Opuszczone hale odlotów, stare ławki i zaciemnione korytarze zostały uchwycone na niesamowitych zdjęciach terminala 1 lotniska Heathrow.
Przestarzałe schowki na bagaż i nostalgiczne szyldy pojawiają się także na ujęciach z przeszłości wewnątrz zamarzniętego budynku.
Otwarty w 1969 roku dla światowych fanfar, Queen Elizabeth II był świadkiem pierwszego lotu T1 British European Airways – super okrętu flagowego BA – wysyłającego 100-miejscową usługę Vanguard do Edynburga.
Stacja zapoczątkowała złoty wiek podróży lotniczych.
Jako brama do Wielkiej Brytanii dla milionów wczasowiczów, celebrytów i polityków, T1 stał się obiektem zazdrości całego świata.
Pokazując ogromny postęp w inżynierii lotniskowej i dysponując ogromną przepustowością dla pasażerów, był pionierem w dziedzinie lotnictwa światowego.
Jednak wraz ze wzrostem liczby samolotów lotnisko miało trudności z przystosowaniem się.
W 2005 roku, starając się nadążyć za tempem podróży międzynarodowych, lotnisko Heathrow zainstalowało większy terminal odlotów, dodatkową powierzchnię handlową i miejsca siedzące.
Okazało się jednak, że nie jest w stanie się przystosować i zaledwie 46 lat później Terminal 1 został zamknięty w 2015 roku w ramach planów ekspansji Heathrow.
Do czasu, gdy ostatni lot do Hanoweru wystartował 29 czerwca 2015 r., T1 obsługiwał tylko dwadzieścia lotów dziennie do dziewięciu miejsc docelowych przez British Airways.
W latach następujących po zamknięciu kierownictwo lotniska Heathrow zdecydowało, że należy je powoli wyburzać w ciągu pięciu do dziesięciu lat.
W 2017 roku zawartość stacji – w tym klasyczne szyldy WH Smitha, retro krzesła, a nawet automaty do gry – została zebrana i sprzedana na aukcji.
Opuszczenie budynku pozbawionego życia.
W tym czasie The Sun rozmawiał ze Stephenem Mearnsem, szefem inżynierii Heathrow w T1.
Powiedział, że to, co zostało z kwitnącego niegdyś globalnego centrum podróży, stworzyło „obce” doświadczenie.
Steve powiedział: „T1 jest ikoną, ale Heathrow urosło, a lotnisko musi się rozwijać.
„Ma wyjątkową pozycję w lotnictwie pasażerskim i trochę przerażające jest chodzenie w nim teraz, gdy nikogo nie ma w pobliżu.
Opowiadał, jak hale, niegdyś wypełnione pasażerami i personelem, były teraz puste, „ledwo słyszalne”.
„Nie mamy nawet klimatyzacji” – dodał.
Od tego czasu uzbrojeni policjanci wykorzystują przejście do przeprowadzania prób na żywo przed atakami terrorystycznymi.
Dziś główny budynek nadal stoi, ale filary kontaktowe i inne konstrukcje zostały zburzone.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa