Szopa na rowery o wartości 1,1 miliona funtów stoi pusta prawie każdego dnia.
Cycle Hub, który został otwarty na stacji kolejowej Chatham w czerwcu zeszłego roku, może pomieścić do 280 rowerów, ale przez większość dni mieści się tylko około 10.
Podróżnik Shawn Graham przyznał, że nie zostawiłby tam swojego roweru.
Powiedział: „Nie widziałem, żeby wielu ludzi z tego korzystało. Myślę, że po części wynika to z tego, że ludzie nie czują się bezpiecznie, gdy tam są”.
Jedna z kobiet, która zwykle idzie na stację pieszo, powiedziała: „Nawet gdybym wsiadła na rower, martwiłabym się, że go tam zostawię, ponieważ słyszy się o ludziach zdejmujących siedzenia i przecinających łańcuchy w innych miejscach.
„Nie wiem zbyt wiele na ten temat. Nie sądzę, aby wiele osób go używało”.
Hub znajduje się na Railway Street, naprzeciwko Wickes, ale niedaleko dworca, co sprawia, że niewiele osób zdaje sobie sprawę z jego istnienia.
Jeden z pasażerów powiedział: „Nawet nie wiedziałem, że tam jest. Nie zauważyłem tego i nie zauważyłem, żeby ludzie z niego korzystali lub jeździli na rowerach”.
„Kiedy tu jestem, nie widzę wielu osób korzystających z nich lub jeżdżących na rowerach na stacji” – powiedział inny pasażer, który raz w tygodniu korzysta z pociągów do pracy.
Helena Gruchociak korzysta ze sklepu rowerowego, z którego w większość dni roboczych dojeżdża rowerem na stację w 15 minut. Powiedziała: „Nie widzę tu wielu ludzi jeżdżących na rowerach.
„Widzę, że zostało kilka osób, ale wciąż jest ich niewiele. Kiedy jadę do pracy, mogę zobaczyć kogoś innego jadącego na rowerze”.
Powiedziała, że czuła się bezpiecznie, zostawiając to tam, ale miała problemy z płaceniem, ponieważ nie można było tego zrobić online.
Użytkownicy muszą zapłacić 25 funtów abonamentu, aby uzyskać dostęp do centrum przez trzy miesiące, 35 funtów za sześć miesięcy lub 50 funtów za 12 miesięcy.
Cllr Vince Maple (Lab), w którego skrzydle Chatham Central mieści się stacja, chce znaleźć sposoby, aby zapewnić większe wykorzystanie obiektu, aby nie zamienił się w białego słonia.
„To rozczarowujące i niepokojące, że coś takiego nie jest w pełni wykorzystywane” – powiedział.
Powiedział, że może to wynikać z wielu czynników, którymi należy się zająć.
„Może tak być, ponieważ w Chatham nie ma ścieżek rowerowych, co należy zbadać”.
Uważał również, że lepsza komunikacja wokół centrum byłaby korzystna.
„Sposób, w jaki stacja Chatham jest rozplanowana, jest otoczony wieloma wzgórzami i wiele osób może nawet nie wiedzieć, że tam jest”.
Pomyślał również, że cena może zniechęcić ludzi, dodając: „50 funtów rocznie to naprawdę zrównoważona cena za parkowanie tego rodzaju”.
Obiekt posiada punkty ładowania rowerów elektrycznych, stanowisko naprawcze DIY z narzędziami, pompkę oraz monitoring.
Można uzyskać do niego dostęp 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu za pomocą dedykowanego pęku kluczy. Nie ma dostępu dla niepłacących członków społeczeństwa, ponieważ breloki są wydawane tylko abonentom w kasie stacji.
Rząd przekazał 800 000 funtów w ramach programu dotacji dla Kolei Rowerowych oraz dalsze 300 000 funtów od Rady Medway na ulepszenia podjazdów, które obejmowały plany wspierające dostawę osi rowerowych.
Wcześniej stacja miała tylko 30 miejsc parkingowych dla rowerów, ale nowy hub jest wyposażony w dwupoziomowe stojaki, aby zmaksymalizować liczbę dostępnych miejsc.
Southeastern zrealizowało projekt przy wsparciu Network Rail, Medway Council i rowerowej organizacji charytatywnej Sustrans.
Pomysł polegał na zachęceniu do podróżowania w sposób zrównoważony i przyjazny dla środowiska.
Rzecznik South East powiedział: „Centra rowerowe to świetny sposób na przechowywanie rowerów na stacjach i poza tym, że są niebezpieczne, są znacznie bezpieczniejsze.
„Będziemy pracować nad promowaniem korzystania z centrów kursów w naszej sieci jeszcze bardziej w nadchodzących miesiącach.
„Płacąc symboliczną opłatę w wysokości 25, 35 GBP lub 50 GBP na pokrycie kosztów zarządzania przez trzy, sześć lub 12 miesięcy, koszt bezpiecznego przechowywania roweru w centrum rowerowym na stacji przez rok jest doskonałą wartością”.
Dodał: „Korzystanie z centrum rowerowego jest znacznie mniejsze niż równoważny bilet okresowy na parking, nawet dla klientów, którzy podróżują tylko dwa lub trzy razy w tygodniu, jak robi to obecnie wiele osób”.
Cllr Phil Filmer, właściciel portfela usług pierwszej linii Medway Council, powiedział: „Nowy Cycle Hub jest częścią szerszego rządowego programu Cycle Rail w całym kraju, którego głównym celem jest bardziej zrównoważone podróżowanie podmiejskie.
Departament Transportu przeznaczył 800 000 funtów na sfinansowanie nowego centrum rowerowego i zapewnił 280 miejsc rowerowych i punkty ładowania elektrycznego dla rowerów hybrydowych, z dwoma uchwytami na narzędzia i dwiema pompkami dla rowerzystów.
„Nie była to inicjatywa kierowana przez radę, chociaż chcemy zachęcić mieszkańców do większej liczby rowerów, zarówno do ćwiczeń, jak i do ochrony środowiska”.
More Stories
Czy należy Ci się odszkodowanie po wyroku sądu w sprawie finansowania samochodu? | Sektor finansowy
Regulowane opłaty kolejowe w Anglii wzrosną o 4,6%, aby pokonać inflację w 2025 r. | Ceny kolei
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, odważnie twierdzi, że będzie to ogromne wyzwanie dla Optimusa