Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego parkingi są najgorętszymi miejscami pod względem energii słonecznej?

Dlaczego parkingi są najgorętszymi miejscami pod względem energii słonecznej?

  • Napisane przez Chrisa Baranyuka
  • Technologia reporterów biznesowych

Źródło obrazu, Johna Tillota

podpis pod zdjęciem,

Nowa instalacja fotowoltaiczna na parkingu na południu Anglii

Na tym parkingu to nie tylko samochody i puste miejsca. Ogromne tablice ukośnych paneli słonecznych znajdują się na szczycie czarnych stalowych kratownic, pochłaniając promienie słoneczne i osłaniając pojazdy poniżej.

Poza biurami jednego z głównych producentów samochodów w południowej Anglii znajduje się obecnie ponad 2000 paneli o maksymalnej mocy nieco poniżej 1 MW.

„Wyglądają niesamowicie” — powiedział Guy Chilvers, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie SIG, która zainstalowała rolety przeciwsłoneczne.

Konstrukcje te sprawiają, że parkowanie jest bardziej atrakcyjne wizualnie, nalega, przyznając jednocześnie: „Powiedziałbym, że tak”.

Solarne parkingi lub wiaty garażowe umożliwiają produkcję energii elektrycznej na otwartych przestrzeniach, które zwykle są dogodnie usytuowane w pobliżu energochłonnych obiektów, takich jak szpitale, centra handlowe czy biura. Odcienie mają dodatkową zaletę, chroniąc samochody przed deszczem i śniegiem lub gorącym letnim słońcem.

W swoim dążeniu do promowania produkcji czystej energii, Francuski Senat niedawno zatwierdził Ustawodawstwo nakładające obowiązek pokrycia wszystkich istniejących i nowych parkingów na 80 lub więcej miejsc panelami słonecznymi.

Chociaż w Wielkiej Brytanii nie ma podobnych wymagań, parkingi fotowoltaiczne istnieją od lat i pojawiają się oznaki, że zaczynają się tutaj rozwijać. Ponieważ ceny energii elektrycznej są obecnie nadal wysokie, wiele firm zwraca się do odnawialnych źródeł energii na miejscu, aby spróbować obniżyć koszty w dłuższej perspektywie.

Zgodnie z nowym raportem opublikowanym przez wiejską organizację charytatywną CPRE i UCL Energy Institute istnieje ogromna szansa na przekształcenie większej liczby brytyjskich parkingów w farmy słoneczne.

Źródło obrazu, Guya Chilversa

podpis pod zdjęciem,

mówi Jay Chilvers, na zdjęciu po lewej z kolegą

Dla porównania, Wielka Brytania ma obecnie łącznie około 15 GW mocy słonecznej i potrzebuje 40 GW do 2030 r., aby osiągnąć cele zerowe netto, Według Solar Energy UK.

Profesor Barrett zauważa, że ​​liczba 11 GW jest zachowawcza i opiera się na szacunkach 130 kilometrów kwadratowych dostępnych parkingów w Wielkiej Brytanii – mniej niż 200 kilometrów kwadratowych. Doceniany przez agentów nieruchomości Knight Frank. W raporcie CPRE i UCL przyjęto również, że 50% poszczególnych parkingów będzie przykrytych baldachimem zamiast 100%.

Niezależnie od tego, jak na to spojrzeć, na parkingach jest mnóstwo miejsca na panele słoneczne i ludzie zaczynają zdawać sobie z tego sprawę.

„To po prostu zwariowało” — mówi Chilvers, wskazując na swoją skrzynkę odbiorczą. Ostatnio cytują go hotele, szpitale i ośrodki wypoczynkowe. Pan Chilvers i jego współpracownicy projektują i budują stalowe konstrukcje osłon przeciwsłonecznych, podczas gdy panele są dostarczane oddzielnie.

Konkurenci, którzy rozmawiali z BBC, opisali rosnące zapotrzebowanie na słoneczne rolety parkingowe.

Hiszpańska firma Praxia Energy dostarcza rocznie około 3 megawatów instalacji fotowoltaicznych na parkingi w Wielkiej Brytanii i przewiduje, że do 2028 roku liczba ta wzrośnie dziesięciokrotnie.

Rzeczniczka Veolia powiedziała, że ​​firma niedawno zainstalowała system baldachimów słonecznych o mocy 1,1 MW na parkingu szpitala Eastbourne, a firma odnotowała ostatnio zwiększone zapotrzebowanie na infrastrukturę słoneczną w Wielkiej Brytanii.

Solarsense, firma z Clevedon, twierdzi, że w ostatnich miesiącach również otrzymała wzrost liczby zapytań.

Tim Evans, dyrektor naczelny 3ti, mówi, że w przeszłości Wielka Brytania wolniej rozwijała tę technologię niż kraje na kontynencie. „Jesteśmy nieco za zakrętem” – mówi.

podpis pod zdjęciem,

Największa w Wielkiej Brytanii tablica fotowoltaiczna na parkingu znajduje się w fabryce firmy Bentley w Crewe

Evans mówi, że obecnie bada cztery potencjalne nowe projekty z klientami, które mogą mieć moc szczytową przekraczającą 5 megawatów.

Panele słoneczne na parkingach mogą również ładować pojazdy elektryczne (EV). Szczególnie dobrze sprawdza się to w biurach, gdzie samochody pracowników stoją na zewnątrz przez wiele godzin. Centra handlowe, stadiony piłkarskie, centra rozrywki i kina również są odpowiednimi miejscami, mówi Evans, ponieważ samochody są zwykle zaparkowane na dwie godziny lub dłużej, aby umożliwić wystarczające naładowanie.

Ale stalowe wsporniki wymagane do wielu osłon przeciwsłonecznych zwiększają koszty. Często taniej jest umieścić panele fotowoltaiczne na dachach większych budynków, takich jak supermarkety. Pan Evans szacuje, że fotowoltaika na dachu wytwarza obecnie energię elektryczną za około 9 pensów za kWh, w porównaniu do 14 pensów lub 15 pensów za kWh z paneli na parkingach.

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

podpis pod zdjęciem,

Słoneczne kraje wyprzedzają Wielką Brytanię, jeśli chodzi o parkingi słoneczne

Nie ma wielu oczywistych wad zasłon, mówi Richard Watkins z University of Kent. Zaznacza, że ​​instalatorzy mogą zechcieć zapewnić im efektywne oświetlenie pod zadaszeniem, aby w nocy nie tworzyły ciemnych, potencjalnie niebezpiecznych przestrzeni.

Jednym z problemów, z którymi boryka się obecnie wiele projektów energii odnawialnej, jest brak połączeń z siecią, ponieważ nadwyżka energii generowanej na przykład przez panele słoneczne musi być odprowadzana przez sieć. Według BBC Research instalacje OZE warte miliardy funtów są już wstrzymane z powodu tego problemu.

„Właśnie miałem megawatowy parking, ładny parking dla elektrowni, która została odrzucona, ponieważ nie mogła uzyskać połączenia z siecią”, mówi Chilvers.

Istnieje wiele innych miejsc w Wielkiej Brytanii, poza parkingami, które mogłyby również pomieścić instalacje słoneczne i pomóc nam odzwyczaić się od paliw kopalnych, zauważa profesor Sarah Walker z University of Newcastle. Na przykład ścieżki rowerowe i linie kolejowe lub zbiorniki wodne, które można przykryć pływającymi panelami słonecznymi. Pomagają one również zmniejszyć utratę wody ze zbiorników w wyniku parowania.

„Tam, gdzie możemy dzielić się fotowoltaicznymi ogniwami słonecznymi wraz z infrastrukturą, która i tak tam będzie, na przykład parkingiem, możemy podwójnie wykorzystać powierzchnię ziemi” – mówi.