Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tickford wydał oświadczenie w sprawie pożaru Waters Mustang

Tickford wydał oświadczenie w sprawie pożaru Waters Mustang

Ford Mustang Camerona Watersa po pożarze w Darwin. Zdjęcie: dostarczone

Tickford Racing wydało oświadczenie w sprawie pożaru Forda Mustanga Camerona Watersa podczas imprezy Darwin Supercars.

Waters zakwalifikował się na pole position i prowadził w 13. wyścigu Repco Supercars Championship, kiedy Mustang z numerem 6 Monster Energy zapalił się na 4. okrążeniu.

Podjechał blisko marszałka straży pożarnej, a pożar został ugaszony na tyle szybko, że Tickford był w stanie naprawić samochód po ciężkim wysiłku, który trwał do niedzieli rano o 03:30.

Szef zespołu, Tim Edwards, potwierdził, że przyczyną była masowa instalacja paliwowa, a nie powtórzenie problemów z oddychaniem, które spowodowały tlenie się oparów pod maską innego Mustanga i jednego z Walkinshawów Andretti United w Albert Park trzy wydarzenia wcześniej.

W najnowszym oświadczeniu Tickforda, opublikowanym w mediach społecznościowych, powtórzono, że przyczyną był „komponent, za który zespół nie ponosi odpowiedzialności”, chociaż nie ma jeszcze potwierdzenia, czy montaż/instalacja zostanie w jakiś sposób przeprojektowana.

Zrozumiałe, że złącze paliwowe, a przynajmniej sposób jego montażu, nie jest tą samą częścią, ale istnieją sugestie, że inne zespoły Forda miały luźne złącza, gdy ich Mustangi były sprawdzane po wyścigu 13.

„Chcielibyśmy podziękować każdemu z was, którzy wysłali wiadomości wsparcia do Cam i całego zespołu po pożarze i odbudowie Mustanga Monster Energy w Darwin” – zaczęło się oświadczenie Tickforda.

„To coś, czego żaden zespół nie chce doświadczyć, ale to było bolesne, gdy zdarzyło się to dwukrotnie.

Zespół zbadał i ustalił, że przyczyną jest element, za który zespół nie był odpowiedzialny.

„Teraz nie mogę się doczekać Townsville i mam nadzieję, że będzie na ciebie czekać więcej szczęścia”.

Waters zakwalifikował się do niedzielnych wyścigów na 25., a następnie na 7. miejscu po problemach z hamowaniem w tych sesjach, po czym zajął odpowiednio 12. i 5. miejsce w tych 35-okrążeniach.