Szwajcarska gildia Alinghi zaprezentowała przeprojektowaną łódź Kiwi i opowiedziała o swoich szansach na przyszłoroczny Puchar Ameryki.
Dwukrotni mistrzowie używali oryginalnego AC75 Te Aihe zespołu Nowej Zelandii jako narzędzia do wczesnych treningów, ale teraz przerobili go, aby odzwierciedlić niektóre kluczowe specyfikacje obowiązujące podczas wyścigu w Barcelonie 2024.
Posiada znaczący nowy układ pokładu, w którym liczba załóg została zmniejszona z 11 do 8 załóg, w wyniku czego powstały oddzielne kapsuły dla czterech motocykli i dwóch kontrolerów lotu, umieszczone przed stanowiskami podwójnego wysuwania po obu stronach łodzi.
Alinghi nie grał w Pucharze Ameryki od czasu przegranej Auld Mug z Oracle w 2010 roku i opuścił trzy nieudane edycje. Są w grze o dogonienie.
Czytaj więcej:
* Puchar Ameryki: Advantage Team NZ, gdy obie łodzie rozpoczynają testy
* Puchar Ameryki: Stara łódź Nowej Zelandii otrzymuje nowy wygląd w obcych barwach
* Puchar Ameryki 2024 przechodzi na wyższy poziom
Mieli „BoatZero”, jak to jest teraz znane, jako bazę do kontrolowania tych udaremnionych ogromnych jednoliściennych i żeglują nimi z mieszanymi sukcesami od sierpnia ubiegłego roku.
Ale koła treningowe są już zdjęte, a nowa konfiguracja zapewni im lepsze wyczucie, gdy będą przygotowywać się do przejścia do projektowania i budowy prawdziwej łodzi wyścigowej dla Barcelony.
Raporty z hiszpańskiego miasta portowego, w którym Alinghi ma tę przewagę, że osiedla się i żegluje w tym wyjątkowym kraju morskim, mówią, że Szwajcarzy brzmieli coraz pewniej w pierwszych żaglach swojej odnowionej łodzi, która regularnie przekracza 45 węzłów przy 15 węzłach wiatru na niektórych niesamowitych biegnie po linii prostej.
Eksperymentowali także ze starym, magicznym amerykańskim sterem z wytłoczonymi klapami i rzeźbionymi częściami dziobowymi, szukając wszystkiego, co mogli, aby skrócić swoje lekcje.
Budowanie pewności siebie na wodzie odzwierciedla nastroje w szerszym składzie, zwłaszcza starych szefów, którzy pamiętają imponujące zwycięstwo Alinghi w Auckland w 2003 roku, kiedy pokonali nowozelandzką drużynę po tym, jak zostali porwani przez nowozelandzkich talentów.
Alinghi właśnie obchodził 20-lecie tego kamienia milowego, a szef związku Ernesto Bertarelli wykorzystał to również do patrzenia w przyszłość.
„Mój związek z Pucharem Ameryki nie zmienił się, a moja motywacja pozostaje. Jestem przekonany, że Alinghi Red Bull Racing odniesie wielki sukces w zawodach” – powiedział Bertarelli o Barcelonie 2024.
„Oczywiście chciałbym zobaczyć powtórkę sukcesu z 2003 roku, ponieważ widzę podobieństwa między tymi dwiema kampaniami, takie jak ambitny nowy zespół, silne wartości oraz system doskonałości i wiedzy.
„Wiemy, co musimy zrobić, aby być gotowym na spotkanie z naszymi konkurentami, tak jak byliśmy 20 lat temu”.
Nowe przepisy dotyczące narodowości oznaczają, że Bertarelli będzie musiał polegać na szwajcarskich talentach w swojej ostatniej kampanii Pucharu Ameryki.
Ale był zajęty w swoim czasie z dala od pucharu, utrzymując imię Alinghi w widocznym miejscu w europejskich i międzynarodowych zawodach, zwłaszcza na mniejszych slupach. Czuje, że ma dobrą bazę talentów do następnego strzału, a żeglarstwo w Szwajcarii zyskuje coraz większe znaczenie po jego sukcesach.
„Dzięki naszym zwycięstwom i młodości„ Jill Alinghi ”, mamy w Szwajcarii kilku dobrych żeglarzy” – powiedział.
„W 2024 roku odbędzie się trzecia edycja Youth America’s Cup i pierwsza Women’s America’s Cup, które są ważnymi elementami rozwoju naszego sportu. Jestem przekonany, że musimy nadal inwestować w przyszłość szwajcarskiego żeglarstwa” tworząc pulę talentów”.
Kapitan Alingi, Arnaud Psarovajes, jest produktem wcześniejszych sukcesów, mówiąc: „Miałem 14 lat i to był moment, w którym zdecydowałem, że chcę wziąć udział w Pucharze Ameryki z drużyną Alingi, która zdobyła Puchar Ameryki”.
„Wiele nauczyłem się od Ernesto, odkąd z nim żeglowałem, zarówno po stronie zarządzania, jak i po stronie żeglarskiej, najpierw z Alinghi, a teraz z Alinghi Red Bull Racing. Wspaniale jest móc z nim rozmawiać i wszystkim absolwentom Alinghi, którzy są dzisiaj z nami, jak Brad Butterworth, który również dzieli się swoim doświadczeniem.
„Jesteśmy w Barcelonie od zeszłego lata i mamy jeden cel: ponownie przejść do historii”.
Szwajcarzy niedawno wypuścili również AC40, półwymiarowy monocoque, który będzie używany jako zestawy treningowe, a także do wyścigów w światowych regatach, imprezach kobiet i młodzieży.
Nic dziwnego, że Alinghi spędził już większość swoich dni na szkoleniu, testowaniu i rozwijaniu między modelami AC75 i AC40.
Od wtorku mieli 53 aktywne dni w Barcelonie.
Zespół z Nowej Zelandii miał 47, z których ostatni obejmował dwa AC40, gdy pracowali nad swoimi umiejętnościami w wyścigach meczowych. Kiwi wkrótce zwodują swoją zdobywczynię Pucharu 2021 łódź Te Rehutai w nowej konfiguracji, która również ma mieć podwójną rufę i układ power bike.
American Magic, którzy właśnie przeszli na AC40 po solidnym treningu na swoim starym AC75, są aktywni od 46 dni.
Włoska Luna Rossa spędziła 37 dni na swojej łodzi testowej w połowie skali w Cagliari, a Challenger of Record, Team Britannia, spędziła 33 dni w Palmie na Majorce.
Późni startujący Francuski Orient Express jeszcze się nie rozpoczął.
„Fanatyk telewizyjny. Miłośnik internetu. Ewangelista podróży. Pragnący przedsiębiorcy. Odkrywca amator. Pisarz”.
More Stories
Dwóch meloników Black Caps ma wątpliwości co do końcowego testu Indii
Tupou Vaa’i: „Gra dla All Blacks to dobry sposób, aby pokazać, że kocham mojego brata” | Reprezentacja Nowej Zelandii w rugby
Kibic Anglii nazywa Hakę „śmiesznym” i twierdzi, że należy go „posprzątać”