Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Czy Jack Dorsey jest winny niekontrolowanej inflacji?  Jego firma płatnicza Square zarobiła w zeszłym roku 3 miliardy dolarów

Czy Jack Dorsey jest winny niekontrolowanej inflacji? Jego firma płatnicza Square zarobiła w zeszłym roku 3 miliardy dolarów

Helena Kelly, korespondentka konsumencka Dailymail.Com

12:28 28 maja 2023 Zaktualizowano o 12:47 28 maja 2023

Samo zobaczenie ekranu iPada w kawiarni wystarczy, by większość Amerykanów się kuliła.

W ostatnich latach urządzenia Apple stały się synonimem krajowego problemu „sekciarskiej hiperinflacji”, w ramach którego kultura przechodzenia z barów i restauracji do sklepów ogólnospożywczych, sieci fast foodów, a nawet automatów samoobsługowych rozprzestrzeniła się.

Ale jest jeden człowiek, który zdecydowanie nie narzeka. Firma technologiczna miliardera Jacka Dorseya, Square – która sprzedaje oprogramowanie, które obsługuje wiele płatności za iPada – zarobiła oszałamiające 3 miliardy dolarów zysku tylko w zeszłym roku.

To trzykrotny wzrost w stosunku do tego, co firma osiągnęła cztery lata temu w 2018 roku, kiedy zarabiała około 1 miliarda dolarów rocznie. W pierwszym kwartale 2023 roku zarobił 770 milionów dolarów, czyli o 16 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Liczby pokazują, jak szybko cyfrowe systemy punktów sprzedaży (POS) przejmują sprzedawców detalicznych i obiekty hotelarskie w kraju.

Firma Square, która sprzedaje oprogramowanie przetwarzające płatności na iPadzie, tylko w zeszłym roku zarobiła oszałamiające 3 miliardy dolarów
Ekrany iPadów stały się synonimem problemu „inflacji” kraju, który spowodował zmianę kultury z barów i restauracji na sklepy ogólnospożywcze, sieci restauracji na wynos, a nawet automaty samoobsługowe.

Square zostało założone w 2009 roku przez byłego dyrektora generalnego Twittera, Dorseya — najbardziej znanego z wdrożenia funkcji „słoiczka na napiwki” w witrynie mikroblogowej — oraz Jima McKelveya. Wartość netto mężczyzn wynosi odpowiednio 4 miliardy dolarów i 1,4 miliarda dolarów Forbesa.

W 2021 roku nazwa firmy została zmieniona na Block — ale ramię, które kontroluje jej systemy POS, zachowało swoją pierwotną nazwę.

Kupujący mogą rozpoznać niebiesko-białe ekrany na iPadach i iPhone’ach, pytając ich, ile chcieliby dać napiwku, z opcjami zaczynającymi się na ogół od 18 procent.

Konta jej firmy twierdzą, że w ciągu kwartału przetworzyły transakcje o wartości 46,22 miliarda dolarów, czyli około 513 milionów dolarów dziennie.

Firma — która współpracuje ze sprzedawcami we wszystkich 50 stanach USA, Australii, Irlandii, Kanadzie i Japonii — ułatwia płatności kartą i pobiera niewielką część każdej kwoty transakcji.

READ  Jak odłączyć aplikacje innych firm od konta Google

Według strony internetowej, transakcja zbliżeniowa lub „przeciągnięciem” kosztuje 2,6 procent i 10 centów.

Za ręcznie wprowadzoną transakcję – gdy klient ręcznie wprowadzi dane swojej karty – pobierze opłatę w wysokości 3,5 procent plus 15 centów.

Jeśli pracownik otrzyma napiwek, zwiększy to wartość transakcji, co oznacza, że ​​kwadrat odzyska większą część pieniędzy.

Square powiedziała, że ​​„niedokładne” byłoby stwierdzenie, że zwiększone napiwki były powodem jej eksplozji zysków, twierdząc, że pieniądze, które zarabia z premii za transakcję, wynoszą „zaledwie centy”.

Jednak zarobki firmy pokazują, jak zależni są sprzedawcy detaliczni od tych interfejsów, których klienci znienawidzili.

W przeszłości napiwków oczekiwano tylko w restauracjach i barach — lub w innych miejscach, w których ludzie byli obsługiwani przez serwery.

Ale ostatnio coraz więcej sklepów i kawiarni zaczęło wdrażać urządzenia iPad POS, które pytają klientów, czy chcieliby dodać nagrodę przed zakończeniem transakcji.

Square zostało założone w 2009 roku przez byłego dyrektora generalnego Twittera, Dorseya i Jima McKelveya, których majątek wynosi odpowiednio 4 miliardy dolarów i 1,4 miliarda dolarów.

Trend ten spowodowany był pandemią, która doprowadziła do niechęci sklepów do przyjmowania gotówki oraz potrzeby szybkiej i łatwej cyfrowej alternatywy.

Chociaż mogą odmówić, kupujący często narzekają, że czują się „winni” za to, że zgodzili się na dodatkową opłatę.

