Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Michael Wood otwiera drzwi do opóźniania projektów drogowych po „czerwonym” ostrzeżeniu o przekroczeniu budżetu

Michael Wood otwiera drzwi do opóźniania projektów drogowych po „czerwonym” ostrzeżeniu o przekroczeniu budżetu

Sekretarz transportu Michael Wood pozostawił otwarte drzwi dla opóźnień dużych projektów drogowych. Zdjęcie/Michael Scott

Minister transportu Michael Wood pozostawił otwarte drzwi, aby opóźnić realizację niektórych z najbardziej prestiżowych projektów drogowych w Nowej Zelandii.

Obejmują one przedłużenie autostrady południowej z Papakury do Drury na południe od Auckland i Ōtaki na północ od autostrady Levin.

Rząd pracuje nad „rehabilitacją” projektów w ramach programu modernizacji o wartości 8,7 miliarda dolarów nowozelandzkich, który obejmuje 19 głośnych projektów transportowych. Projekty zostały ogłoszone w 2020 roku, ale ogromne koszty doprowadziły do ​​zamknięcia wielu najpopularniejszych dróg w 2021 roku, pomimo zastrzyku gotówki w wysokości 1,9 miliarda dolarów.

Pojawia się po apelu do Rzecznika Praw Obywatelskich, który ujawnił, że wiele projektów otrzymało „czerwone” oceny ze względu na możliwe przekroczenie budżetu.

Trasy modernizacji Auckland obejmują Penlink, Wellington’s Ōtaki do North Levin (O2NL) i Melling Junction oraz Takitimu North Link w Tauranga.

Wood był ostrożny, mówiąc, że tym razem nie będzie żadnych cięć w programach, ale nie powstrzymał się od przycinania projektów i ponownego planowania, aby poradzić sobie z inflacją kosztów.

„Rząd jest zaangażowany w realizację krytycznych projektów transportowych finansowanych przez NZUP” – powiedział Wood.

„Nie będzie znaczących cięć ani redukcji, ale jak zawsze będzie praca nad znalezieniem wydajności, gdy projekty przejdą szczegółowe projektowanie i wdrażanie.

Waka Kotahi ostrzegł, że projekty prawdopodobnie przekroczą budżet.  Zdjęcie/Waka Kotahi
Waka Kotahi ostrzegł, że projekty prawdopodobnie przekroczą budżet. Zdjęcie/Waka Kotahi

Oczekuje się, że przyszłość programu zostanie ogłoszona w tygodniach następujących po przyjęciu budżetu. Nie podjęto decyzji, czy projekty będą wymagały dodatkowych zastrzyków gotówki.

„Kilka projektów NZUP jest już w trakcie realizacji. W najbliższej przyszłości zostaną potwierdzone ustalenia dotyczące kilku ostatnich dużych projektów” – powiedział Wood.

Transport for the National rzecznik Simon Brown powiedział, że rząd musi „ujawnić status programu modernizacji Nowej Zelandii”.

READ  COVID-19: 2066 nowych przypadków pozaszpitalnych, 286 hospitalizowanych w najnowszych liczbach COVID

Są to metody, które anulowali, a następnie obiecali, a teraz wygląda na to, że mogą zostać ponownie anulowane.

Nowozelandzka Partia Pracy wprowadziła się w błąd, angażując się w ten program działania. Już anulowali milę Road Wangari do Port Marsden” – powiedział Brown.

Powiedział: „Drogom nie można powierzyć pracy”.

W lutym Nicole Rosie, dyrektor generalny Waka Kotahi Transportation Agency, potwierdziła przed wybraną komisją, że niektóre projekty są „rehabilitowane”.

Zapytana przez Browna, czy potrzeba więcej pieniędzy, aby zrealizować cały NZUP, Rosie powiedziała, że ​​jeśli Waka Kotahi nie zna „zakresu” projektów, nie można stwierdzić, czy potrzebują więcej funduszy.

„Jeśli nie znamy zasięgu, nie możemy udzielić odpowiedzi na to pytanie” – powiedziała Rosie.

„W rzeczywistości rząd był bardzo jasny, że chce pracować w dostępnych mu okolicznościach, więc ratowanie polega na przyjrzeniu się, jak kontynuować te projekty w ramach dostępnych funduszy” – powiedziała.

Waka Kotahi regularnie dostarcza raporty o kondycji projektów. Szczegóły z tych raportów zostały utajnione przed oficjalnymi wnioskami o prawo do informacji, ale udana apelacja do Rzecznika Praw Obywatelskich złożona przez Browna i Partię Narodową doprowadziła do ujawnienia szczegółów.

Raport, który ma prawie rok, ale został opublikowany przez Rzecznika Praw Obywatelskich w tym roku, nadał każdemu projektowi transportowemu ocenę zdrowotną w skali sygnalizacji świetlnej pod kątem tendencji do przekraczania budżetu lub w czasie.

Trasy takie jak Penlink otrzymały ocenę „zieloną” we wszystkich kryteriach, ale trasy takie jak Ōtaki do North Levin lub Melling Junction otrzymały oceny „czerwone” za potencjalne przekroczenie budżetu.