Według mistrza z 2007 roku, Gartha Tandera, panujący mistrz Supercars, Shane van Gisbergen, powinien „po prostu skupić się na własnych wyścigach” po tym, jak otwarcie opowiedział o swojej frustracji związanej z polityką serii.
Tander powiedział również, że Van Gisbergen był „najbardziej rozkojarzony, jakiego widziałem” po tym, jak gwiazda Kiwi nieumyślnie ujawniła, że jego ostatnie przedłużenie kontraktu dotyczyło tylko jednego sezonu.
W wywiadzie wyemitowanym przez Fox Sports podczas meczu Perth Super Brent Van Gisbergen powiedział, że „zacofane rzeczy” w tym sporcie są „gorsze niż kiedykolwiek” i że walczy o zachowanie równowagi między byciem liderem a skupieniem się na własnym występie .
Oglądaj każdy trening, kwalifikacje i wyścig Repco Supercars Championship 2023 na żywo i bez reklam, ścigając się na Kayo. Nowy w Kayo? Rozpocznij bezpłatny okres próbny teraz>
„To jest rzecz, z którą zawsze walczę” – powiedział. „Oczywiście chcesz zadowolić wszystkich i sprawić, by było lepiej.
„Wiele próbowałem poza torem – tworząc tę grupę kierowców, próbując poprawić jazdę dla wszystkich – ale łatwo można stracić koncentrację.
„Chcę pomagać wszystkim i cieszyć się tym, ale czasami trzeba być też samolubnym. Musisz zapomnieć, aby nie być samolubnym. Jesteś też dla siebie.”
Na początku tego roku Van Gisbergen utworzył nowy związek kierowców wraz z innymi gwiazdami, Chazzem Mostertem, Camem Watersem i Willem Davisonem, aby nadać większą wagę opiniom kierowców na temat kierunku w klasie.
Ale znalazł się w gorącej wodzie w rundzie otwierającej sezon, kiedy mówił o problemach, jakie miał z samochodem Gen3 w specyfikacji startowej, a mianowicie o problemach z chłodzeniem i zużyciem opon, za które, jak powiedział, został skrytykowany przez „starszy personel”.
Doprowadziło to do żenującej konferencji prasowej po wygraniu drugiego wyścigu Newcastle 500, na której odmówił odpowiedzi na większość pytań.
Zapytany, jak trudno byłoby kontynuować swoją przywódczą rolę w tych okolicznościach, Van Gisbergen powiedział, że jest zdeterminowany, aby zamiast tego skupić się na sobie.
Powiedział: „Teraz jest to łatwe”. „Jestem tutaj, aby się ścigać. Teraz robię swoje.”
Szeroko zakrojony wywiad odbył się wkrótce po podpisaniu przez Van Gisbergena wieloletniej umowy na pozostanie w Supercars, ale zaczął się od tego, że najwyraźniej przez pomyłkę ujawnił, że umowa została zawarta na „co najmniej kolejny rok”, chociaż podobno miała opcje przedłużyć o kilka kolejnych lat. inne sezony.
To był znak rozproszenia mistrza, powiedział Tander, który podzielił dwa zwycięstwa w Bathurst 1000 z Van Gisbergenem.
„Może trochę się tam poślizgnął” – powiedział w transmisji Fox Sports. Szczerze mówiąc, to najbardziej rozpraszająca rzecz, jaką widziałem w tym roku.
Pod koniec zeszłego roku, kiedy rozpoczynał się tegoroczny turniej, dużo mówiono o tym, czy spodoba mu się produkt Gen3.
„Był bardzo zaangażowany w tło z grupą adwokacką kierowców. Jest jednym z kluczowych graczy w tym i ciężko pracuje.
Wspomniał, że ma zamiar to teraz przerwać i skupić się na własnych wyścigach. „Naprawdę rozproszony” to termin, który przychodzi mi do głowy.
„Oglądałem ten wywiad już kilka razy, zanim umieściliśmy go na antenie, i tak, jest po prostu wszędzie”.
