Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ujawniono: supermarkety, które najbardziej podniosły ceny, ponieważ niektóre produkty podwoiły się

Ujawniono: supermarkety, które najbardziej podniosły ceny, ponieważ niektóre produkty podwoiły się

Według grupy konsumentów Which?, ceny wielu artykułów spożywczych codziennego użytku podwoiły się w ciągu ostatniego roku, ponieważ koszt artykułów marek własnych wciąż rośnie.

Według analizy ponad 25 000 produktów spożywczych i napojów w ośmiu supermarketach: Aldi, Asda, Lidl, Morrisons, Ocado, Sainsbury’s, Waitrose.

Stwierdzono, że podstawowe towary, takie jak mleko, mięso i owoce, również odnotowały największy wzrost cen.

każdy? Przyjrzałem się średnim cenom produktów w okresie trzech miesięcy do końca lutego w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Ceny wzrosły najbardziej w Lidlu, a następnie w Aldi, Asda, Morrisons, Waitrose, Sainsbury’s, Tesco, a następnie w Ocado.

Stwierdzono, że roczna inflacja popularnych produktów spożywczych i napojów wyniosła 16,5 procent w ośmiu sklepach. W szczególności inflacja wzrosła na warzywach, sokach, napojach, sokach i zbożach.

Mówi się, że cena Asdy Free From Special Flakes (300 g) wzrosła o 129 procent, z 62 pensów do 1,43 funta, podczas gdy cena podstawowej włoskiej mozzarelli Waitrose (150 g) wzrosła z 80 pensów do 1,77 funta, co stanowi wzrost o 121 procent.

Płatki Morrison’s Free From Corn Flakes (300 g) również znacznie wzrosły z 60 pensów do 1,29 GBP (115%).

Sainsbury’s Hubbard’s Foodstore Water (2 l), Tesco Creamfields French Brie (200 g) i Lidl’s Chene D’argent Camembert (250 g) również wzrosły ponad dwukrotnie.

Sue Davies, która? Szef polityki żywnościowej powiedział: „Niepokojące jest to, że nasz tracker pokazuje, że ceny niektórych artykułów codziennego użytku wzrosły ponad dwukrotnie w ciągu ostatniego roku – szczególnie mocno ucierpiały tańsze towary markowe.

„Supermarkety muszą zintensyfikować wysiłki i zapewnić każdemu łatwy dostęp do niedrogich podstawowych opakowań żywności w pobliskim sklepie, zwłaszcza w obszarach, w których ludzie najbardziej jej potrzebują.

„Sprzedawcy detaliczni powinni również oferować przejrzyste ceny, aby ludzie mogli łatwo zidentyfikować produkty, które oferują najlepszą wartość”.

Rzecznik Lidla powiedział: „Jesteśmy bardzo zaniepokojeni, że od czasu wprowadzenia na rynek tego„ trackera ”, nieustannie publikujemy informacje, które my i inni sprzedawcy detaliczni potwierdziliśmy jako niepoprawne. Obejmuje to dane produktów, których nawet nie znamy sprzedać.” każdy? „Nie dostrzega błędów” – powiedział Liddell.

Rzecznik Asda powiedział: „Ciężko pracujemy, aby utrzymać ceny pod kontrolą dla klientów pomimo globalnej presji inflacyjnej i pozostajemy najtańszym dużym supermarketem – pozycja uznawana przez rynek Who? dla dużego sklepu każdego miesiąca przez ostatnie trzy lata.

„Niedawno ogłosiliśmy, że do końca maja zamrozimy ceny ponad 500 produktów popularnych marek i marek własnych, z których ponad połowa to mięso, nabiał oraz świeże owoce i warzywa”.

Rzecznik Morrison powiedział: „Jest to okres bezprecedensowej inflacji i ciężko pracujemy, aby utrzymać niskie i konkurencyjne ceny dla naszych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu i dostępności we wszystkich naszych sklepach.

„Ostatnio obniżyliśmy ceny 1000 popularnych produktów i pozostajemy zobowiązani do robienia wszystkiego, co w naszej mocy, aby pomóc, jeśli chodzi o koszty zakupów spożywczych”.

Rzecznik Ocado powiedział: „Nadal wspieramy naszych klientów inwestycjami cenowymi zarówno w produkty markowe, jak i zastrzeżone. Niedawno wprowadziliśmy obietnicę ceny Ocado, aby klienci mogli mieć pewność, że otrzymują świetną wartość. „

Rzecznik Waitrose powiedział: „Chociaż żaden detalista nie jest odporny na inflację, szczególnie w przypadku produktów mlecznych stanowiących większość tego koszyka, ciężko pracujemy, aby ceny były jak najbardziej przystępne dla naszych klientów – i już zobowiązaliśmy się do dostarczenia rekordowej kwoty 100 milionów funtów” funtów, aby obniżyć ceny setek artykułów codziennego użytku”.

Aldi odmówił komentarza.

Skontaktowano się z Sainsbury’s i Tesco w celu uzyskania komentarza.