Square powiedział na początku tego roku Wiadomości NBC Częstotliwość dawania napiwków w restauracjach szybkiej obsługi – w tym w kawiarniach i sieciach fast food – wzrosła w czwartym kwartale 2022 r. o 16 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Ostatnio kupujący byli oburzeni, że nawet automaty samoobsługowe proszą o napiwki — mimo że nie miały kontaktu z żadnym pracownikiem.

Temat ponownie trafił na pierwsze strony gazet, gdy okazało się, że pracownicy Apple w sklepie w Maryland naciskali, aby umożliwić klientom powiadamianie pracowników.

Eksperci twierdzą, że przejście od fizycznych słoików do ekranów doprowadziło do zmiany nastawienia klientów.

READ  - NUM, ANDAAS i ich partnerzy oferują 5-osiową frezarkę AMU260

„Ekrany iPadów utrudniają klientom odmówienie” – powiedział Dailymail.com profesor Michael Lane, profesor zachowań konsumenckich na Uniwersytecie Cornell.

Zanim klienci zobaczą pakiet napiwków, mogą go zignorować, jeśli chcą. Ale teraz muszą aktywnie powiedzieć „nie”.

„Wiele osób stoi w kolejce w kawiarni, martwiąc się, co pomyśli osoba stojąca za nimi”.

Dodał, że wpływ ma również ustalona przez sprzedawcę minimalna kwota napiwku.

Square twierdzi, że jego sprzedawcy mogą zrezygnować z opcji napiwków w swoim systemie kasowym.

Mogą również ustawić własną minimalną kwotę, od której zaczynają się napiwki.

Kupujący na Twitterze skarżyli się, że niektórzy sprzedawcy ustawili opcję minimalnego napiwku na poziomie 30 procent.

„Im wyższa ustawisz tę kwotę, tym bardziej prawdopodobne jest, że klienci klikną, a pracownik otrzyma więcej pieniędzy” – powiedział Lin.

Square nie ponosi wyłącznej odpowiedzialności za wszystkie transakcje na iPadzie, ponieważ ma wielu konkurentów w tej dziedzinie.

Podobna firma o nazwie Toast osiągnęła w zeszłym roku łączny zysk w wysokości 511 milionów dolarów – wzrost o 63 procent rok do roku od 2021 roku.

W pierwszych trzech miesiącach roku firma odnotowała łączny zysk w wysokości 174 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 96 procent rok do roku.

Tosty są używane wyłącznie w restauracjach. Skontaktowano się z Square i Toast w celu uzyskania komentarza.

Człowiek stojący za marką: dziwaczne życie Jacka Dorseya, który kiedyś próbował publikować wskazówki na Twitterze

Square zostało założone w 2009 roku przez byłego dyrektora generalnego Twittera Jacka Dorseya (na zdjęciu) i Jima McKelveya

Zaledwie dwa lata po tym, jak Jack Dorsey był współzałożycielem Twittera w 2006 roku, był sensacyjnie zabiegany o stanowisko jego dyrektora generalnego.

Biznesmen, teraz 46, jest przedstawiany jako ekscentryczny menedżer, który jest znany z konfliktów z członkami swojego zarządu w książce Wylęganie Twittera O początkach firmy.

W 2011 roku powrócił jako dyrektor generalny, zanim ponownie został dyrektorem generalnym w 2015 roku, ponownie ustępując w 2021 roku, gdy Elon Musk przedstawił firmę.

READ  Właściciel Toys 'R' Us właśnie użył Sory OpenAI do animowania marki zombie

Przed odejściem w 2021 roku zaimplementował na Twitterze funkcję „słoika z napiwkami”, w której użytkownicy mogą przekazywać pozytywne opinie na stronie.

„Pierwszą rzeczą, na której chcemy się skupić, jest zachęta ekonomiczna dla osób, które przyczyniają się do rozwoju Twittera” – powiedział wówczas.

Może to nastąpić poprzez regularną subskrypcję, może to nastąpić poprzez odblokowanie zawartości, może to nastąpić poprzez napiwki.

Dorsey był dwukrotnym absolwentem college’u, certyfikowaną masażystką i amatorskim projektantem mody, kiedy zdecydował się przejść na technologię.

W 2009 roku założył Square jako rozwiązanie do przetwarzania płatności iw ciągu dwóch lat miał dwa miliony użytkowników w USA.

Jego awans do statusu miliardera był zaskoczeniem dla tych, którzy go znali. „Nikt nie spodziewał się, że Jack osiągnie takie wyżyny”, powiedział były pracownik New York Post w 2021 roku. Kiedyś był na wpół bezdomnym, hipisowskim programistą couchsurfingowym.

Dorsey jest znany ze swojej hojnej działalności filantropijnej: w 2020 roku zobowiązał się przekazać swoje akcje Square o wartości 1 miliarda dolarów na sfinansowanie działań pomocowych związanych z Covid-19, powszechny dochód podstawowy oraz wsparcie dla zdrowia i edukacji dziewcząt.

Wcześniej twierdził, że włącza post i codzienne kąpiele lodowe do swojej codziennej rutyny. Podobno jego hobby to joga i szycie spódnic.