Butternut Box, brytyjski dostawca karmy dla psów, przejął polską markę PsiBufet za nieujawnioną kwotę.
Założona w 2016 roku Butternut Box rozszerzyła swoją obecność w całej Europie i jest dostępna w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii, a teraz w Polsce dzięki temu przejęciu. Startup produkuje świeżą karmę dla psów o „ludzkiej jakości”.
PsiBufet, utworzony w 2012 roku, podobnie produkuje świeżą karmę, o której mówi się, że jest indywidualnie dostosowana dla psów.
Umowa pozwoli klientom PsiBufet „cieszyć się świeżą żywnością lepszej jakości, szerszym wyborem produktów i bardziej zaawansowaną obsługą klienta online”, powiedział ButternutBox w oświadczeniu.
Umowa pozwala również brytyjskiemu startupowi rozszerzyć swoją działalność na Europę Środkowo-Wschodnią, „przy czym Polska służy jako regionalne centrum działalności grupy i umożliwia szerszy wzrost w Europie”, według firmy.
Kevin Glenn, współzałożyciel Butternut Box, powiedział: „PsiBufet podziela nasze zaangażowanie w dostarczanie psom świeżych, zdrowych i pożywnych posiłków i cieszymy się, że możemy wprowadzić ich wiedzę i ofertę produktów do naszego portfolio.
„To przejęcie pozwala nam rozszerzyć naszą działalność w Europie i udostępnić Butternut Box większej liczbie właścicieli psów i ich ukochanym psom”.
Butternut Box zebrał ponad 100 milionów funtów (124,5 miliona dolarów) finansowania od samego początku dzięki inwestorom takim jak White Star Capital i L Catterton, firma private equity założona przez LVMH. Niedawno uzyskała również certyfikat korporacji B, częściowo dzięki otwarciu w marcu 2021 r. w pełni zintegrowanego zakładu produkcyjnego o nazwie Rudie’s Kitchen.
Piotr Wawrysiuk, założyciel i prezes PsiBufet, powiedział: „Butternut Box wspiera nas od ponad trzech lat. Jest nie tylko inwestorem venture capital, ale przede wszystkim inwestorem strategicznym, który dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Nasze firmy łączy wspólna kultura organizacyjna, a przede wszystkim misja: zapewnianie zdrowia i szczęścia psom i ich ludziom na całym świecie. Cieszę się, że dzięki tej relacji będziemy mogli oferować produkty wysokiej jakości klientom w Polsce. „
W lutym dyrektor finansowy Nestlé, François-Xavier Roger, powiedział, że „nie jest do końca przekonany o ekonomii” karmy dla zwierząt jadalnej dla ludzi.
Właściciel marki Purina powiedział, że karma przeznaczona dla ludzi oferuje szansę rynkową, ale Roger wątpi w jej rentowność.
„Internetowy ewangelista. Pisarz. Zapalony alkoholik. Miłośnik telewizji. Ekstremalny czytelnik. Miłośnik kawy. Bardzo upada.”
More Stories
„Majestatyczna jasność”: Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie znajduje nową stałą siedzibę | Wakacje w Polsce
Ochama wkracza do Europy, uruchamiając nowy magazyn w Polsce, aby zwiększyć efektywność
Polska może pozyskać inwestycje w pobliżu