Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Miyata wygrywa pierwszy, Nojiri się rozbija

Miyata wygrywa pierwszy, Nojiri się rozbija

Ritomo Miyata wykorzystał późne podanie do Sho Tsuboi, aby wygrać ekscytujące Grand Prix Super Formula na torze Suzuka, gdzie Tomoki Nojiri rozbił się po kontakcie z liderem Toshiki Oyo.

Kierowca TOM-a Miyata wyjechał z 12. miejsca na starcie, aby wyprzedzić Tsuboi po zewnętrznej stronie pierwszego zakrętu na przedostatnim okrążeniu 31-okrążeniowego wyścigu i po raz pierwszy zwyciężył w japońskiej klasie jednomiejscowych samochodów.

Miyata wszedł do rywalizacji dzięki ogłoszeniu okresu samochodu bezpieczeństwa, kiedy uderzył w Nojiriego i Oyo na ostatnim okrążeniu kierowcy, pokonując obie bariery i odpadając z wyścigu.

Ryo Hirakawa późno wyprzedził Liama ​​​​Lawsona i zajął trzecie miejsce, kończąc miejsce na podium Toyoty.

Historia wyścigów

Po przerwanym starcie, spowodowanym tym, że Tadasuke Makino z Dandelion Racing nie zjechał z pola startowego, TGM Grand Prix Poleman Oyu prowadził na pierwszych etapach, a Tsuboi i Nojiri z Enging zajęli drugie i trzecie miejsce.

Ale Lawson był kierowcą w ruchu, skacząc z ósmego pola startowego na czwarte na pierwszym okrążeniu, a na trzecim okrążeniu zdołał powstrzymać kolegę z zespołu Nojiriego i awansować na trzecie miejsce.

W międzyczasie Nojiri wydawał się walczyć, upuszczając kolejne miejsce na rzecz Kenty Yamashity z Kondo Racing.

Kiedy okno serwisowe otworzyło się na 10 okrążeniu, Lawson był pierwszym z liderów, który zjechał na swój obowiązkowy pit stop, a następnie Tsuboi.

Lawson wysiadł za Tsuboi i nie był w stanie wykorzystać, gdy kierowca Ininga uderzył w opony.

Podobnie Nojiri zjechał do boksu na 11 okrążeniu, odskakując przy okazji przed Yamashitą, ale Oyo zdecydował się opóźnić swój postój do 19 okrążenia, kiedy to Miyata awansował na drugie miejsce dzięki pozostaniu poza nim.

Podczas gdy Tsuboi i Lawson oczyścili Oyu z mniejszym skutkiem, Nojiri wyszedł tuż za kierowcą TGM i szukał drogi obok niego, gdy wszedł do pierwszego sektora.

READ  Lawson jest w kolejce do utraty mandatu na rzecz Hajjar

Ale Nojiri popełnił krytyczny błąd w ocenie sytuacji, gdy wykończył Oyu w zakręcie 5 w lewo, powodując zderzenie obu samochodów z barierkami i wykluczając jego kolegów z zespołu SUPER GT z wyścigu.

Późniejszy samochód bezpieczeństwa pozwolił Miyacie i innym, w tym kierowcy Impul Hirakawie, ukończyć pit stop z minimalną stratą czasu, ale Tsuboi utrzymał prowadzenie przed Lawsonem, a Miyata zajął trzecie miejsce przed Hirakawą.

Kiedy wyścig wznowiono na 24 okrążeniu, Lawson od razu znalazł się pod presją Miaty na świeżych oponach, a człowiek TOM wykonał ruch w zakręcie 1 na początku 26 okrążenia, aby zająć drugie miejsce.

Następnie Miyata pobiegł na tyły Tsuboi, a podczas gdy kierowca Ining zapisał swój system wyprzedzania na ostatnią rozgrywkę, nie był w stanie oprzeć się natchnionemu Miyacie, który wyprzedzony wybiegł z szykany, aby ustawić śmiały ruch na zewnątrz na zakręcie 1 na okrążeniu 29.

Stamtąd Miyata popłynął po swoje pierwsze zwycięstwo w Super Formule i pierwsze od prawie dwóch lat dla TOM’S z trzysekundową przewagą nad Tsuboi.

W tym samym czasie, gdy rozstrzygnięto główną bitwę, Hirakawa wyprzedził Lawsona na trzecim miejscu z niemal identycznym ruchem zewnętrznym, co dało Toyocie pełne podium – ich pierwsze w Super Formule od 2020 roku.

Yamashita musiał zadowolić się piątym miejscem, wyprzedzając Senę Sakaguchi w drugim Engenging machine i Kazuto Kotakę, który zdobył swoje najlepsze miejsce w Super Formule, zajmując siódme miejsce Kondo.

Giuliano Alessi (TOMS), debiutant Jim Bulocbasi (TGM) i Neri Fukuzumi (Three Bond) uzupełnili punkty.

Oprócz Nojiriego i Oyu, jedynym graczem, który nie ukończył finału, był Rin Sato z Nakajima Racing, który miał problem techniczny krótko po przerwanym starcie.

Nojiri utrzymuje prowadzenie w mistrzostwach z 42 punktami, a Miyata jest teraz jego najbliższym konkurentem z 38 punktami, wyprzedzając o 35 Lawsona.

Wyniki wyścigu: