Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Analiza: Polska na dobrej drodze do rekordowego lata w miarę pogłębiania się wpływów LCC

Rynek lotniczy w Polsce rozwijał się szybko w ostatnich latach, zwiększając się z 14,8 mln miejsc odlotów w 2013 r. do 26,8 mln w 2019 r. Po spadku odpowiednio do 13,4 mln i 12,5 mln w 2020 i 2021 r. z powodu pandemii, rynek odbił się z powrotem do 22,9 mln W minionym roku.

Doprowadziło to do dalszej penetracji przewoźników niskokosztowych, ponieważ Ryanair i Wizz Air zaangażowały się w trójstronną walkę o kontrolę nad polskim niebem z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Jak wynika z analizy danych dostarczonych przez OAG Schedules Analyzer, w 2013 r. przewoźnicy niskokosztowi odpowiadali za około 48% zdolności przewozowej, która wzrosła do 51% do 2018 r. i obecnie wynosi około 57%.

Patrząc na rozkłady na obecny północny sezon letni, Ryanair, Wizz i LOT będą wspólnie kontrolować około 80% zdolności przewozowej w Polsce. Ryanair ma 33,3% udziałów, następnie LOT z 24,9% i Wizz z 21,6%. Ogólnie rzecz biorąc, latem 2019 roku przepustowość Ryanaira wzrośnie o 45%, a przepustowość Wizza wzrośnie o 17%. LOT obniży się o ok. 3 proc.

Ryanair rozbudowuje swoją polską siatkę połączeń o ponad 30 nowych tras w nadchodzącym sezonie letnim 2023, ponieważ przepustowość z kraju i wewnątrz kraju jest na dobrej drodze do osiągnięcia rekordowego poziomu.

Linia lotnicza, już i tak największa w kraju, planuje tego lata obsłużyć około 5,8 miliona miejsc na regularne loty z Polski – o 48% więcej niż w 2019 roku. Około 94% przepustowości będzie na trasach międzynarodowych. Posiada również duży program wynajmu za pośrednictwem swojej spółki zależnej Buzz.

Dziewięć z 32 nowych rozkładowych tras będzie z Gdańska, sześć z Krakowa i pięć z Warszawy Fryderyka Chopina. ULCC dodaje również nowe kierunki z Katowic, Lublina, Nowego Dworu, Poznania, Szczytna i Wrocławia, a także loty z Bydgoszczy, Rzeszowa, Szczecina i miasta gospodarza Routes Europe 2023 z Łodzi.

READ  Uniper i WAP Energia rozwijają w Polsce portfel energii wiatrowej o mocy 600 MW

Ciągły wzrost Ryanaira na wrażliwym na ceny rynku w Polsce prawdopodobnie podniesie ogólną przepustowość do rekordowego poziomu tego lata, z 17,2 miejscami wylotowymi, które mają być obsługiwane przez cały sezon 2023. W porównaniu z 16,4 milionami w 2019 roku – obecnym rekordem dla jednego lotu okres. .

Oprócz 32 nowych tras Ryanair planowanych tego lata z Polski, Wizz i LOT również rozbudowują swoje siatki. Dane OAG pokazują, że Wizz ma nowe trasy z Gdańska i Poznania do Tirany w Albanii; Rzeszów do Rzymu Fiumicino, Włochy; i Warszawy Fryderyka Chopina do Bilbao w Hiszpanii.

LOT wzbogacił się o pięć tras z Warszawy Radomia do Kopenhagi, Paryża Charles de Gaulle, Prewezy, Rzymu Fiumicino i Tirany. Ponadto ruszyło połączenie między Krakowem a Stambułem, obsługujące trzy razy w tygodniu samolotami Embraer E195.

Inne nowe trasy startujące tego lata z lotnisk w Polsce to loty Air Serbia z Belgradu do Krakowa.

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany www.aviationweek.com.