Wyjaśnienie żenującego błędu w pit lane | 03:03
Wyjdź z polityki i zostań kierowcą wyścigowym
Van Gisbergen narzekał również na nieobecność Nowej Zelandii w kalendarzu – pomimo tego, że organizatorzy wyścigów zdecydowali się na nowe miejsce po tym, jak Pukekohe zamknęło swoje podwoje dla sportów motorowych w zeszłym roku – i kwestionował mądrość deklaracji tego sportu, by ścigać się za granicą w Formule 1 z podkarta.
„Muszę uważać na to, co mówię, ponieważ czasami jest to wyrwane z kontekstu” – powiedział. „To dziwactwo w serialu, jak wszystkie rzeczy, które się dzieją. W szczególności nie jadę do Nowej Zelandii – co, jak sądzę, jest osobistym problemem – ale wyjeżdżam za granicę do Singapuru i na Bliski Wschód. Jaki jest sens ?
„Mamy świetne nowe samochody. Musimy jeździć do miejsc takich jak Winton, [Queensland Raceway]. Pokaż to ludziom i spraw, by na nowo zakochali się w tym sporcie.
„Mamy ten świetny nowy produkt, więc po co wyjeżdżać z nim za granicę? Nasz sport tutaj jest świetny, imprezy, które robimy tutaj iw Nowej Zelandii – nie rozumiem, dlaczego wyjeżdżamy za granicę.
„Mamy te wspaniałe nowe samochody, które możemy udoskonalić; spraw, aby było tu świetnie”.
Seria była kontynuacją rachunków za wsparcie podczas Grand Prix Singapuru przed pandemią, a dyrektor naczelny Shane Howard mówi, że sport „chciałby być częścią tego wydarzenia i byliby zachwyceni, gdybyś był tam z nami” już w przyszłym sezonie jako a także w innych Grand Prix w kolejnych latach.
Więcej samochodów
Hit and Miss: panujący mistrz „Just Anywhere” jako Erebus robi ogromny krok naprzód
ZWYCIĘZCY I PRZEGRANI MOTOGP: TEAM SHOCK ZESTAWIA MILLER RETURN; Były mistrz „Disaster Proper” rządzi
„Biedny przegrany”: F1 „duże rozdarcia” Max w związku z ciągłymi skargami
Barclay Nettlefold, prezes Supercars, również mówił o możliwości przeniesienia tej kategorii na miejsce zwolnione przez nieistniejące już Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych z trasami w Azji, na Bliskim Wschodzie iw Stanach Zjednoczonych.
Oprócz regularnych wizyt w Nowej Zelandii, seria Supercars odbywała się wcześniej za granicą w ramach mistrzostw w Chinach (2005), Bahrajnie (2006-08 i 2010), Zjednoczonych Emiratach Arabskich (2010-12) i Stanach Zjednoczonych (2013).
Ale Tander powiedział, że Van Gisbergen powinien unikać dyskusji poza torem i skupić się na tym napędzie.
„Sheen jest wyraźnie świadomy rzeczy, które mogą dziać się w tle na wyższym poziomie, stąd konflikty, frustracja i rozproszenie” – powiedział. „Po prostu jedź szybko samochodem wyścigowym. To wyróżnia Shen.
„Być może stracił główny cel, a głównym celem Shena zawsze była szybka jazda samochodami wyścigowymi – nie ma znaczenia, czy to supersamochód, nie ma znaczenia, czy to samochód wyścigowy, nie ma znaczenia, czy to jest samochód wyścigowy.
„Myślę, że jest trochę skonfliktowany w środku, czy chce być częścią ulepszania mistrzostw, czy też chce po prostu skupić się na byciu kierowcą wyścigowym.
„Jeśli chodzi o mnie, gdybym teraz doradzał Shane’owi van Gisbergenowi, powiedziałbym:„ Po prostu wróć i jedź samochodami wyścigowymi. Po prostu wróć i zrób to jeszcze raz. W tym jesteś dobry. To jest twoje najlepsze. Trzymaj się z dala od polityki i po prostu zostań kierowcą wyścigowym”.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”