Chiński system edukacji medycznej jest powszechnie uważany za jeden z najbardziej złożonych i zagmatwanych na świecie. W przeciwieństwie do znormalizowanego szkolenia medycznego w Europie i Ameryce Północnej, gdzie wszyscy absolwenci medycyny posiadają ten sam stopień i mają znormalizowany poziom kompetencji klinicznych,
1
- Weggemans MM
- Van Dyke b
- Van Duijwert ur
- Veenendaal AG
- Dziesięć Kate lub
Podyplomowa ścieżka edukacji medycznej: porównanie międzynarodowe.
Chiny mają wiele różnych ścieżek edukacji medycznej, które mogą trwać od 3 do 8 lat. W rezultacie studenci medycyny w Chinach mogą uzyskać podstawowy stopień naukowy z różnymi poziomami ukończenia studiów, co pozwala im przystąpić do chińskiego egzaminu licencyjnego i zostać licencjonowanymi praktykami.
2
Wyzwania badawcze dla studentów medycyny w 8-letnim programie w Chinach: wieloośrodkowe badanie oparte na kwestionariuszach.
W krajach o wysokich dochodach, takich jak Wielka Brytania i Irlandia, wszyscy absolwenci medycyny otrzymują znormalizowany stopień medyczny, niezależnie od tego, czy rozpoczęli studia medyczne w ramach tradycyjnej ścieżki, czy w ramach programu Graduate Entry Medicine. W Chinach studenci mogą uzyskać tytuł Bachelor of Medicine (BM), Master of Medicine (MM) lub Doctor of Medicine (MD). Jednak w Chinach istnieje wiele definicji stopnia doktora medycyny.
3
Nowe pokolenia chińskich lekarzy stoją w obliczu kryzysu.
I
4
Nowy chiński program edukacji medycznej 4+4.
Jedna definicja stopnia doktora medycyny to taka, która jest przyznawana studentom, którzy ukończyli 8-letni program medyczny, w tym szeroko zakrojone szkolenie badawcze i opublikowanie pracy magisterskiej. Absolwenci ci, pomimo stopnia doktora medycyny, mają podobny poziom kompetencji klinicznych jak absolwenci BM. Inną definicją stopnia doktora medycyny jest ten przyznawany w ramach programu MD 4 + 4 w prestiżowych szkołach medycznych, takich jak Peking Union Medical College. Ten program jest przeznaczony wyłącznie dla absolwentów szkół wyższych z wiodących uniwersytetów na całym świecie, którzy ukończyli wymagania przedmedyczne i licencjackie. Studenci są zobowiązani do ukończenia szkolenia medycznego w ciągu zaledwie 4 lat, w tym szkolenia klinicznego i umiejętności badawczych, co może prowadzić do stresu fizycznego i psychicznego.
2
Wyzwania badawcze dla studentów medycyny w 8-letnim programie w Chinach: wieloośrodkowe badanie oparte na kwestionariuszach.
Absolwenci ci mają podobny poziom kompetencji klinicznych jak absolwenci BM. Wreszcie, stopień MD może być również przyznawany absolwentom BM, którzy ukończyli zarówno programy MM, jak i MD. Ten stopień MD jest związany ze stażem i stażem i wymaga pracy magisterskiej, a biegłość kliniczna tych absolwentów jest porównywalna z absolwentami BM, którzy ukończyli staż i staż, ale nie uczestniczyli w zaawansowanej ścieżce dyplomowej.
Te różnorodne modele edukacji medycznej prowadzą do różnych poziomów kształcenia studentów medycyny i kwalifikacji podyplomowych w Chinach,
2
Wyzwania badawcze dla studentów medycyny w 8-letnim programie w Chinach: wieloośrodkowe badanie oparte na kwestionariuszach.
I
3
Nowe pokolenia chińskich lekarzy stoją w obliczu kryzysu.
I
4
Nowy chiński program edukacji medycznej 4+4.
I
5
Edukacja medyczna 4+4: słowo ostrzeżenia.
Co budzi poważne obawy. Chiński system edukacji medycznej musi zostać zreformowany, aby zapewnić profesjonalne i wszechstronne kompetencje personelu medycznego w ustandaryzowany sposób.
Deklarowany brak konfliktu interesów.
Bibliografia
- 1.
- Weggemans MM
- Van Dyke b
- Van Duijwert ur
- Veenendaal AG
- Dziesięć Kate lub
Podyplomowa ścieżka edukacji medycznej: porównanie międzynarodowe.
GMS J Med Eduk. 2017; 34: 63
- 2.
Wyzwania badawcze dla studentów medycyny w 8-letnim programie w Chinach: wieloośrodkowe badanie oparte na kwestionariuszach.
Medycyna. 2022; 101e29026
- 3.
Nowe pokolenia chińskich lekarzy stoją w obliczu kryzysu.
Lancet. 2012; 3791878
- 4.
Nowy chiński program edukacji medycznej 4+4.
Lancet. 2019; 394: 1121-1123
- 5.
Edukacja medyczna 4+4: słowo ostrzeżenia.
Lancet. 2020; 395: 688
Informacje o artykule
Prawa autorskie
© 2023 Elsevier Sp. wszystkie prawa są zachowane.
More Stories
Nowy raport WHO pokazuje, jak miasta przyczyniają się do postępu w zapobieganiu chorobom niezakaźnym i urazom
Naukowcy identyfikują „najlepszy punkt” bezpiecznej operacji po zawale serca
Badanie wykazało, że 20% dzieci chorych na zapalenie płuc nie otrzymuje antybiotyków