Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego kraj ten jest liderem technologii informatycznych w Europie Środkowo-Wschodniej?

Dlaczego kraj ten jest liderem technologii informatycznych w Europie Środkowo-Wschodniej?

Emerging Europe zyskało zasłużoną reputację raju dla outsourcingu rozwoju oprogramowania onshore i offshore, a Polska zajmuje trzecie miejsce na świecie w tym obszarze usług. Polska zajęła pierwsze miejsce z Ukrainy, która jest uważana za bezpieczną przystań dla outsourcingu rozwoju oprogramowania. Polska zajmuje trzecie miejsce na świecie w usługach tworzenia oprogramowania, ustępując jedynie Indiom i Chinom. Istnieje co najmniej tuzin powodów takiego odkrycia, ale w najnowszym raporcie „Future of IT Report” Emerging Europe z 2023 r. ważne wnioski są teraz przedstawiane na podstawie danych.

W przeszłości koszt był najczęstszym powodem, dla którego firmy z Europy Zachodniej lub Ameryki Północnej zlecały usługi IT na zewnątrz. Ale to, co wcześniej było najbardziej uzasadnionym ekonomicznie wyjaśnieniem, nie jest już fundamentalnym argumentem. Usługi IT w rozwijających się lub wschodzących obszarach są nadal przystępne cenowo. Jednak dostępność specjalistów IT i gęstość talentów to dwie dodatkowe zalety, które sprawiają, że pobyt za granicą w niektórych określonych regionach świata jest bardziej atrakcyjny.

Oprócz możliwości i względów kosztowych, brak bariery stref czasowych oraz różnic kulturowych lub geograficznych sprawia, że ​​IT za granicą do Polski jest naturalnym wyborem dla firm z Europy Zachodniej. Ale, 2023 „Raport o przyszłości technologii informatycznych” Zapewnia bardziej dogłębne spojrzenie na podstawowe kompetencje specjalistów IT i środowiska biznesowego.

Przyjrzyjmy się przyczynom centralizacji Polski.

Przegląd

Sektor ICT w Polsce znacznie się rozwija, a pakiety bonusowe są bardziej atrakcyjne niż inne. Średnie wynagrodzenie w ICT znacznie wzrosło, z 1598 EUR w 2015 r. do 2148 EUR w 2021 r. Ponadto liczba zatrudnionych ekspertów ICT stale rosła – w 2021 r. zatrudnionych było 486 000 osób w porównaniu z 369 000 w 2015 r., co oznacza 31% wzrost wzrastać w czasie.

Ogólny rozwój sektora ICT i związanych z nim inwestycji zaowocował rozwojem wyróżniających się na przestrzeni lat umiejętności specjalistów ds. technologii. Ogólny wzrost doprowadził do wzrostu liczby wysoko wykwalifikowanych inżynierów technicznych. Polska zajmuje obecnie trzecie miejsce w Indeksie Konkurencyjności IT, gdzie wcześniej zajmowała drugie miejsce. Polska zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem matematyki PISA. Podobnie Polska zajmuje drugie miejsce w rankingu TopCoder, demonstrując swoją wiedzę programistyczną. Kraj zajmuje również trzecie miejsce w Indeksie znajomości języka angielskiego EF pod względem biegłości językowej. Ponadto Polska dobrze radzi sobie w obszarze cyberbezpieczeństwa, zajmując czwarte miejsce w światowym indeksie cyberbezpieczeństwa.

Wsparcie techniczne i helpdesk

Pierwsze miejsce w światowym rankingu pomocy technicznej i wsparcia technicznego Polski może być związane z jej młodą, biegłą cyfrowo i zaawansowaną technicznie populacją, która wyprzedziła zagranicznych liderów, takich jak Filipiny (nr 2) i Indie (nr 3). Kluczowym czynnikiem tego sukcesu jest nie tylko biegła znajomość języka angielskiego lub umiejętności cyfrowych specjalistów IT, ale także proaktywne nastawienie biznesowe i reputacja.

Polska zaakceptowała potrzebę wyposażenia swojego pokolenia w umiejętności cyfrowe i wiedzę technologiczną. Kraj zainwestował w programy edukacyjne i szkoleniowe, aby zapewnić młodzieży dobre przygotowanie do ery cyfrowej. Młodzi Polacy biegle władają językiem angielskim i nie mają problemu z odpowiadaniem na zapytania klientów oraz pomaganiem w złożonych wyzwaniach technologicznych, co dodatkowo wzmacnia reputację Polski jako znakomitej obsługi klienta. Etyka pracy i wyjątkowe kompetencje polskich specjalistów przyczyniają się do ich sukcesu w zakresie wsparcia technicznego, co czyni ich bardzo poszukiwanymi na arenie międzynarodowej.

Analityka danych i nauka

Polska utrzymuje pozycję lidera w obszarach cyfrowych i ITO, zajmując pierwsze miejsce w rozwijającej się Europie i drugie na świecie pod względem analityki danych i usług naukowych. Oba są kluczowymi składnikami szerszego tematu usług IT, ponieważ pomagają firmom usprawnić operacje, usprawnić procesy decyzyjne i napędzać innowacje. Zarządzanie danymi, wizualizacja danych, eksploracja danych, modelowanie predykcyjne i inne metodologie analityczne są często stosowane w usługach IT, a Polska stała się ważnym graczem w tej dziedzinie.

Robotyka i automatyka

Umiejętności i talenty robotyki w Polsce spotkały się z dużym zainteresowaniem, co czyni ją trzecią co do wielkości na świecie, zaraz po Czechach i Słowenii. Osiągnięcie to świadczy o rosnącym znaczeniu Polski w dziedzinie robotyki oraz nieustannym zaangażowaniu tego kraju w rozwój wysoko wykwalifikowanej siły roboczej i kultywowanie kultury innowacyjności.

Naród odnotował znaczny wzrost badań i rozwoju, ze szczególnym naciskiem na rozwój technologii robotyki. Polskie uczelnie i instytuty badawcze odegrały ważną rolę w rozwoju wybitnych absolwentów kierunków związanych z robotyką, zapewniając im wiedzę i umiejętności niezbędne do rozwoju w tej szybko rozwijającej się branży.

Indeks konkurencyjności IT

Raport The Future of IT przedstawia Indeks konkurencyjności IT, który klasyfikuje kraje na podstawie dostępnych talentów, infrastruktury IT, wpływu gospodarczego i aktualnego klimatu biznesowego. Po Estonii i Litwie Polska spadła na trzecie miejsce, przegrywając w kategoriach związanych z otoczeniem biznesowym i wpływem ekonomicznym. Godne uwagi jest jednak to, że Polska zajęła czwarte miejsce w pierwszej czwórce na 11 z 45 rankingów i zdominowała komponent umiejętności indeksu. Polska nadal oferuje imponujące talenty IT i utrzymuje jakość, o czym świadczą znakomite wyniki wśród wszystkich wschodzących krajów europejskich.