Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Studenci tracą ponad 100 godzin dydaktycznych w ciągu 12 miesięcy

Studenci tracą ponad 100 godzin dydaktycznych w ciągu 12 miesięcy

Planowanie z zaledwie jednodniowym wyprzedzeniem — nie mówiąc już o tygodniu czy semestrze — jest dla dyrektorów trudniejsze niż kiedykolwiek.

Kate Gainsford prowadziła Aotea College przez 10 lat i powiedziała, że ​​była to najtrudniejsza rzecz, jaką kiedykolwiek widziała.

„Bez wątpienia jest to najgorsza kombinacja czynników wywierających obecnie presję na szkoły”.

W szczególności trzy czynniki złożyły się na idealną burzę dla nauczycieli.

Niedobory nauczycieli – zarówno wakatów, jak i chorych pracowników – ciągłe strajki przemysłowe i malejąca liczba nauczycieli zastępczych.

Gainsford powiedział, że „nie ma silnej, bezpiecznej grupy środków przeciwbólowych” i że rekrutacja szkół w pierwszej kolejności stała się trudna i kosztowna, gdy rozważa się ją na arenie międzynarodowej.

Powiedziała, że ​​musi rezerwować personel z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem niż kiedykolwiek na następny rok.

„Wszystkie te czynniki, wszystkie te presje spadają nierównomiernie. (Mogą) rodziny myślą: „cóż, szkoła na dole to zrobiła, szkoła nie”, ale to dlatego, że spadają nierównomiernie”.

Jedną ze szkół, która została dotknięta bardziej niż większość, jest Upper Hutt College.

Od czerwca 2022 r. przez 23 tygodnie musieli pracować w skróconych harmonogramach. Odpowiada to ponad 100 godzinom w semestrze.

Dyrektor Judith Taylor powiedziała, że ​​rodzice i uczniowie byli już zaniepokojeni swoim czasem wolnym od zajęć i potwierdzili, że ponownie rozpoczęli drugi semestr zgodnie z pełnym harmonogramem, aby złagodzić skutki nadchodzącego strajku przemysłowego.

Dane Ministerstwa Edukacji wykazało, że opuszczenie zaledwie pół dnia w szkole może prowadzić do niższych wyników, a opuszczenie jednego dnia w miesiącu może wystarczyć, aby uczeń uzyskał mniej punktów NCEA niż jego rówieśnicy.

Były premier i sekretarz ds. edukacji Chris Hipkins powiedział, że Covid-19 spowodował znaczne zakłócenia w szkołach w ciągu ostatnich trzech lat i że obecnie jest to „wymagające środowisko dla szkół”.

READ  Kraj europejski jest zaśmiecony podwójnymi smakami i wejściami

„Wiem, że szczególnie społeczność nauczycieli będzie wyczekiwać zimy z pewnym niepokojem”.

Powiedział, że rząd robi „wszystko, co w jego mocy, aby wesprzeć szkoły” w tych czasach i zatrudnił więcej nauczycieli z kraju i zagranicy, aby złagodzić presję.

Rzeczniczka edukacji narodowej Erica Stanford uważa, że ​​obecna sytuacja nie jest wystarczająco dobra.

„To był rok, w którym mieliśmy przywrócić nasze dzieci do klas, z powrotem do nauki. Ale oto jesteśmy w sytuacji, w której odzyskaliśmy to, straciliśmy naukę, a temu można było całkowicie zapobiec, gdyby rząd się zajął na szczycie niedoboru personelu.” w szkole średniej, ale od sześciu lat nic nie zrobili”.

Pełniący obowiązki sekretarza edukacji Kelvin Davis powiedział, że trwające prace w branży miały większy wpływ na status Upper Hot College niż większość.

Cieszy się, że zaczęły się miękkie negocjacje między Ministerstwem a PPTA.

„Ostatnie lata były bardzo destrukcyjne dla naszych uczniów i wszyscy musimy pracować, aby uniknąć dalszych zakłóceń w ich nauce”.

Gainsford, który przewodniczy drugorzędnej radzie głównej PPTA, powiedział, że trwające prace w branży mogą utrudnić Rozdział 2.

„Jeśli strajk przemysłowy będzie trwał, może osiągnąć ten etap (bardziej skróconych harmonogramów)”.

„To zawsze ostateczność”.