest wyposażony w powiększony tłok o wartości 41 mm i pojedynczy amortyzator z tyłu ze zdalnym zbiornikiem. Konfiguracja ma na celu zapewnienie wygodnej, ale „wciągającej i intuicyjnej” jazdy.
Z drugiej strony Scrambler 400 X jest naturalnie nastawiony na ostrzejszą, bardziej wyboistą jazdę i chociaż nigdy nie można go nazwać pojazdem terenowym, jego 19-calowe przednie koło (Speed 400 zyskuje 17-calowe cala) oraz system Dłuższy skok zawieszenia i większy rozstaw osi, co sprawia, że jazda po zakurzonym terenie staje się przyjemnością i przyjemnością.
Scrambler 400 ma również mocniejszą dźwignię tylnego hamulca i mocniejsze, niskoprofilowe podnóżki, które mają zapewnić kierowcy wygodniejszą pozycję podczas stania na kołkach w terenie.
Jeśli chodzi o technologię, oba motocykle ponownie dzielą tę samą technologię, obejmującą reflektory LED, hybrydową konstrukcję analogowo-LED, kontrolę trakcji i (dwukanałowy) ABS — które można zamienić w Scramblerze 400 X do jazdy terenowej — oraz sprzęgło poślizgowe Zasilane momentem obrotowym. Oba są również wyposażone w fabrycznie zainstalowane immobilizery, które zapewniają spokój ducha i bez wątpienia są przydatne, gdy młodsi kierowcy szukają ubezpieczenia!
Ceny dwóch nowych modeli są jak dotąd TBC, chociaż Triumph twierdzi, że są one „bardzo konkurencyjne”, a dzięki serwisowaniu do 10 000 mil i dwuletniej gwarancji na nieograniczony przebieg wydaje się już całkiem dobrą ofertą od razu . !
Specyfikacje Triumph Speed 400 i Scrambler 400X.
Silnik i skrzynia biegów
Prędkość 400 |
Scrambler 400 X |
|
Silnik i skrzynia biegów |
||
On pisze |
Chłodzony cieczą, 4-zaworowy, DOHC, jednocylindrowy |
|
pojemność |
398,15 cm3 |
|
wgłębienie |
89,0 mm |
|
Apopleksja |
64,0 mm |
|
ciśnienie |
12:1 |
|
Maksymalna energia |
40 KM / 39,5 KM (29,4 kW) przy 8000 obr./min |
|
maksymalny moment obrotowy |
37,5 Nm przy 6500 obr./min |
|
system paliwowy |
Elektroniczny wtrysk paliwa Bosch z elektronicznym sterowaniem przepustnicą |
|
wydechowy |
System głowicy ze stali nierdzewnej z tłumikiem ze stali nierdzewnej |
|
jazda końcowa |
Seria X-ringów |
|
przylgnąć |
Mokre, wielowarstwowe, poślizgowe i wspomagające |
|
Wektor ruchu |
6 prędkości |
struktura
Prędkość 400 |
Scrambler 400 X |
|
podwozie |
||
struktura |
Hybrydowy kręgosłup/obudowa, rurki stalowe, przykręcana tylna rama pomocnicza |
|
wahacz |
Dwustronny odlew ze stopu aluminium |
|
przednie koła |
Odlewany stop aluminium 10 prętów, 17 x 3 cale |
Odlewany stop aluminium 10 prętów, 19 x 2,5 cala |
tylne koła |
Odlewany stop aluminium 10 prętów, 17 x 4 cale |
Odlewany stop aluminium 10 prętów, 17 x 3,5 cala |
Opony |
Metzeler Sportec M9RR |
Metzler Street Carew |
rozmiar opon przednich |
110/70 R17 |
100/90 R19 |
Rozmiar opon tylnych |
150/60 R17 |
140/80 R17 |
Przednie zawieszenie |
Duże odwrócone widelce tłokowe o średnicy 43 mm. |
Duże odwrócone widelce tłokowe o średnicy 43 mm. |
Tylne zawieszenie |
Pojedynczy amortyzator gazowy RSU z zewnętrznym zbiornikiem i regulacją napięcia wstępnego. |
Pojedynczy amortyzator gazowy RSU z zewnętrznym zbiornikiem i regulacją napięcia wstępnego. |
Przedni hamulec |
dysk stały 300mm, |
tarcza stała 320 mm, |
tylny hamulec |
Tarcza stała 230 mm, pływający zacisk, ABS |
Tarcza stała 230 mm, pływający zacisk, ABS |
Narzędzia |
Analogowy prędkościomierz ze zintegrowanym wielofunkcyjnym wyświetlaczem LCD |
Wymiary i wagi
Prędkość 400 |
Scrambler 400 X |
|
Wymiary i wagi |
||
Długość |
2056 mm |
2117 mm |
Szerokość (kierownica) |
795 mm |
825 mm |
Wysokość (bez lusterek) |
1075 mm |
1190 mm |
wysokość siedzenia |
790 mm |
835 mm |
rozstaw osi |
1377 mm |
1418 mm |
łopata |
24,6 stopnia |
23,2 stopnia |
Efekt |
102 mm |
108 mm |
mokra masa* |
170 kg |
179 kg |
pojemność baku |
13 litrów |
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa