- Napisane przez Katie Austin i Lucy Hooker
- Biznes BBC
Organ odpowiedzialny za ich utrzymanie powiedział, że infrastruktura kolejowa w Anglii i Walii prawdopodobnie stanie się mniej niezawodna w ciągu najbliższych pięciu lat.
Network Rail zajmuje się torami, mostami, tunelami, wiaduktami i punktami, które są krytyczne dla bezpiecznego przejazdu pociągów.
w tym Nowy biznesplan Mówi, że gwałtowny wzrost ekstremalnych zjawisk pogodowych zniszczył starzejącą się infrastrukturę.
Jednocześnie wzrosły koszty.
W rezultacie inwestycje powinny koncentrować się na obszarach, które „przyniosą największe korzyści gospodarcze i społeczne”, mówi Network Rail.
Dyrektor naczelny Andrew Haines powiedział, że biorąc pod uwagę napięty budżet, finansowanie „musi iść dalej niż kiedykolwiek”.
Rząd przeznaczył 44,1 miliarda funtów na okres 2024-29 strategicznego planu działania, co stanowi wzrost o 3 miliardy funtów w porównaniu z poprzednim pięcioletnim okresem. Jest to jednak znacznie poniżej obecnego poziomu inflacji i powinno wystarczyć na pokrycie kosztów energii elektrycznej potrzebnej do obsługi pociągów, która wcześniej była finansowana oddzielnie.
W opublikowanym w piątek planie stwierdzono, że w ciągu ostatnich pięciu lat nastąpił 50-procentowy wzrost „niekorzystnych skutków pogodowych” w porównaniu z poprzednimi 10 latami – trend ten miał się utrzymać.
Zauważył również, że wiele konstrukcji kolejowych zostało zainstalowanych w epoce wiktoriańskiej, a ich narażenie na zmieniające się wzorce pogodowe oznaczało więcej awarii i zakłóceń związanych z pogodą.
Inwestycje w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym i próby uczynienia kolei bardziej odpornymi – na przykład poprawa odwadniania i robót ziemnych – podwoiłyby się w ramach nowego programu do 1,6 miliarda funtów.
Network Rail powiedział, że tam, gdzie to możliwe, starał się nadać priorytet inwestycjom w ochronę przed warunkami atmosferycznymi, ale nadążanie za dostępnym finansowaniem byłoby „ciągłym ryzykiem”.
W wyniku tych czynników Network Rail spodziewa się „spadku niezawodności aktywów” w okresie objętym planem.
Network Rail powiedział, że równoważy swoje wydatki i interwencje w celu ochrony bezpieczeństwa, ale spodziewa się „niewielkiego wpływu na osiągi pociągu”.
Piątkowy plan strategiczny obejmuje Anglię i Walię. Network Rail powiedział, że wkrótce pojawi się plan dla Szkocji.
Infrastruktura kolejowa Irlandii Północnej jest własnością oddzielnego operatora transportowego, Translink.
Trudne wybory
Network Rail chce osiągnąć „wydajność” w wysokości 3,4 miliarda funtów w ciągu najbliższych pięciu lat, a plan strategiczny mówi, że części sieci, które generują mniejsze dochody, nie będą traktowane priorytetowo pod względem inwestycji w ramach „trudnych wyborów i kompromisów” .
Seria niedawnych incydentów pokazała problemy, które mogą wystąpić, gdy zawiedzie starzejąca się infrastruktura lub gdy surowe warunki pogodowe osłabią tamy.
Część głównej linii biegnącej przez Oxfordshire została zamknięta do połowy czerwca, podczas gdy trwają prace związane z naprawą zawalonego mostu Nunham.
Osobno duże osuwisko w pobliżu Hooke w Hampshire w styczniu spowodowało długotrwałe zakłócenia wzdłuż głównej linii łączącej Londyn-Waterloo z południowo-zachodnią Anglią.
Regulator, Biuro Kolei i Dróg, musi zatwierdzić plany wydatków Network Rail, aby je zrealizować. Do końca roku musi podjąć ostateczną decyzję.
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Stopy procentowe w Wielkiej Brytanii: Bank Anglii wkrótce ujawni swoją kolejną decyzję
Pracodawcy zmuszający pracowników do powrotu do pracy odchodzą w zapomnienie – twierdzi ekspert, twórca terminu prezenteizm Pracuj w domu
BlackRock i Microsoft planują fundusz o wartości 30 miliardów dolarów na inwestycje w infrastrukturę sztucznej inteligencji