- Napisane przez Rachel Russell i Jasmine Anderson
- wiadomości BBC
Pasażerowie lecący do Wielkiej Brytanii mieli wielogodzinne opóźnienia na lotniskach w całym kraju, ponieważ elektroniczne bramki paszportowe nie działały.
Podróżni zgłaszali swoją frustrację z powodu utknięcia w kolejkach na lotniskach, w tym na Heathrow, Manchesterze i Gatwick.
W sobotę wieczorem Ministerstwo Spraw Wewnętrznych poinformowało, że wszystkie bramki elektroniczne działają już normalnie.
Źródło powiedziało BBC, że zakłócenie, które rozpoczęło się w piątek wieczorem, było spowodowane problemem informatycznym.
Wszystkie lotniska w całym kraju, które korzystają z tej technologii, zostały dotknięte.
System e-bramek przyspiesza proces kontroli paszportowej, umożliwiając niektórym pasażerom sprawdzenie paszportów. Rozpoznawanie twarzy służy do weryfikacji tożsamości i zrobienia zdjęcia podróżnemu.
Osoby podróżujące do Wielkiej Brytanii musiały ręcznie sprawdzać swoje paszporty, a najbardziej ucierpiały większe lotniska z elektronicznymi bramkami.
Mark Barrett miał zarezerwowany lot z Chicago do Manchesteru przez lotnisko Heathrow, ale powiedział BBC News, że zmienił plany po tym, jak czekał ponad dwie godziny na londyńskim lotnisku.
Powiedział: „Podczas kontroli paszportowej panował absolutny chaos. Ludzie byli naprawdę sfrustrowani, a para próbowała przeskoczyć kolejki, musiała zaangażować się policja, a jeden pasażer zemdlał”.
Inny pasażer, który przybył na lotnisko Gatwick, powiedział, że sytuacja była „absolutnym żartem”.
Stephen, który odmówił podania swojego drugiego imienia, czekał dwie i pół godziny na lotnisku w Bristolu w sobotę po południu bez wody.
Powiedział: „Było bardzo gorąco, była tylko jedna okazja do napełnienia butelki wodą na pasach przylotów i żadna w samej hali imigracyjnej.
„Nie miałem butelki wody do napełnienia, więc potem byłem bardzo spragniony”.
Dotknęło to również pasażerów Eurostar, ponieważ podróżni czekali w długich kolejkach na stacji kolejowej Gare du Nord w Paryżu, ponieważ bramki elektroniczne nie działały.
Mężczyzna powiedział, że musi stać w kolejce na lotnisku Luton ponad dwie godziny wcześniej. Craig Pullen powiedział BBC, że „szkoda”, że podróżni nie otrzymywali regularnych aktualizacji dotyczących problemu ani nie informowali, ile czasu zajmie odprawa paszportów.
Bobby Lane czekał trzy godziny przy kontroli paszportowej lotniska Luton we wczesnych godzinach sobotniego poranka.
Złożył hołd policjantowi z Bedfordshire, który rozdawał butelki z wodą osobom dojeżdżającym do pracy, tweetując, że „utrzymał tysiące w zgodzie ze swoim humorem i życzliwością”.
Rzecznik lotniska powiedział, że nastroje wśród pasażerów były „cierpliwe i wyrozumiałe”.
Dave Tatlow był jednym z 300 pasażerów, którzy utknęli w kolejce na lotnisku Heathrow wczesnym rankiem.
Powiedział, że niektórzy pasażerowie przegrzali się w gorącym szklanym budynku.
Biedny starszy mężczyzna po siedemdziesiątce, podróżujący samotnie, upadł, a inni pasażerowie i personel musieli mu pomóc.
Następnie rozdano butelki z wodą”.
Oczekiwano, że ten weekend będzie pracowity dla podróżnych, ponieważ święto państwowe zbiega się z wakacjami w połowie semestru dla wielu rodzin.
Osobno podróżni opuszczający Wielką Brytanię z portu w Dover również napotkali problemy po awarii francuskiego systemu paszportowego w sobotę.
Ten problem został już rozwiązany, ale samochody i autobusy czekają już od około godziny, a około 400 ciężarówek czeka w kolejce na przejście.
Lucy Morton z Immigration Services Union powiedziała BBC, że od 60 do 80% przylatujących pasażerów zwykle korzysta z bramek elektronicznych, w zależności od lotniska.
„Nie ma to wpływu na bezpieczeństwo narodowe” – dodała, wyjaśniając, że wszyscy przybywający byliby w pełni sprawdzani w zamieszkałych biurach oficerów.
Z portali mogą korzystać obywatele brytyjscy powyżej 12 roku życia, którzy pochodzą z Unii Europejskiej, a także osoby z takich krajów jak Australia, Kanada, Stany Zjednoczone, Japonia czy Nowa Zelandia.
Jednak we wszystkich punktach wejścia znajdują się stanowiska bezpieczeństwa obsługiwane przez innych pasażerów, którzy nie mogą korzystać z bramek elektronicznych.
Czy na Twoje plany podróży wpłynęły opóźnienia? Podziel się swoimi doświadczeniami przez e-mail [email protected].
Podaj numer kontaktowy, jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC. Możesz również skontaktować się z nami w następujący sposób:
Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz, lub możesz wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu prosimy o podanie imienia i nazwiska, wieku i lokalizacji.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa