Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oglądaj i słuchaj, jak samochód rajdowy Subaru zamieniony w Ferrari rozbija brud i bębenki w uszach

Oglądaj i słuchaj, jak samochód rajdowy Subaru zamieniony w Ferrari rozbija brud i bębenki w uszach

To bardzo szalona konstrukcja, której ukończenie zajęło pół roku.

Widzieliśmy tutaj wszelkiego rodzaju zamiany silników Silnik 1ale ta konstrukcja Sama Alberta jest prawdopodobnie najbardziej szalona.

Albert to kierowca wyścigowy z Ameryki Północnej, prowadzący kampanie głównie w Subaru WRX STI z 2004 roku. Szukał sposobów na zwiększenie mocy swojego samochodu i po przejrzeniu instrukcji odkrył, że wolnossący silnik o pojemności 4,5 litra lub mniejszej nie ma żadnych ograniczeń.

Rozważał rodzinę silników Ferrari F136, które miały najwyższą moc na litr we wspomnianym zakresie pojemności skokowej. W szczególności zdecydował się na F136 IB Ferrari California, 4,3-litrowy silnik, który nadal wytwarzał dużą moc. Znalazł taki w Michigan i wysłał go do Oregonu, gdzie założył sklep w Primitive Enterprises, aby pracować w handlu wymiennym.

Albert udokumentował ten proces na swoim kanale YouTube. Zaczął pracować nad wymianą silnika siedem miesięcy temu, aw ostatnim miesiącu udało mu się go uruchomić. Powyższe wideo pokazuje zamienione w Ferrari Subaru WRX STI, które porusza się po błocie.

Zyski wydajności po zamianie silników były wyraźnie znaczące, chociaż Albert nie ujawnił ostatecznych liczb. W Kalifornii F136 IB osiągał moc 454 KM i moment obrotowy 358 Nm. Powiedział, że moc silnika Ferrari była bardzo liniowa, co sprawiło, że samochód był bardziej zwrotny i przyjemniejszy w prowadzeniu.

Oczywiście było wiele wyzwań do zbudowania. Silnik Ferrari był wyraźnie większy niż silnik EJ, który miał, co skłoniło Alberta do przycięcia niewielkiej części ramy pomocniczej, aby umieścić ją w komorze silnika. Cały silnik znajduje się również przed kolumnami rozporowymi, co ma swoje wady.

Ponieważ silnik był tak duży i zablokowany, Albert musiał stworzyć niestandardową maskę, używając zwykłej maski z Subaru Imprezy. Prowadzenie wydechu też nie było takie złe, podczas gdy chłodnica międzystopniowa była zamontowana z tyłu, a przewody chłodnicy międzystopniowej biegły przez zaporę ogniową, aby uniknąć uszkodzeń spowodowanych przez żwir.